Geen geld terug bij geannuleerde bestelling

Pagina: 1
Acties:

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik heb op 16 aug bij *webshop* een bestelling geplaatst voor laminaat.
Op 18 aug geinformeerd of het uberhaubt leverbaar is (uit de collectie) waarop het antwoord nee was.
De eigenaar zou het geld direct terugboeken.

Op 20 aug heb ik gemaild met de vraag waar mijn geld blijft. Eigenaar vond het vreemd en heeft nogmaals de opdracht in gang gezet - geen reactie.

Op 25 aug wederom gebeld. Eigenaar vond het vervelend en beloofd wederom het in orde te maken.
Op 1 sep nogmaals gebeld, je voelt hem al. Wat vervelend ik ga het nu in orde maken.

Eigenaar is harstikke vriendelijk maar daar heb ik natuurlijk weinig aan.
Het gaat niet om een wereldschokkend bedrag (~300 euro) maar ik wil het graag uit mn hoofd kunnen zetten.

Wat zouden jullie adviseren? Winkel is te ver weg om even langs te gaan (dik 1.5 uur rijden).

tl;dr

16 augustus bestelling geplaatst
18 augustus gebeld en belofte tot terugstorting
20 augustus gemailed - geen reactie
25 augustus gebeld en belofte tot terugstorting
1 september gebeld en belofte tot terugstorting
3 september nog geen centen!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Elke dag bellen tot je het geld op de rekening hebt. En elke keer aankondigen dat je morgen weer gaat bellen om na te vragen.

[ Voor 41% gewijzigd door pennywiser op 03-09-2020 12:35 ]

Bensimpel

Positieve meneer

Is webshop aangesloten bij keurmerk? Probeer daar je klacht eens in te zenden, soms is er nog wat meer druk nodig. Anders gewoon echt langsgaan..

Anders in gebreke stellen en hem 2 weken de tijd te geven anders rechtszaak van maken. Als je op papier hebt dat hij beloofd heeft om je geld terug te boeken heb je sowieso al een sterke zaak.

Probeer anders nog juridische bijstand in te schakelen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

Zou ze sowieso schriftelijk en aangetekend in gebreke stellen en dat als ze niet binnen bepaalde periode teruggestort hebben, er juridische stappen ondernomen zal worden...

Alleen bellen kom je niet ver mee ben ik bang.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op Facebook en Twitter blijven vragen wanneer ze je geld eens gaan terugstorten.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:30
Ik zou eerst eens een mail sturen met een opsomming van de gang van zaken met nogmaals het verzoek om het bedrag terug te boeken voor een specifieke datum.

Valt dit trouwens onder de bedenktijd of? Dan heeft Consuwijzer nog wel een voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.n...bruikmaken-van-bedenktijd

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 10:56
Heb je rechtsbijstand consument? Zo ja, die inschakelen. Zorg dat je alles gedocumenteerd hebt (contactmomenten, reacties, e.d.).

Zo niet: som alles op in een mail en vorder een terugbetaling binnen een redelijke termijn (5 werkdagen).

Het klinkt alsof dit een webshop van een zzp'er is die nu het moment van terugbetaling probeert uit te stellen om wat voor reden dan ook.

• Frontysco
@Bensimpel Zover ik kan zien niet. Het is een fysieke winkel met ook een webshop.
@Ernemmer Op WA na heb ik een Social Media
@Terminus Ja die heb ik, zit ik ook aan te denken, het is gewoon flauw.
@eric.1 en @iMars mail word echt slecht/niet op gereageerd, RB wordt de laatste stap gezien ik daar nog niet wil belanden.

Ik ga de beste man zo nogmaals bellen...

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:30
Frontysco schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:50:
@Bensimpel Zover ik kan zien niet. Het is een fysieke winkel met ook een webshop.
@eric.1 en @iMars mail word echt slecht/niet op gereageerd, RB wordt de laatste stap gezien ik daar nog niet wil belanden.

Dat ze slecht reageren op de mail is 1, maar dan heb je tenminste de gang van zaken zwart op wit. Dan sta je wat sterker mocht je iets moeten forceren.

Of neem je gesprek op.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Frontysco Communiceer per e-mail, dan heb je alle afspraken zwart op wit. Bellen heb je weinig aan, of je moet alle gesprekken opnemen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Ze hebben 14 dagen om terug te betalen. Die periode ben je net overheen. Ze zijn nu in gebreke. Eventueel kun je dus een verzuimbrief sturen. De tikker van de wettelijke rente is inmiddels begonnen te lopen. Die kun je dus opeisen. Beste is nu die verzuimbrief te sturen, dan maak je duidelijk dat het serieus is.

