Rolluik band loshalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:40
Hoi allemaal, onlangs is het band van mijn rolluik geknapt, en het rolluik kwam met een harde klap dicht te vallen :-(
Een vervangende band is gelukkig niet zo duur, en het klusje leek ook redelijk eenvoudig zelf te doen.

Ik kom er echter toch niet helemaal uit, het originele band op de rol aan de buitenkant zit aan de rol vast, en ik heb geen idee hoe ik deze los krijg? Ik heb wat youtube videos gekeken, maar het systeem verschilt per type rolluik, soms met een schroef of soms moet je het band via een gat in de zijkant eruit halen, maar ik heb geen van deze oplossingen.

Hieronder wat foto's van de situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vo6bKw8wr_Pc_Rf_Oy2cZ_SWiXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykWnxcLpSJeqsuq077C5yL4j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B82E3pfRdRwf0nYqAh7gKjZ87zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIgXZhMsHs5QV744wnt6Vfcm.jpg?f=fotoalbum_large

Het band lijkt aan de binnenkant een knoop te hebben, zodat hij niet door het onderste gat kan. Via het bovenste gat zie je de knoop zitten. Ik heb al met een tangetje geprobeerd om de knoop door het bovenste gat te trekken, maar daar is dat gat ook te klein voor (en je krijgt ook niet goed grip op de band).

Hopelijk is hier een handige tweaker die een briljant idee heeft :)

Beste antwoord (via peponline op 03-09-2020 15:51)

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 19:36
Ik heb daar laatst ook enorm mee zitten klooien. Uiteindelijk heb ik het rolluik losgehaald van de rol, aan de andere kant vd buis de prop naar binnen geschoven (mogelijk eerst even een popnageltje of schroefje loshalen) en de hele buis uit de kast gehaald. Dan is vervangen van de band echt een fluitje van een cent :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Wouzziew op 03-09-2020 15:40 ]

Met een hamer past alles... - PVOutput

Alle reacties

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48

Wish

ingwell

No drama

• peponline
Bedankt Wish, dat filmpje had ik ook inderdaad al gezien. In zijn geval maakt hij een schroefje in de rol los waar het band aan klemt en kan hij er hem zo uittrekken. In mijn geval kan ik geen schroefje vinden, en het band heeft een knoop aan het eind. Het lijkt dus een ander systeem te zijn...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wouzziew
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 19:36
Ik heb daar laatst ook enorm mee zitten klooien. Uiteindelijk heb ik het rolluik losgehaald van de rol, aan de andere kant vd buis de prop naar binnen geschoven (mogelijk eerst even een popnageltje of schroefje loshalen) en de hele buis uit de kast gehaald. Dan is vervangen van de band echt een fluitje van een cent :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Wouzziew op 03-09-2020 15:40 ]

Met een hamer past alles... - PVOutput

• peponline
Thanks Wouzziew, ik hoopte het te kunnen doen zonder de hele buis eruit te halen, maar ik denk inderdaad dat ik geen keus heb. Bedankt voor je tip!

Update: Het is gelukt, buis eruit en het band kon via de linkerzijkant losgehaald worden. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 28% gewijzigd door peponline op 04-09-2020 20:37 ]