per ongeluk VE chain verstuurd naar chainlink address op CB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Damian2152
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09-2020
Mijn vraag

HI, ik heb een dure fout gemaakt. ik wilde CHAINLINK versturen vanaf mijn Binance Account naar
mijn Coinbase account maar heb per ongeluk 745000 VE CHAIN verstuurd naar een Chainlink adres op CB

Kan ik fluiten naar mijn centen of zal het detecteren dat het geen Chainlink crypto is ?

CB geeft aan dat het weg is. Moet ik dit zo maar aannemen ?

graag een reactie.

Thx :'(

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Damian2152 op 05-09-2020 10:17)

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Dat is raar. Ik heb ook zoiets gehad op Bittrex.
Verstuurde toen OMG naar een ander erc20 adres. Mailtje gestuurd en binnen een paar weken hadden ze het in orde gemaakt.

Zijn beide ERC20 coins toch? Dan is het chainlink adres van CB in hun bezit en kunnen ze ook bij de andere coins die op dat adres staan. Ik zou even volhouden want technisch moet het mogelijk zijn, het kost ze alleen wel wat werk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Ben bang dat je echt de sjaak bent ja, als de transactie echt al bevestigd is en ze daadwerkelijk uit je Binance wallet zijn.

https://help.coinbase.com...ital-currency-transaction
Please note, Coinbase only supports receiving specific cryptocurrencies. Any cryptocurrency that is sent to the wallet address of another cryptocurrency will be lost (if you send BTC to a BCH wallet address, these funds will not be recoverable).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Verstuurde toen OMG naar een ander erc20 adres. Mailtje gestuurd en binnen een paar weken hadden ze het in orde gemaakt.

Zijn beide ERC20 coins toch? Dan is het chainlink adres van CB in hun bezit en kunnen ze ook bij de andere coins die op dat adres staan. Ik zou even volhouden want technisch moet het mogelijk zijn, het kost ze alleen wel wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Balen zeg. Lijkt me geen fijne club om zaken mee te doen, dat Coinbase. Ik denk dat het juridisch ook niet in de haak is. Misschien laten uitzoeken door iemand die juridisch onderlegd is?

Ik hoop dat het om niet teveel geld gaat :)

[ Voor 19% gewijzigd door eamelink op 05-09-2020 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:12:

Ik hoop dat het om niet teveel geld gaat :)
Aan het aantal te zien is dat bijna 11k euro.

Toch even goed kijken hoe die adressen in elkaar zitten, want die beschrijving van ze dat BTC naar een BCH adres verloren gaat klopt alvast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian2152
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09-2020
Ja. Klopt. 11000$
ze zeggen nu bij CB dat ze mij heel misschien kunnen helpen als ze op een gegeven moment ook VE Chain gaan ondersteunen maar ik begrijp niet waarom ik zo lang moet wachten. Ik kan enkel maar hopen. Thx voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-09 16:07
sNielz123 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 06:58:

Vechain is geen ERC20 meer, maar je kan volgens mij wel VET tokens die naar een ERC20 wallet gestuurd zijn recoveren als je over de private key van het ERC20 adres beschikt. Er is op reddit een Vechain sub waar het een en ander hierover beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Maar dan zou het adres waar naar verstuurd is dus een ongeldig VET adres zijn? Daar zou je m.i. wel een melding van moeten krijgen.
Of de adressen lopen wel gelijk qua "nummering", dan is er iemand nu heel blij met 745k VET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
Weet het niet zeker, maar Vechain is een fork van ethereum en het zou best kunnen dat ze niks aan het format van de wallet adressen veranderd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Damian2152 Ik ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Volgens mij zijn beide ERC20 tokens en los van of Coinbase VET ondersteunt, kan er iemand bij de ETH/ERC20 wallet en zou dus je VET terug kunnen sturen. Los van of ze dit wel of niet officieel op hun website ondersteunen, dat staat er los van.

Als je VET niet naar een ERC20 adres kunt sturen, dan faalt de transactie en krijg je dus je coins gewoon terug.

Ik kan mij goed voorstellen dat Coinbase de toegang tot de private keys waar dit op staat heel goed beschermt en vanuit dat oogpunt zegt dat je pech hebt. Dat is ook gewoon zo, het is geen slimme actie. Ik zou ook van Coinbase verwachten dat ze zeer zorgvuldig met private keys omgaan en hier dus niet handmatig mee aan de slag gaan.

Maar het gaat om een groot bedrag, benieuwd hoe ze dit afhandelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 06-09-2020 23:05 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
VET is geen ERC20 token, VEN was dat wel tot augustus 2018 (toen ging vechain main net live).

Er zijn wel guides te vinden op internet over hoe je vet tokens op ethereum adres kan moven naar VET wallet. Zie bijvoorbeeld https://support.exodus.io...vet-sent-to-erc20-address

Je hebt altijd de ethereum private key nodig
Pagina: 1