Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een nieuw high-end gamesysteem samenstellen met als doel om FS2020 goed te kunnen draaien. Het doel is primair FS2020, met de achterliggende gedachte dat de rest daarna ook wel goed zal draaien. Verder doe ik aan development (dus evt. draaien van VM's moet geen probleem zijn), maar ook andere games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs-/prestatieverhouding moet goed zijn, dat is het belangrijkste. Verder niet een specifiek budget in gedachten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een:
- Voeding: Seasonic X760 - ATX12V / EPS12V - 80 PLUS Gold - 760 Watt - actieve PFC
- Case: Antec Performance P280
Beide oudjes uit 2013, maar als het even kan zou ik die graag nog een keer inzetten.
- GPU: tijdelijk mijn GTX 1070 totdat de RTX 3080 beschikbaar is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Indien mogelijk wil ik de case en voeding weer gebruiken. Hier ga ik af op jullie advies of dit verstandig is. Zowel case als voeding zijn in hele goede staat. Verder wil ik graag nvme SSD's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n huidige systeem heeft een Asus moederbord en een MSI GPU. Ik wil vooral componenten die kwalitatief goed zijn.
Qua CPU kies ik voor de Intel i7 10700. Ik weet dat de Ryzen iets goedkoper is en soms ook beter presteert in sommige situaties, maar voor FS2020 presteert de Intel-familie nog steeds beter zag ik in de benchmarks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stille PC is wel wenselijk. Hij staat gewoon veel aan. Ik ben nu gewend aan 1080p, maar dat is natuurlijk een beetje ouderwets geloof ik
1440p zou ook kunnen - maar liefst wel met variabele refreshrate zodat ik vsync ook daarop kan afstemmen om screen tearing te voorkomen.
Ga je overklokken?
Geen primair doel, wel mooi meegenomen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral graag jullie feedback over m'n systeemplannen. Ik ben deze keer van plan het zelf te gaan bouwen. Vind ik wel een klein beetje spannend, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel gaat lukken.
Componenten die ik wil gebruiken:
Hierbij dient de RTX 2080 als een placeholder voor de prijs
Graag jullie advies!
Ik wil graag een nieuw high-end gamesysteem samenstellen met als doel om FS2020 goed te kunnen draaien. Het doel is primair FS2020, met de achterliggende gedachte dat de rest daarna ook wel goed zal draaien. Verder doe ik aan development (dus evt. draaien van VM's moet geen probleem zijn), maar ook andere games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs-/prestatieverhouding moet goed zijn, dat is het belangrijkste. Verder niet een specifiek budget in gedachten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een:
- Voeding: Seasonic X760 - ATX12V / EPS12V - 80 PLUS Gold - 760 Watt - actieve PFC
- Case: Antec Performance P280
Beide oudjes uit 2013, maar als het even kan zou ik die graag nog een keer inzetten.
- GPU: tijdelijk mijn GTX 1070 totdat de RTX 3080 beschikbaar is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Indien mogelijk wil ik de case en voeding weer gebruiken. Hier ga ik af op jullie advies of dit verstandig is. Zowel case als voeding zijn in hele goede staat. Verder wil ik graag nvme SSD's.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n huidige systeem heeft een Asus moederbord en een MSI GPU. Ik wil vooral componenten die kwalitatief goed zijn.
Qua CPU kies ik voor de Intel i7 10700. Ik weet dat de Ryzen iets goedkoper is en soms ook beter presteert in sommige situaties, maar voor FS2020 presteert de Intel-familie nog steeds beter zag ik in de benchmarks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stille PC is wel wenselijk. Hij staat gewoon veel aan. Ik ben nu gewend aan 1080p, maar dat is natuurlijk een beetje ouderwets geloof ik
Ga je overklokken?
Geen primair doel, wel mooi meegenomen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral graag jullie feedback over m'n systeemplannen. Ik ben deze keer van plan het zelf te gaan bouwen. Vind ik wel een klein beetje spannend, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel gaat lukken.
Componenten die ik wil gebruiken:
Hierbij dient de RTX 2080 als een placeholder voor de prijs
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 388,- | € 388,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z490-E Gaming | € 277,- | € 277,- |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3080 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | € 899,95 | € 899,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 141,90 | € 141,90 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 138,90 | € 277,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.984,65 | ||
Graag jullie advies!
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080