Mijn vraag
Hi Tweakers, sinds kort start mijn PC ongeveer eens in de dag opnieuw op zonder BSOD te geven.
Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
Het betreft een redelijk nieuwe PC, zelfgebouwd vorig jaar oktober. Geen problemen mee gehad tot enkele weken geleden.
Extra info: random restart komt voor tijdens idle-werkmomenten, vrijwel alleen google chrome aan. Ik heb nog geen restart meegemaakt tijdens het gamen of zware processen, dus daarom sluit ik mijn PSU vooralsnog uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb recentelijk een nieuwe wifi kaart geïnstalleerd (TP link, wifi 6 met antenne), met blue-tooth functie. Die kabel aangesloten aan een USB port, zoals aangegeven stond in het boekje. Ik vermoed dat hier de kern van het probleem ligt.
Verder geen hardware matige wijzigingen aangebracht.
Gister via 'Snappy Driver Installer' alle outdated drivers geïnstalleerd.
Moederbord: Tomahawk Max
Processor: Ryzen 3600
PSU: 550 watt Seasonic platinum (zou voldoende moeten zijn)
Videokaart: Sapphire Nitro 5700XT
Ik moet nog checken of ik de BIOS nog in juni heb geüpdate of daarvoor.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via event viewer het volgende gevonden:
/f/image/inFf5lo1hG0qQGzywBxpDsrX.png?f=fotoalbum_large)
Andere dingen die ik nog wil checken, indien nodig blijken door jullie:
1) Bluetooth kabel ontkoppelen van moederbord - kijken of dat restarts voorkomt (heb momenteel geen bluetooth driver geïnstalleerd)
2) Stekkerdoos vervangen, of PC rechtstreeks in stopcontact stoppen?
3) BIOS updaten indien nodig - lijkt mij niet, dan had ik het al eerder moeten hebben toch?
Hi Tweakers, sinds kort start mijn PC ongeveer eens in de dag opnieuw op zonder BSOD te geven.
Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
Het betreft een redelijk nieuwe PC, zelfgebouwd vorig jaar oktober. Geen problemen mee gehad tot enkele weken geleden.
Extra info: random restart komt voor tijdens idle-werkmomenten, vrijwel alleen google chrome aan. Ik heb nog geen restart meegemaakt tijdens het gamen of zware processen, dus daarom sluit ik mijn PSU vooralsnog uit.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb recentelijk een nieuwe wifi kaart geïnstalleerd (TP link, wifi 6 met antenne), met blue-tooth functie. Die kabel aangesloten aan een USB port, zoals aangegeven stond in het boekje. Ik vermoed dat hier de kern van het probleem ligt.
Verder geen hardware matige wijzigingen aangebracht.
Gister via 'Snappy Driver Installer' alle outdated drivers geïnstalleerd.
Moederbord: Tomahawk Max
Processor: Ryzen 3600
PSU: 550 watt Seasonic platinum (zou voldoende moeten zijn)
Videokaart: Sapphire Nitro 5700XT
Ik moet nog checken of ik de BIOS nog in juni heb geüpdate of daarvoor.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via event viewer het volgende gevonden:
/f/image/inFf5lo1hG0qQGzywBxpDsrX.png?f=fotoalbum_large)
Andere dingen die ik nog wil checken, indien nodig blijken door jullie:
1) Bluetooth kabel ontkoppelen van moederbord - kijken of dat restarts voorkomt (heb momenteel geen bluetooth driver geïnstalleerd)
2) Stekkerdoos vervangen, of PC rechtstreeks in stopcontact stoppen?
3) BIOS updaten indien nodig - lijkt mij niet, dan had ik het al eerder moeten hebben toch?