6:230r lid 1: De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

[ Voor 25% gewijzigd door SkiFan op 03-09-2020 13:06 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
@SkiFan zolang we het niet over werkdagen hebben zijn de 14 dagen wel degelijk verstreken.

Ik heb hen zojuist per mail het volgende laten weten.

Beste bedrijf, Beste xxx,

Ik heb op 16 aug bestelling geplaatst voor laminaat (zie mail hieronder).

Op 18 aug telefonisch contact gehad met xxx en geïnformeerd of het überhaupt leverbaar is (uit de collectie) waarop het antwoord nee was.
Er is belooft het geld direct terug te storten

Op 20 aug heb ik gemaild met de vraag wanneer ik mijn terugstorting mag verwachten, helaas heb ik hier geen reactie op gehad

Op 25 aug wederom gebeld met xxx. xxx gaf aan het vervelend te vinden en ging het in orde maken.
Op 1 sep nogmaals gebeld met xxx, hij gaf aan dat hij wist waar ik voor belde en beloofde mij het zelf direct in orde te gaan maken.
3 september gebeld maar helaas geen contact gehad.

Op het moment van schrijven is het 3 september en heb ik nog steeds geen terugboeking ontvangen.
Ik vraag je vriendelijke doch dringen om het aankoop bedrag van €298,60 terug te storten op rekeningnummer xxx
voor vrijdag 11 september 2020.

Met vriendelijke groet - With kind regards,

Frontysco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
@Frontysco : Had inderdaad klein rekenfoutje gemaakt; Ninjaedit :)

Overigens, ter aanvulling: het gaat hier om dagen, geen werkdagen.

[ Voor 45% gewijzigd door SkiFan op 03-09-2020 13:11 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Bensimpel

Positieve meneer

Frontysco schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:08:
@SkiFan zolang we het niet over werkdagen hebben zijn de 14 dagen wel degelijk verstreken.

Ik heb hen zojuist per mail het volgende laten weten.

Beste bedrijf, Beste xxx,

Ik heb op 16 aug bestelling geplaatst voor laminaat (zie mail hieronder).

Op 18 aug telefonisch contact gehad met xxx en geïnformeerd of het überhaupt leverbaar is (uit de collectie) waarop het antwoord nee was.
Er is belooft het geld direct terug te storten

Op 20 aug heb ik gemaild met de vraag wanneer ik mijn terugstorting mag verwachten, helaas heb ik hier geen reactie op gehad

Op 25 aug wederom gebeld met xxx. xxx gaf aan het vervelend te vinden en ging het in orde maken.
Op 1 sep nogmaals gebeld met xxx, hij gaf aan dat hij wist waar ik voor belde en beloofde mij het zelf direct in orde te gaan maken.
3 september gebeld maar helaas geen contact gehad.

Op het moment van schrijven is het 3 september en heb ik nog steeds geen terugboeking ontvangen.
Ik vraag je vriendelijke doch dringen om het aankoop bedrag van €298,60 terug te storten op rekeningnummer xxx
voor vrijdag 11 september 2020.

Met vriendelijke groet - With kind regards,

Frontysco
Ook aangetekend versturen!

😆 - Denk ook eens om ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Frontysco per e-mail en aangetekend per brief. 14 dagen zijn 14 dagen, geen werkdagen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Frontysco
Dank heren. Ik wacht de mail even af, bij geen reactie zal ik hem doorzetten naar RB. Zonde van de 7,50 euro :-)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

Frontysco schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:50:

Daarom zei ik ook aangetekend... dan kunnen ze nooit ontkennen dat ze het niet gehad/ontvangen hebben ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 19:25

Part

Helemaal niets.....

iMars schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:17:
[...]

Daarom zei ik ook aangetekend... dan kunnen ze nooit ontkennen dat ze het niet gehad/ontvangen hebben ;)
Bij een reactie op de email is het ook niet te ontkennen dat deze ontvangen is.
Daarbij moet je bij een aangetekende brief 2 brieven versturen waarvan 1 aan je zelf. Die laatste laat je gesloten en daarmee kun je ook bewijzen wat je verstuurd hebt.
Email is dus veel goedkoper en gemakkelijker.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Part schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:26:
[...]

Daarbij moet je bij een aangetekende brief 2 brieven versturen waarvan 1 aan je zelf. Die laatste laat je gesloten en daarmee kun je ook bewijzen wat je verstuurd hebt.
Tot er geen enkele reactie komt, dan is er niets aan e-mail ontvangen.

(kopie voor jezelf uitprinten is voldoende bewijs)

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 03-09-2020 16:32 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
@Frontysco We zijn een week verder. Heb je al een reactie gehad?

• Frontysco
Nee, ze hebben nog 1 dag. Ik heb RB intussen ook al op de hoogte gesteld, heb nog geen jurist toegewezen gekregen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frontysco
Helaas is het ze niet gelukt om het geld voor vandaag terug te storten.
Ik heb ze vriendelijk gemailed deze morgen dat ik het betreur en de zaak vandaag overdraag aan RB.

Tevens overal waar mogelijk een negatieve review achtergelaten.

Sneu...

**Edit**

Nadat ik gisteren bovenstaand uitgevoerd heb krijg ik zojuist een bericht binnen in de mailbox:

-------------------------------------------------------
Beste heer Frontysco

Het bedrag is vandaag teruggestort naar uw rekening.

Met vriendelijke groet,

Eigenaar Winkel
-------------------------------------------------------

Heel bijzonder, een excuses was wel het minste wat hij had kunnen geven. Nu maar even wachten tot het echt op de rekening staat.

[ Voor 49% gewijzigd door Frontysco op 12-09-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Frontysco schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:47:

Tevens overal waar mogelijk een negatieve review achtergelaten.
Dit gebeurt neem ik aan alsnog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Die blijven inderdaad gewoon staan, zijn nette reviews dus ik zie niet in waarom ze aangepast zouden moeten worden. Wellicht dat ik er wel bij zet dat het inmiddels wel terugbetaald is (zonder excuses :p)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16

Reptile209

- gers -

[...]

offtopic:
Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar. Je kan iets aan jezelf sturen en de envelop gesloten laten als je op een later moment wil kunnen aantonen dat je bijvoorbeeld een bepaald idee had. Iets aan jezelf sturen om te bewijzen wat er in een andere envelop zit is natuurlijk kolder ;)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Frontysco schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:51:
Die blijven inderdaad gewoon staan, zijn nette reviews dus ik zie niet in waarom ze aangepast zouden moeten worden. Wellicht dat ik er wel bij zet dat het inmiddels wel terugbetaald is (zonder excuses :p)
Ik snap het verstand van dergelijke mensen niet, waarom zou je risico als kleine webshop op negatieve reviews lopen? Dergelijke shops houden het nooit lang uit. Dat is ook waarom het zo lang duurde denk ik, er was gewoonweg geen geld en wel een bult rekeningen.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 13-09-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:23

HugoBoss1985

Xenotech

Frontysco schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:51:
Ik zou daar (negatieve reviews plaatsen) zelf altijd mee wachten tot je het geld daadwerkelijk terug hebt :P

Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-09-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Reviews zijn in dit geval mede gebruikt als pressiemiddel. De shop (met een winkel van fatsoenlijke grote in Noord Holland) beloofde alles maar deed niets, zie TS.

@pennywiser dat betwijfel ik. Vrij grote (lokale) laminaat store. *knip* Ook het hinten naar de naam van de (web)winkel is niet de bedoeling.

Geld zal niet het issue zijn geweest, laksheid of desinteresse des te meer denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 13-09-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 16:17
Occam's Razor en zo, denk het ook, maar vervelend voor jou. Mooi dat je het nu terug hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:31
[...]

Ik heb in het verleden meer dan eens een brief aangetekend verstuurd en nooit 1 kopie aan mezelf.
Hoe kom je daar bij?

Bovendien, hoe bewijs je dat beide brieven gelijk zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Perkouw op 14-09-2020 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
Hoe heb je betaald? Als je betaald hebt via credit card, kun je je credit card maatschappij bellen en het voorleggen. Als ze meer dan 14 dagen wachten met terugbetalen na het melden dat ze dat gaan doen is het voor een CC maatschappij voldoende reden om je geld terug te vorderen.

Ik heb zo al meerdere malen mijn geld terug gekregen nadat ze "beloofd" hadden dat ze dat zouden doen (en dat is voor mij ook een reden dat ik nooit meer bestel bij een webshop die geen CC's accepteren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
@OverSoft "kleine bedragen" betaal ik meestal via ideal, net zoals in dit geval.
Wel iets om te onthouden...

Vanochted even op de bank gekeken en het is inderdaad teruggestort, gelukkig!
Pagina: 1