Toon posts:

laptop op afbetaling??? help..

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag een laptop willen hebben die ik op afbetaling kan betalen,, maandelijkse termijnen... bij dixons kan dit maar hebben ze alleen niet veel keus.. wie weet een goede (internet)winkel????

Verwijderd

hallo,

ik denk dat je beter misschien een lening van 5000,- kan openen, (is minimum) en daarvan de notebook betalen. Vervolgens betaal je de lening weer af, ook hier zit rente op en die zal vergelijkbaar zijn met de rente op de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken,, maar bijvoorbeeld staffhorst in utrecht.. doen ze daar aan afbetaling of niet, bij de dixons is wel relaxed.. rente vast best mee.. over 3 jaar dan.. maar alleen weinig keus....

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
lol, dat is 1 van de eerste dingen die mijn ouders er ingestampt hebben doe NOOIT mee aan dit soort leningen.....

• DocMac
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 13:49
Op donderdag 09 augustus 2001 18:37 schreef Daimonet het volgende:
hallo,

ik denk dat je beter misschien een lening van 5000,- kan openen, (is minimum) en daarvan de notebook betalen. Vervolgens betaal je de lening weer af, ook hier zit rente op en die zal vergelijkbaar zijn met de rente op de laptop.
Kopen op afbetalen is veel duurder dan een lening bij de Postbank, Rabo, ABN-AMRO etc.
Geloof me.... Ik ben jaren geleden erin getuind met (o.a.) een videorecorder. Moest ik naar de Gemeentelijke Kredietbank en daar deden ze een rekensommetje voor me. Aj, bijna 20% (of meer dan, ik vergeet dat liever) effectieve jaarrente. Doe ik dus NOOIT meer.
Ik heb daarna nog bij een kredietagentschap gewerkt en zag daar de ellende die afbetaling met zich meebrengt.

Heb je die laptop echt per se nodig, of is het een hebbeding?

Verwijderd

Ik heb hier ook alleen maar slechte dingen over gehoord, als je dan toch op afbetaling gaat kopen, doe dat dan via de bank.

Het is niet voor niets dat er mensen zijn die bij de bank geen cent meer los kunnen peuteren en toch zonder problemen dure dingen kunnen kopen via die leningen of uitstel van betaling.(Dat soort bedrijven maakt het niet uit, zodra je niet meer kunt betalen, verkopen zij jou lening aan een deurwaarder en hebben zij dus hun omzet wel, het gaat hun erom dat ze dingen verkopen aan mensen die het normaal niet zouden kopen.)

Er zijn genoeg tweedehands laptops te koop voor weinig geld, waar de meeste mensen zich heel best mee redden, ondertussen kun je sparen voor een mooiere. (en ondertussen erachter komen of je hem wel nodig hebt.)

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 09 augustus 2001 20:09 schreef xxxMaverick het volgende:
lol, dat is 1 van de eerste dingen die mijn ouders er ingestampt hebben doe NOOIT mee aan dit soort leningen.....
heheh same here :)
maar ze hebben natuurlijk wel gelijk, het is veel duurder

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the replies...... ik heb het ook aan mijn pa gevraagd,, hij zei ook niet doen.. kost te veel geld.. en binnenkort een pc prive project van mijn pa.... voor vakantiedagen,, hij zei als je laptop wilt... wil ik mijn vakantiedagen wel inleveren... klasse vent.. dat wordt iets leuks uitzoeken voor 5000 piekjes

Verwijderd

uitgesteld betalen via Primeline. 12 maanden uitgesteld voor 100 piek. en je kan tussentijdse aflossingen doen ZONDER xtra kosten. Alleen in de gaten houden dat je voor einddatum (over 12 maanden) betaald. Anders gaan ze rente vangen over het gehele jaar. Plus je krijgt een pasje waarmee je in diverse winkels kan betalen (uiteraard via zelfde regeling).
Pagina: 1