Na bijna 4 jaar een 65" OLED (LG B6) in de woonkamer te hebben gehad is deze nu naar de slaapkamer verhuisd. Beneden staat hoofdzakelijk YouTube, Netflix of Disney+ aan voor de kinderen en de Nintendo Switch wordt ook regelmatig gebruikt. Door vrouwlief en de kids werd er gewoon niet consequent met de TV omgegaan wat resulteerde in de TV aan laten staan zonder dat iemand keek, menu overlays niet weggedrukt werden en ik kon elke keer maar weer aan de slag om de retentie niet tot inbranden over te laten gaan. Daar was ik wel een beetje klaar mee en dus heb ik de Sony 75XF9005 in de woonkamer gezet. Ik vond het doodzonde hoe die OLED gebruikt werd als een TV voor de kids. Nu kunnen we 's avonds op bed nog eens luxe een film of serie kijken.
Zeker met de Switch is kan op inbranden wel een dingetje. Ik vind dat met de PS4 toch minder het geval. Die kinder spelletjes hebben veel meer felle kleurtjes en effen vlakken. Hier is een tijdje Mario Odyssey helemaal hot geweest en de Health cirkel heb ik met veel moeite kunnen 'wegspoelen' dmv andere andere content op te zetten en een paar keer een color wash te laten draaien voor een paar uur. De YouTube app heeft ook een tijdje een issue gehad waardoor er soms die gele en rode optie knoppen rechtsonder in beeld over de content bleven staan. En die zijn min of meer ingebrand en niet meer weg te krijgen. Nu zie ik dat alleen als ik bepaalde kleuren via YouTube opzet om te testen, dus ik maak mij er niet druk om, maar ik had het uiteraard liever niet gehad.
Het kan dus wel een OLED TV met kinderen, maar ik was de zorg zat om altijd maar op te letten welke content er speelde en voor hoe lang. De branduren gingen ook aardig hard en nu is het prima zo. Die Sony is ook een feestje in de woonkamer.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2