Vraag

• Vrouwgien
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Mijn vraag
Bij de installatie van de TP LINK WIFI EXTENDER model TL-WA854RE krijgt geen contact met de router

Relevante software en hardware die ik gebruik
Router van ZIGGO
TP LINK WIFI EXTENDER

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
TP LINK in stopcontact geplaatst
Gewacht tot het controlelampje van de power constant oplicht
WPS button op de router ingedrukt
Direct daarna de WPS button op de extender ingedrukt gedurende 1 sec
Indicatie RE knippert
Na een tijdje houdt het knipperen op en gaat de indicatie uit.
Installatie procedure via de tether app uitgevoerd, hetgeen succesvol was verlopen.
Op de extender lichten slechts de indicaties van power en wireless op.
Extender gereset en procedure herhaalt, geen connectie met het modem

Beste antwoord (via Vrouwgien op 03-09-2020 15:02)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 18:18
Al eens dichterbij de router geprobeerd.

Overigens zijn die TL-WA854RE verschrikkelijke ondingen. :r
Had er ooit een gekregen bij de zonnepanelen voor de logging.
Bleef zeer regelmatig zijn connectie kwijtraken waarna alleen een reset dat ding weer actief maakte.

Eerst vervangen door een netgear model en later toch maar een kabel naar zolder getrokken. d:)b

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Al eens dichterbij de router geprobeerd.

Overigens zijn die TL-WA854RE verschrikkelijke ondingen. :r
Had er ooit een gekregen bij de zonnepanelen voor de logging.
Bleef zeer regelmatig zijn connectie kwijtraken waarna alleen een reset dat ding weer actief maakte.

Eerst vervangen door een netgear model en later toch maar een kabel naar zolder getrokken. d:)b

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En als je hem een factry reset geeft, en op het open netwerk inlogt wat die aanbied ?

Kan je van daaruit zoeken naar je eigen netwerk, en verbinden met de high-speed methode ( 2.4Ghz als backhaul, en 5Ghz als accespoint - of andersom :+ )
Dan even de sweetspot zoeken tussen het bereik van de router en repeater.

• Ben(V)
Dat ding is een heel simpele repeater die alleen op de 2,4Ghz band werkt op een enkel kanaal.

• Vrouwgien
Uiteindelijk heb ik contact met de router. De originele naam van het netwerk is jabehaco, die van TP LINK is jabehaco_EXT.
Het signaal op de TP link is maximaal, alle 5 de indicaties gloeien op.
Ook op de iPad geeft het netwerk een maximaal signaal.
Echter krijg ik geen verbinding via ditvnetwerk.
Wanneer ik de details van de netwerken bekijk is er een verschil in de IP adresSen, de laatste 3 cijfers .115 tegen .100
Het adres van de router wordt alleen weergegeven in het originele netwerk.
In het originele netwerk wordt aangegeven dat er 2 IP adressen zijn.
Verder zie ik geen verschil in de configuratie.
Hoe krijg ik de TP link aan de praat?

• Vrouwgien
Ik ben begonnen om de TPlink te plaatsen, omdat de range extender van gimbird het niet meer deed.
Die heb ik uit het stopcontact gehaald en ben vervolgens begonnen met de TP link.
Wanneer ik de Gimbird weer in het stopcontact doe, krijgt de TP link verbinding met de router.
Kan het zijn dat er in de configuratie van de Gimbird iets is ‘achtergebleven’ is dat het voor de Tp Link onmogelijk maakt verbinding met de router te maken.
Moet ik daarvoor soms nog iets ‘wijzigen’?

• Ben(V)
Uiteraard is er verschil, het is een ipadres dus die laatste drie cijfers zijn voor elk device uniek.

ALs je de gimbird in het stopcontact zet en die krijgt een verbinding met je router dan connect vervolgens die TP-link met die gimbird en heeft dan ook connectie.

1. Die gimbird is dus gewoon in orde.
2. Je zit waarschijnlijk op de rand van het bereik en die gimbird is net iets gevoeliger dan die tp-link.
3. Heb je die tp-link al eens dichter bij je router geprobeerd te connecten?

En vergeet die streepjes nu eens dat zegt bijzonder weinig.

• Vrouwgien
De TP link staat naast de router.
Ik zie niet dat de Gimbird verbinding heeft met de router, alleen de spanningsindicatie van de Gimbird is aan, de ‘boogjes’ lichten niet op.
Wel ontstaat er dan verbinding van de TP link met de router, maar ik krijg via het netwerk van de TP link geen verbinding met het netwerk.
Overigens zie ik geen netwerk van de Gimbird, WPR-002

• Vrouwgien
Het is uiteindelijk gelukt.
Ik heb het modem een keer gereset en het werkt nu tot tevredenheid.
Iedereen bedankt voor de snelle reacties.
Nu heb ik ook geleerd eerst kijken, dan piepen
Pagina: 1