Toon posts:

512mb bankje niet ondersteunt door mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 512mb bankje gekocht, alleen het blijkt dat m'n moederbord (asus psb-s) maar maximaal 256 mb bankjes ondersteunt.
Alleen als ik ut geheugen in socket 0 doe, dan ziet m'n puter um wel, maar als 128 mb, en niet als 512mb. Is dit normaal, of is ut toch stiekum maar 128 mb, ondanks dat alles er op wijst dat het 512mb moet zijn.

Verwijderd

als je nog enigzins kwaliteit geheugen hebt, dan staat het op de dimm zelf, ook hoeveel mhz'en.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ja, je zegt het zelf al in je eerste zin: "alleen het blijkt dat m'n moederbord (asus psb-s) maar maximaal 256 mb bankjes ondersteunt". Dat klopt; een BX kan niet overweg met 512MB DIMM's en herkent ze dus ook niet als zodanig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
lijkt me normaal dat het mobo iets niet kan herkennen wat het niet kan ondersteunen.

als je een auto op de weg ziet en je herkent het model niet maar je ziet wel een embleem wat op een bepaald merk lijkt ben je ook geneigd te zeggen, "ooooh dat zal dan wel dit of dat merk zijn"

indien een vriend of een kennis een mobo heeft die wel 512mb bankjes ondersteunt probeer het dan daar eens even dan kom je er op de snelste manier achter hoeveel MB het bankje is.

terug gaan naar de shop kan ook maar het staat een beetje slordig om daar te zeggen,
"is het bankje wel 512mb?" terwijl je mobo het niet eens ondersteunt. :?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

BX maximaal 256 mb double sided geheugen per bankje

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

Predator

Suffers from split brain

zoals Speedy-J al zei
jouw mobo ondersteund 256MB per slot,
waarschijnlijk enkel double sided

en jouw 512MB is single-sided niet ???

dus kan ie maar 1 kant lezen van jouw 512MB en ziet ie maar 128MB ipv 512MB.
Had je 512MB chip double sided geweest dan zag je mobo 256MB ipv 512MB

kijk es naar je 512MB al er maar aan 1 kant chips zitten dan is dit volledig normaal dat ie maar 128 ziet :)

Het is wel niet echt slim van RAM bij te kopen zonder eerst er zeker van te zijn dat je mobo het aankan.

Geef je 512MB reep terug en neem een 256 ( of 2 ) reepje(s) (double sided !)
:)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
jaja, weet ut, niet echt slim van me :+

Het is trouwens 512 double side. Daarom vond ik ut dus raar dat ie um als 128 mb ziet. Lijkt me logischer om um helemaal niet herkennen, als mobo ut niet ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
oh... en m'n mobo ondersteunt inderdaad maximaal 256, double sided.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:50

Chop2000

Vroem

Ps welk merkt is het? mischien is er iemand die em van je wil kopen als de winkel moeilijk doet!

niks

Verwijderd

Topicstarter
Is al verkocht :-)

Ging sneller dan ik dacht, heb ut nog geen 24 uur in huis.
Pagina: 1