Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn pc graag de nieuwste games redelijk goed kunnen spelen. Hoeft niet op Ultra maar ook geen low. Denk aan Airport CEO, Microsoft Flight Simulator planet coaster en planet zoo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is denk ik zo'n 1700 euro inclusief scherm. Ik wil hem zelf gaan monteren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis, cd drive extern, externe hardeschijf en een interne HDD schijf. (overige niet want huidige pc gaat dan naar mijn moeder.)
Mijn huidige build:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een van de nieuwste videokaarten nodig heb en denk zelf aan de RTX3070.
Qua voeding een 750w voeding gezien dit voor deze kaart noodzakelijk is.
Beeldscherm wil ik een IPS scherm 27 inch 144 hz en QHD van rond de 300 euro.
Ik wil een NVME SSD kaart in de M2. slot. Zag dat bij het gekozen moederbord hieronder een Coolshield zit. Denk dat dit wel handig is. Ik wil deze schijf gebruiken voor het installeren van het besturingssysteem en een aantal games.
Het RAM geheugen heb ik gecheckt of dit bij het moederbord past. Deze staat in de lijst met compatibiliteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een ASUS moederbord, dit merk bevalt mij.
Intel wil ik, lees dat dat iets beter werkt met Microsoft Flight Simulator.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nu een midtower, dat is prima.
Beeldscherm maximaal 27 inch anders past hij niet op mijn bureau. Ik wil geen curved of jullie moeten mij kunnen overtuigen van de meerwaarde. Computer hoeft niet muisstil te zijn maar hij mag niet teveel lawaai maken.
Ga je overklokken?
[Ik ga niet overclokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag van jullie weten of dit een verstandige build is.
Wat kan ik nog aanpassen waardoor het een betere build wordt binnen het budget of kan ik nog dingen weg laten of verkleinen? Ben ik nog wat vergeten?
Ik wil met mijn pc graag de nieuwste games redelijk goed kunnen spelen. Hoeft niet op Ultra maar ook geen low. Denk aan Airport CEO, Microsoft Flight Simulator planet coaster en planet zoo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs is denk ik zo'n 1700 euro inclusief scherm. Ik wil hem zelf gaan monteren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis, cd drive extern, externe hardeschijf en een interne HDD schijf. (overige niet want huidige pc gaat dan naar mijn moeder.)
Mijn huidige build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus B150 Pro Gaming/Aura | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 960 4GB Superclocked | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400S Grijs | € 80,07 | € 80,07 |
| 1 | Monitoren | Samsung Syncmaster P2250 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Shadow Wings PWM, 120mm | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2133C13 | € 36,09 | € 36,09 |
| 1 | Optische drives | Asus SDRW-08D2S-U Zwart | € 27,98 | € 27,98 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 182,13 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een van de nieuwste videokaarten nodig heb en denk zelf aan de RTX3070.
Qua voeding een 750w voeding gezien dit voor deze kaart noodzakelijk is.
Beeldscherm wil ik een IPS scherm 27 inch 144 hz en QHD van rond de 300 euro.
Ik wil een NVME SSD kaart in de M2. slot. Zag dat bij het gekozen moederbord hieronder een Coolshield zit. Denk dat dit wel handig is. Ik wil deze schijf gebruiken voor het installeren van het besturingssysteem en een aantal games.
Het RAM geheugen heb ik gecheckt of dit bij het moederbord past. Deze staat in de lijst met compatibiliteit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een ASUS moederbord, dit merk bevalt mij.
Intel wil ik, lees dat dat iets beter werkt met Microsoft Flight Simulator.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nu een midtower, dat is prima.
Beeldscherm maximaal 27 inch anders past hij niet op mijn bureau. Ik wil geen curved of jullie moeten mij kunnen overtuigen van de meerwaarde. Computer hoeft niet muisstil te zijn maar hij mag niet teveel lawaai maken.
Ga je overklokken?
[Ik ga niet overclokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag van jullie weten of dit een verstandige build is.
Wat kan ik nog aanpassen waardoor het een betere build wordt binnen het budget of kan ik nog dingen weg laten of verkleinen? Ben ik nog wat vergeten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10600 Boxed | € 201,21 | € 201,21 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B460-H Gaming | € 134,25 | € 134,25 |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3070 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Grijs | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Monitoren | AOC Q27G2U/BK Zwart | € 298,- | € 298,- |
| 1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 9,06 | € 9,06 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-32GVR | € 143,80 | € 143,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 126,05 | € 126,05 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 104,21 | € 104,21 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 138,90 | € 138,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.222,38 | ||
[ Voor 13% gewijzigd door daveytje op 03-09-2020 20:24 ]