Ik heb een weekje geleden een class aangemaakt om middels een REST API data op te halen. Specifiek gaat het om een firewall beheer pakket waarin ik het volgende heb gemaakt:
- Login functie
- Logout functie
- Login controle functie
- Object toevoegen, verwijderen wijzigen etc.
- Firewall regel toevoegen, verwijderen, wijzigen etc.
- VPN tunnels aanmaken, wijzigen, verwijderen etc.
- Custom error classes voor try: except: blokken.
Dit werkt allemaal met de request.session functie gezien ik een cookie terug krijg met authenticatie gegevens. Deze cookie kan ik vervolgens hergebruiken door de gehele Class zodat ik niet bij iedere functie opnieuw hoef aan te melden / een token hoef mee te sturen etc.
De class begon klein met 6 a 7 functies. Echter zit ik nu op 700 lines aan code en begint de class erg groot aan te voelen. Het werkt allemaal prima, maar ik zou het netter vinden om bijvoorbeeld de objecten scripts te scheiden van de firewall regels en de vpn functies etc. Echter heb ik de class nu opgezet met een cookie welke ik moet mee geven voor alle functies.
Hebben jullie tips om dit aan te pakken? Of groeit deze class nog totaal niet uit proportie?
- Login functie
- Logout functie
- Login controle functie
- Object toevoegen, verwijderen wijzigen etc.
- Firewall regel toevoegen, verwijderen, wijzigen etc.
- VPN tunnels aanmaken, wijzigen, verwijderen etc.
- Custom error classes voor try: except: blokken.
Dit werkt allemaal met de request.session functie gezien ik een cookie terug krijg met authenticatie gegevens. Deze cookie kan ik vervolgens hergebruiken door de gehele Class zodat ik niet bij iedere functie opnieuw hoef aan te melden / een token hoef mee te sturen etc.
De class begon klein met 6 a 7 functies. Echter zit ik nu op 700 lines aan code en begint de class erg groot aan te voelen. Het werkt allemaal prima, maar ik zou het netter vinden om bijvoorbeeld de objecten scripts te scheiden van de firewall regels en de vpn functies etc. Echter heb ik de class nu opgezet met een cookie welke ik moet mee geven voor alle functies.
Hebben jullie tips om dit aan te pakken? Of groeit deze class nog totaal niet uit proportie?
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply