"Focus modus" / Script voor offline gaan op skype/teams e.d.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of ik in het juiste topic zit maar ik ben aan het nadenken over het volgende probleem:

Ik merk dat sinds het thuiswerken de drempel lager is geworden om mensen aan te spreken op skype en teams e.d.
Opzich erg goed, maar het effect voor mij is dat ik nog meer dan normaal ben afgeleid.

Op dit moment zet ik handmatig apps uit, zoals teams, skype en de mail. Een vrij lompe maar effectieve methode, maar eigenlijk ben ik op zoek naar iets "effectievers".
Ik zat zelf te denken aan scripting die statussen van de verschillende programma's kan aanpassen maar tot op heden ben ik niet echt op een goede oplossing gekomen...

Hoe gaan jullie hiermee om en hebben jullie nog handige oplossingen anders dan handmatig dingen aan en uit zetten (dat voelt zo als een niet tweakers/IT oplossing ;)).

User Error -- Please Replace User

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb even voor je gekeken naar PowerShell, maar dat heeft helaas nog geen commando om de status in Teams aan te passen: https://docs.microsoft.co...dule/teams/?view=teams-ps

Wel kan je natuurlijk gewoon processen beëindigen en starten met PowerShell.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW