Vraag

• Imaho111
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 16:57
Beste tweakers,

Deze topics schieten uit de grond hè, na die geweldige aankondiging! :9~

Bij deze de vraag of jullie mee willen kijken naar mijn combinatie, om te kijken of ik geen gekke fouten heb gemaakt of onlogische keuzes heb gemaakt.

Het hele systeem wordt van de grond af opgebouwd, ik neem niks mee.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een grafisch vormgever in de breedste zin. Ik draai heftige 3D programma's met renderers, doe aan videobewerking 4K+, etc. Daarbij speel ik ook erg graag een spelletje, vooral de nieuwste shooters. (Cyberpunk hype) Daarbij ben ik ook echt een PC enthusiast en wil ik graag een fraai systeem bouwen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 3750,- uitgeven, dat is gebaseerd op mijn huidige lijst. Daar moet wel een scherm bij ingegrepen zijn aangezien ik graag over wil op een high-refresh scherm. Wanneer er duidelijk betere componenten te vinden zijn voor een schappelijke meerprijs, zit hier nog wat rek in.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil erg graag de founders edition van de RTX 3080 aanschaffen, ik heb hoge verwachtingen van deze kaart.
Qua processor kom ik uit op de Ryzen 9 3900X, dit vanwege de prestaties die ik erg goed zou kunnen gebruiken voor mijn werk.

Ga je overklokken?
Liever niet, tenzij er bij de gekozen componenten een duidelijke prestatiewinst te behalen valt en dit 'zonder' risico is.

Sidenotes
64GB Ram geheugen is voor mijn werkzaamheden niet overkill, ik heb ook gekozen voor snelle geheugensnelheid aangezien dit systeem daar volgens mij perfect gebruik van kan maken.
De Kraken Z63 vind ik echt heel erg gaaf, ik ben bereid om de meerprijs te betalen voor dat schermpje.

Voornaamste vraagstukken
Met oog op de toekomst lijkt mij de keuze voor dit moederbord een slimme, jullie? Voor zover ik begrijp is de X570 structuur beter dan de nieuwe B550. Klopt dat? Als de nieuwe Zen 3 Chips van AMD uitkomen en deze leveren een significante performance boost dan zou ik het fijn vinden om over te kunnen stappen.
Daarbij wil ik natuurlijk het maximale uit alle componenten halen. (Pcie 4.0, etc.)

Daarnaast vind ik de schermkeuze een hele moeilijke. Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer en ben nu uitgekomen op deze LG.
Ik heb momenteel een Dell Ultrawide U3415W en de real estate van dit scherm bevalt me enorm. Ik mis alleen wel de snelle refresh rate, daarom kom ik op deze uit. De Samsung Odyssey G9 vind ik veel te duur, plus overkill. De Samsung Odyssey G7 voelt echter weer als een stapje tè klein. Daarbij zou ik graag bij een IPS-paneel willen blijven voor de kleurweergave.
Ik ben benieuwd wat jullie denken.

Alvast ontzettend bedankt voor het lezen en meedenken. Ik heb ontzettend veel zin om op deze build door te filosoferen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X (BOX) Boxed€ 424,04€ 424,04
1MoederbordenGigabyte B550 VISION D€ 260,-€ 260,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenPhanteks Enthoo Evolv X Glass Grijs€ 199,90€ 199,90
1MonitorenLG UltraGear 34GN850-B€ 803,44€ 803,44
1WaterkoelingNZXT Kraken Z63€ 233,43€ 233,43
2Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 141,90€ 283,80
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 126,05€ 126,05
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 249,-€ 249,-
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 2TB€ 242,90€ 242,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.822,56

_/-\o_

Beste antwoord (via Imaho111 op 05-09-2020 13:56)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 10:31
Ook bij SSD’s is de latency net zo belangrijk als de random read en write snelheid. Dus neem liever de pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB als SSD en wacht even op de pricewatch: Samsung 980 Pro 1TB als 2e SSD. De Gigabyte’s uit je lijst hebben ondanks een hoge snelheid maar matige latency en zullen dus mager presteren voor de prijs.

Op deze wijze kun je nu ook beter een high end B550 bord nemen. Deze heeft maar 1x ruimte voor een PCIe 4.0 x4 SSD en 1x ruimte voor de PCIe 3.0 x4 SSD, maar deze borden hebben geen extra koeling nodig en bieden dezelfde of betere VRM en heatsinks als de X570 en vaak ook meer functies. Denk aan 2,5 Gbps. Oftewel X570 is niet beter zoals je in de TS aangaf.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Imaho111 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:01:n.

Daarbij zou ik graag bij een TN-paneel willen blijven voor de kleurweergave.
Je bedoelt: Willen mijden vanwege de kleurweergave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:47

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Die viel me ook op, gelukkig is het scherm in de lijst een IPS scherm ;)

Life is not about specs, it is about joy!

• Imaho111
downtime schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:05:
[...]

Je bedoelt: Willen mijden vanwege de kleurweergave?
Foutje... Dat is een IPS-paneel. Excuses. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:47

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je hebt ook een vrij forse, dure, voeding, is dat benodigd?

Life is not about specs, it is about joy!

• Imaho111
bartvl schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:09:
Je hebt ook een vrij forse, dure, voeding, is dat benodigd?
Mijn redenatie is:

Relatief klein prijsverschil tussen 850 - 1200. Wanneer ik deze aanschaf heb ik daar nooit meer zorgen over.

Wellicht dat ik een keer upgrades wil plaatsen, ga ik toch over op een RTX 3090, etc. Dan is die 50,- verschil nu te verantwoorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Welke zorgen? uiteindelijk wordt het alleen maar zuiniger buiten de gpu. 650W gold of plat rated ruim voldoende voor je build..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
De voeding is 2x het benodigde en is bedoeld voor coinminers. Neem een goede 650 of 750W. Voor rond de 120e krijg je een hele goede voeding.

Je had het trouwens over snel geheugen. Ik heb het niet kunnen ontdekken. Verander het dan naar
2x pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 03-09-2020 16:18 ]

• Imaho111
Ok, bedankt beiden voor jullie opmerking over de PSU.
Die is inmiddels aangepast.

• Imaho111
Djarune schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:17:
De voeding is 2x het benodigde en is bedoeld voor coinminers. Neem een goede 650 of 750W. Voor rond de 120e krijg je een hele goede voeding.

Je had het trouwens over snel geheugen. Ik heb het niet kunnen ontdekken. Verander het dan naar
2x pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
Zou je me uit kunnen leggen wat de meerprijs van 20,- verantwoord bij de set die jij linkt?
Gaat dat over de latency?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
Imaho111 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:26:
[...]

Zou je me uit kunnen leggen wat de meerprijs van 20,- verantwoord bij de set die jij linkt?
Gaat dat over de latency?
Belangrijker nog dan de geheugensnelheid in MT/s is de true latency bij RAM prestaties. Die kun je makkelijk zelf uitrekenen met de volgende formule:

2000 x CAS Latency (CL) / geheugensnelheid = true latency in ns.

Dus 3200CL16 heeft net als 3600CL18 dezelfde true latency (10 ns). 3600CL16 heeft een true latency van 8,89 ns en is dus sneller.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Djarune
Ook bij SSD’s is de latency net zo belangrijk als de random read en write snelheid. Dus neem liever de pricewatch: XPG SX8200 Pro 2TB als SSD en wacht even op de pricewatch: Samsung 980 Pro 1TB als 2e SSD. De Gigabyte’s uit je lijst hebben ondanks een hoge snelheid maar matige latency en zullen dus mager presteren voor de prijs.

Op deze wijze kun je nu ook beter een high end B550 bord nemen. Deze heeft maar 1x ruimte voor een PCIe 4.0 x4 SSD en 1x ruimte voor de PCIe 3.0 x4 SSD, maar deze borden hebben geen extra koeling nodig en bieden dezelfde of betere VRM en heatsinks als de X570 en vaak ook meer functies. Denk aan 2,5 Gbps. Oftewel X570 is niet beter zoals je in de TS aangaf.

• Imaho111
Hartelijk dank @Djarune.

Ik ga het een en ander eens goed bestuderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imaho111
Tsjonge @Djarune, bedankt voor je geweldige toevoegingen. Ik heb je voorstellen overgenomen in de wishlist.

Wat vind je van het gekozen moederbord?
Gigabyte B550 VISION D
De functionaliteiten die ik nodig heb zitten erop. (Bluetooth Wlan, etc.) Daarbij vind ik het design erg mooi.

Als ik het goed begrijp kan ik dus het maximale eruit halen met dit Mobo, namelijk:
PCI-e 4.0 x16 - voor de RTX 3080
M.2 PCI-e 3.0 x4 - voor de XPG 2TB SSD
M.2 PCI-e 4.0 x4 - voor de Samsung 980 Pro 1TB SSD

Klopt dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Imaho111 op 03-09-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
Imaho111 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:27:
Als ik het goed begrijp kan ik dus het maximale eruit halen met dit Mobo, namelijk:
PCI-e 4.0 x16 - voor de RTX 3080
M.2 PCI-e 3.0 x4 - voor de XPG 2TB SSD
M.2 PCI-e 4.0 x4 - voor de Samsung 980 Pro 1TB SSD

Klopt dat?
Dat klopt als een bus. De Vision D is trouwens een (erg) mooi bord. Je betaald daar wel voor de Thunderbolt 3 aansluitingen wat uniek is voor een AMD bord. Deze kunnen handig zijn voor high end beeldschermen en andere randapparatuur. Mocht je dat niet gebruiken kun je net zo goed één van de volgende nemen. Ze zien er wel minder mooi uit.

pricewatch: MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi
pricewatch: Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)
pricewatch: Gigabyte Aorus B550 Pro AC (met wifi 5 ipv 6)

• Imaho111
Djarune schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:00:
[...]

Dat klopt als een bus. De Vision D is trouwens een (erg) mooi bord. Je betaald daar wel voor de Thunderbolt 3 aansluitingen wat uniek is voor een AMD bord. Deze kunnen handig zijn voor high end beeldschermen en andere randapparatuur. Mocht je dat niet gebruiken kun je net zo goed één van de volgende nemen. Ze zien er wel minder mooi uit.

pricewatch: MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi
pricewatch: Asus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)
pricewatch: Gigabyte Aorus B550 Pro AC (met wifi 5 ipv 6)
Fijn dat je er naar hebt gekeken, dankjewel. Ik ga nog even denken of ik het prijsverschil kan verantwoorden voor de esthetische waarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaho111
Beste tweakers,

Even een bump, aangezien ik nog graag zou willen kijken naar het beeldscherm. Maak ik hier de goede keuze in?

In mijn use-case is 21:9 een hele fijne verhouding, waarbij de 144Hz+ een must is voor gaming.
Daarnaast heb ik de sterke voorkeur voor een IPS paneel i.v.m. de kleurweergave.

Als jullie nog een kijkje zouden willen werpen op de samenstelling zou dat ook geweldig zijn.

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Imaho111 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:11:
Beste tweakers,

Even een bump, aangezien ik nog graag zou willen kijken naar het beeldscherm. Maak ik hier de goede keuze in?

In mijn use-case is 21:9 een hele fijne verhouding, waarbij de 144Hz+ een must is voor gaming.
Daarnaast heb ik de sterke voorkeur voor een IPS paneel i.v.m. de kleurweergave.

Als jullie nog een kijkje zouden willen werpen op de samenstelling zou dat ook geweldig zijn.

Alvast dank!
pricewatch: Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaho111
Hi @Stackerr, bedankt voor je toevoeging!

Flink prijsverschil met degene die ik op het oog heb! Ik zie echter wel een hoop minpunten, zeker a.d.h.v. de tweaker-reviews.

Ik heb toch de neiging om meer neer te leggen voor de LG, met name voor de curve (bevalt momenteel heel goed) en kleurweergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Imaho111 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:23:
[...]

Hi @Stackerr, bedankt voor je toevoeging!

Flink prijsverschil met degene die ik op het oog heb! Ik zie echter wel een hoop minpunten, zeker a.d.h.v. de tweaker-reviews.

Ik heb toch de neiging om meer neer te leggen voor de LG, met name voor de curve (bevalt momenteel heel goed) en kleurweergave.
Ik heb collega's met dezelfde scherm, geen van de bovengenoemde nadelen die ik uit de review haal heb ik ooit gehoord van hen. Ik neem aan dat dit dan per gebruiker zal zijn. Je kan de scherm flink OC naar 170HZ ish. Veder beschikt de scherm of Freesync premium waar Nvidia kaarten ook op werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imaho111
Verwijderd schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb collega's met dezelfde scherm, geen van de bovengenoemde nadelen die ik uit de review haal heb ik ooit gehoord van hen. Ik neem aan dat dit dan per gebruiker zal zijn. Je kan de scherm flink OC naar 170HZ ish. Veder beschikt de scherm of Freesync premium waar Nvidia kaarten ook op werken.
In de vergelijking vallen mij vooral de volgende verschillen op:

Schermkromming, helderheid, kleurdiepte, G-Sync, HDR.

Maar wederom bedankt, ik zal ze eens proberen te bekijken bij een shop, om te kijken of de curve en kleurweergave de meerprijs waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Jeroen H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11-2021
verkeerde tropic

[ Voor 99% gewijzigd door Mr Jeroen H op 04-09-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die AIO is echt onnodig duur, je kunt beter voor deze gaan:
pricewatch: NZXT Kraken X63

Scheelt je zo 100 euro, performance is gelijk min een schermpje op de pomp.

[ Voor 51% gewijzigd door Navi op 04-09-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaho111
Navi schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:44:
Die AIO is echt onnodig duur, je kunt beter voor deze gaan:
pricewatch: NZXT Kraken X63

Scheelt je zo 100 euro, performance is gelijk min een schermpje op de pomp.
Hey @Navi, je hebt helemaal gelijk. Ik had wel in mijn inleiding geschreven
De Kraken Z63 vind ik echt heel erg gaaf, ik ben bereid om de meerprijs te betalen voor dat schermpje.
Beetje decadent, maar erg gaaf vind ik zelf. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvdp
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb nooi het nut van Wi-Fi gesnapt voor op een moederbord. ga je gamen zou je altijd een bedrade verbinding moeten nemen, Wi-Fi valt nu eenmaal eens in de zoveel tijd tijdelijk uit, ookal heb je een dure AP.

Je zou als alternatief kunnen gaan voor de
asus prime x470 pro
Voordeel is dan dat je de X serie chipset heb waar je net wat meer mee kan. en het scheelt een paar tientjes.

Verder is het een erg mooie samenstelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:40

Nogne

>.<

donvdp schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:36:
Heb nooi het nut van Wi-Fi gesnapt voor op een moederbord. ga je gamen zou je altijd een bedrade verbinding moeten nemen, Wi-Fi valt nu eenmaal eens in de zoveel tijd tijdelijk uit, ookal heb je een dure AP.

asus prime x470 pro
Voordeel is dan dat je de X serie chipset heb waar je net wat meer mee kan. en het scheelt een paar tientjes.

Dat bord heeft een generatie oude chipset en is PCIe 3 ipv 4. Dus nee dit moederbord kan juist wat minder dan een B550.

En WiFi op je moederbord kan best handig zijn als je geen kabel hebt liggen. Of je VR headset via WiFi direct wil verbinden met je PC.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaho111
donvdp schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:36:

asus prime x470 pro

Hi @donvdp, thanks voor je toevoeging!
Wi-Fi is voor mij geen overbodige luxe, omdat ik de build nog wel eens meeneem naar locaties waar ik werk, waar niet altijd bekabeld netwerk aanwezig is.

Ik ben wel geïntrigeerd door je opmerking over de X chipset, zou je daar nog wat over kunnen vertellen als je tijd en zin hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andi slotboom
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-07-2021
Weet je zeker dat je 800+ wilt gaan betalen voor een monitor?
Ik heb zelf de MSI Optix MAG272CQR en hij bevalt echt perfect.
Deze monitor valt makkelijk tot 200 Hz te overclocken (heb ik gedaan) en is zo soepel als het maar kan.
Ook is het prijsverschil heel mooi, de MSI Optix MAG272CQR is maar 400 euro in vergelijking met de 800 van de LG UltraGear 34GN850-B is dat een zeer mooie prijs.
Maar jou keuze is ook een mooie. Al heb je het geld om dat te kunnen betalen en niet liever een upgrade aan je pc wilt doen wanneer b.v.b een sterkere cpu van ryzen beschikbaar word gemaakt of iets in die richting dan is het een mooie monitor.
Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaho111
Andi slotboom schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:38:
Weet je zeker dat je 800+ wilt gaan betalen voor een monitor?
Ik heb zelf de MSI Optix MAG272CQR en hij bevalt echt perfect.
Deze monitor valt makkelijk tot 200 Hz te overclocken (heb ik gedaan) en is zo soepel als het maar kan.
Ook is het prijsverschil heel mooi, de MSI Optix MAG272CQR is maar 400 euro in vergelijking met de 800 van de LG UltraGear 34GN850-B is dat een zeer mooie prijs.
Maar jou keuze is ook een mooie. Al heb je het geld om dat te kunnen betalen en niet liever een upgrade aan je pc wilt doen wanneer b.v.b een sterkere cpu van ryzen beschikbaar word gemaakt of iets in die richting dan is het een mooie monitor.
Veel succes ermee!
Thanks @Andi slotboom,

De monitor is de grootste twijfelfactor op het moment.
Momenteel heb ik toch weer even de Samsung G7 neergezet als favoriet.
Ik ga de komende weken gewoon reviews blijven kijken etc. Ik vind de monitor wel een van de belangrijkste elementen van de set-up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Imaho111 schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:55:
[...]

