Smartphone BBG Sept 2020, iPhone 11 als aanrader?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
reviews: Smartphone Best Buy Guide - September 2020

@Andrasman

Deze maand verwacht men de aankondiging van de iPhone 12. Die zal in oktober ergens uitkomen ongeveer. Dat je nu nog de iPhone 11 aanraadt is welliswaar niet onjuist, maar ik zou er toch wel bij willen vermelden in de eerste regel van de beredenatie (en niet de laatste) dat deze telefoon snel wordt vervangen.

Argumenten:
  • Jullie zijn hier voor kopersadvies. Niet iedere koper is op de hoogte van releasedatums. Jullie raden iemand aan de iPhone 11 te kopen in dit prijssegment, en over een paar weken gaat de koper daar gruwelijk veel spijt van krijgen. Dankzij Tweakers.net.
  • De iPhone 11 is nog niet gezakt in prijs. Dat doen ze ook niet vlak voor release van een nieuwe versie. Dat gebeurt vaak pas achteraf, voor zover de voorraad strekt.
  • In een ander segment: Jullie zouden vandaag de dag toch ook geen RTX 2070 aanraden als de RTX 3070 om de hoek staat?
Mijn verzoek is dan ook om duidelijker te vermelden dat de iPhone binnen korte tijd aan vervanging toe is. Dat is jullie rol als adviserende partij, vind ik.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
Ik denk dat lezers wel de hele tekst lezen, wanneer ze geïnteresseerd zijn in een iPhone die we aanraden. Het is immers maar één alinea. Het lijkt me daarom niet per se noodzakelijk om het in de eerste zin te vermelden. Verder is een smartphone iets wat de meeste mensen in het dagelijks leven nodig hebben, in tegenstelling tot een RTX 2070. Als je telefoon nu stuk is bijvoorbeeld, moet je nu een nieuwe smartphone kiezen en kun je niet meer dan een maand wachten nog.

Andrasman

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08
Een grafiekje zoals MacRumors zou inderdaad wel handig zijn
https://buyersguide.macrumors.com/#iPhone-11

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Andrasman schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:12:
Ik denk dat lezers wel de hele tekst lezen, wanneer ze geïnteresseerd zijn in een iPhone die we aanraden. Het is immers maar één alinea. Het lijkt me daarom niet per se noodzakelijk om het in de eerste zin te vermelden. Verder is een smartphone iets wat de meeste mensen in het dagelijks leven nodig hebben, in tegenstelling tot een RTX 2070. Als je telefoon nu stuk is bijvoorbeeld, moet je nu een nieuwe smartphone kiezen en kun je niet meer dan een maand wachten nog.
Ik snap je punt niet zo goed en ik ben het er mee oneens. Het is een best buy guide, de iPhone 11 en 11 Pro zijn allebei op dit moment geen best buy puur omdat ze snel outdated zijn. Van een guide zou ik als consument wel verwachten dat het onomstotelijk duidelijk wordt gemaakt wat de feiten zijn.

Als ik plotseling hoognodig een iPhone moet hebben dan zou ik, als het maar een maand of 2 wachten is, eerder een tijdelijke telefoon van iemand lenen of een oude telefoon van mijzelf gebruiken gedurende deze tijd.

Waarom zou je in hemelsnaam een telefoon van ruim 1100 euro aanraden als je een maand later voor hetzelfde geld (maar waarschijnlijk minder geld) een veruit superieure telefoon kan aanschaffen?

Ik zou, puur uit bescherming van de consument, dit in de eerste regel willen duidelijk maken omdat mensen écht niet alle tekst lezen. En dat weet jij ook wel. De meeste mensen scannen content:

https://www.nngroup.com/articles/how-users-read-on-the-web/
In research on how people read websites we found that 79 percent of our test users always scanned any new page they came across; only 16 percent read word-by-word. (Update: a newer study found that users read email newsletters even more abruptly than they read websites.)
Ongeveer 16% van de mensen in die test lezen alles woord-voor-woord. Ik weet niet of dit op Tweakers.net meetbaar anders is, maar de mensen op de FP zijn vast niet merendeels alles-lezers.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:43
De iPhone 11 Pro is ook 200 euro goedkoper dan vorig jaar bij release, dus ik snap niet waarom je het over 1100 euro hebt. Ik heb de iPhone een aantal maanden geleden zelfs bij Amazon aangeschaft voor 850 euro.

[ Voor 53% gewijzigd door NotSoSteady op 03-09-2020 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Blue-eagle De BBG is opgemaakt t/m 31 aug beschikbare toestellen. de iPhone 12 zal in nieuwe BBG verschijnen. Zo is het altijd met 'consumentenelektronica'

* Daarom is er ook een opmerking om voor de XS of XS Max te kijken, als je geld wilt besparen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 03-09-2020 17:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
De meeste content wordt zeker gescand. Maar als je serieus geïnteresseerd bent in iets, waaraan je veel geld gaat uitgeven, en je leest deze bbg.. Dan lijkt het me toch wel dat je een tekst van een alinea leest. Maar goed, ik heb het nog even verduidelijkt. Kan ook weinig kwaad.

Andrasman

Pagina: 1