Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end gamesysteem voor o.a. FS2020.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een nieuw high-end gamesysteem samenstellen met als doel om FS2020 goed te kunnen draaien. Het doel is primair FS2020, met de achterliggende gedachte dat de rest daarna ook wel goed zal draaien. Verder doe ik aan development (dus evt. draaien van VM's moet geen probleem zijn), maar ook andere games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs-/prestatieverhouding moet goed zijn, dat is het belangrijkste. Verder niet een specifiek budget in gedachten :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een:
- Voeding: Seasonic X760 - ATX12V / EPS12V - 80 PLUS Gold - 760 Watt - actieve PFC
- Case: Antec Performance P280
Beide oudjes uit 2013, maar als het even kan zou ik die graag nog een keer inzetten.

- GPU: tijdelijk mijn GTX 1070 totdat de RTX 3080 beschikbaar is

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Indien mogelijk wil ik de case en voeding weer gebruiken. Hier ga ik af op jullie advies of dit verstandig is. Zowel case als voeding zijn in hele goede staat. Verder wil ik graag nvme SSD's.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n huidige systeem heeft een Asus moederbord en een MSI GPU. Ik wil vooral componenten die kwalitatief goed zijn.

Qua CPU kies ik voor de Intel i7 10700. Ik weet dat de Ryzen iets goedkoper is en soms ook beter presteert in sommige situaties, maar voor FS2020 presteert de Intel-familie nog steeds beter zag ik in de benchmarks.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stille PC is wel wenselijk. Hij staat gewoon veel aan. Ik ben nu gewend aan 1080p, maar dat is natuurlijk een beetje ouderwets geloof ik :) 1440p zou ook kunnen - maar liefst wel met variabele refreshrate zodat ik vsync ook daarop kan afstemmen om screen tearing te voorkomen.

Ga je overklokken?
Geen primair doel, wel mooi meegenomen.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral graag jullie feedback over m'n systeemplannen. Ik ben deze keer van plan het zelf te gaan bouwen. Vind ik wel een klein beetje spannend, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel gaat lukken.

Componenten die ik wil gebruiken:
Hierbij dient de RTX 2080 als een placeholder voor de prijs

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700K Boxed€ 388,-€ 388,-
1MoederbordenAsus ROG Strix Z490-E Gaming€ 277,-€ 277,-
1VideokaartenAsus ROG Strix GeForce RTX 3080€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 899,95€ 899,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 141,90€ 141,90
2Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 138,90€ 277,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.984,65

Graag jullie advies! :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Alle reacties

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
De duurste dingen kiezen, waarbij je soms niets eens het verschil zal gaan merken met veel goedkopere onderdelen (bijv SSD, processor, moederbord, geheugen ) en dan geen geld voor een nieuwe aandrijflijn.
Je voeding is 7 jaar oud en had maar 5 jaar garantie. Je wilt daar een systeem van 2000 euro mee voeden. Je mag zelf de optelsom doen :p

[ Voor 179% gewijzigd door br00ky op 03-09-2020 16:17 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Quacka schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:23:
De duurste dingen kiezen, waarbij je soms niets eens het verschil zal gaan merken met veel goedkopere onderdelen (bijv SSD, processor, moederbord, geheugen ) en dan geen geld voor een nieuwe aandrijflijn.
Je voeding is 7 jaar oud en had maar 5 jaar garantie. Je wilt daar een systeem van 2000 euro mee voeden. Je mag zelf de optelsom doen :p
Ik snap je punt maar het is niet alsof een voeding een houdbaarheidsdatum heeft. Dat ding kan nog prima jaren meegaan.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Quacka schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:23:
De keuze voor hergebruik is gestoeld op dat het misschien mogelijk is (niet vanwege geld :+ ). De optelsom is dus meer van: kan dit nog wel? Ik vind het gewoon zonde om een nieuwe te kopen als er nog geen reden voor is. En als er technische bezwaren/goede argumenten zijn om niet te hergebruiken dan is dat natuurlijk prima!

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
*knip* dit kan je echt anders verwoorden

[ Voor 108% gewijzigd door br00ky op 03-09-2020 14:32 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
High-end voeding van 7 jaar oud kan nog prima een aantal jaren mee. Komt uit een tijd dat Seasonic nog interessante voedingen maakte. Als dat ding een beetje stofvrij heeft gedraaid is er geen probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Uszka op 03-09-2020 14:10 ]

Pagina: 1