Thanks @Andi slotboom,

De monitor is de grootste twijfelfactor op het moment.
Momenteel heb ik toch weer even de Samsung G7 neergezet als favoriet.
Ik ga de komende weken gewoon reviews blijven kijken etc. Ik vind de monitor wel een van de belangrijkste elementen van de set-up.
Waar zit je twijfel nu tussen de LG en de Samsung monitor? Beide schermen zijn niet verkeerd, dus het is ook een deels persoonlijk wat je over de streep kan trekken.

LG:
+ resolutie (3440x1440 ipv 2560x1440)
+ IPS

Smasung:
+ refresh rate (240hz ipv 160Hz)
+ HDR600 (ipv HDR400)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imaho111
Nogne schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:30:
[...]

Waar zit je twijfel nu tussen de LG en de Samsung monitor? Beide schermen zijn niet verkeerd, dus het is ook een deels persoonlijk wat je over de streep kan trekken.

LG:
+ resolutie (3440x1440 ipv 2560x1440)
+ IPS

Smasung:
+ refresh rate (240hz ipv 160Hz)
+ HDR600 (ipv HDR400)
Hi @Nogne,

Ja, die twee staan bovenaan.
De LG is momenteel voor 900,- te krijgen, waar de Samsung voor 610,- gaat.

Ik heb momenteel een 3440x1440 @60fps en de grootte van het scherm bevalt perfect voor mijn werk.
De LG vind ik echter wel erg duur, plus dat de specs van de Samsung me toch ook erg aanspreken.

Misschien moet ik binnenkort eens naar een shop om ze beiden irl te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Imaho111 schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:37:
[...]
Misschien moet ik binnenkort eens naar een shop om ze beiden irl te bekijken.
Dat zou ik je ook willen adviseren, het is namelijk heel persoonlijk welke jij fijner vind. Als ik zo de specs bekijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de LG. Maar de prijs is wel een stuk hoger, dus uiteindelijk lijkt het mij handig om ze even in het echt te bekijken. En dan kijken welke jij het fijnst vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ben zelf naar een soortgelijke build aan het kijken.

waarom geen 3950 ryzen?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imaho111
_Supreme schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:18:
Ben zelf naar een soortgelijke build aan het kijken.

waarom geen 3950 ryzen?
Hi @_Supreme,

Tsja, in de vergelijking kom ik uit op een dikke 300,- verschil. Ik denk dat de 3900X een goed bang-for-buck gehalte heeft, waarbij de nieuwe AMD Zen 3 processoren op de loer liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Imaho111 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:06:
[...]

Hi @_Supreme,

Tsja, in de vergelijking kom ik uit op een dikke 300,- verschil. Ik denk dat de 3900X een goed bang-for-buck gehalte heeft, waarbij de nieuwe AMD Zen 3 processoren op de loer liggen.
ahja goed punt. maybe nu die 300 besparen en wellicht een update over een jaartje ofzo met die nieuwe AMD processors

www.tri-state.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Imaho111
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STK82v-HPJKXHcPyMBa7yVBvosA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVSz6QHSh69TvaqZw3Kfn1Hb.jpg?f=fotoalbum_large

Voor degenen die het leuk vinden, ik heb deze build inmiddels staan.

Er zijn nog een aantal dingen die aangepast gaan worden, ik heb wat custom extension kabels besteld, nog een extra fan voor de inlaat aan de voorkant.
Daarbij wil ik de radiatorfans bovenop de radiator monteren zodat je deze beter kan zien, volgens tests zou dit niet uit moeten maken voor de temps.
In zijn geheel moet ik nog wat puntjes op de i zetten om de kast echt netjes te maken.

Helaas geen 3080 kunnen bemachtigen, wel een mooie 2080 Ti van een medetweaker overgenomen als overbrugging.

Nogmaals hartelijk dank voor al jullie hulp! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kerath
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 23:00
Gave build! Leuk dat je een foto post.
Pagina: 1