Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC build

Pagina: 1
Acties:

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 09:40
Ik zoek een?
Een silent powerhouse. Stil, niet opvallend maar erg krachtig.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt ongeveer op 1500. Exclusief hardware die ik momenteel in bezit heb welke overgezet gaat worden naar het nieuwe systeem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeuren heb ik in een wenslijst gezet. Qua videokaart, PSU, werkgeheugen & opslag valt er niets te wijzigen. De videokaart dient nog te worden aangeschaft, PSU, werkgeheugen en opslag heb ik reeds in bezit. Ik wil dat beide M2 sloten een schild hebben zodat de SSDs niet zichtbaar zijn. Daarnaast heb ik Noctua fans toegevoegd omdat ik alle fans hetzelfde wil hebben, deze komen dus ook op de AIO. Nu heb ik EK Vardar 140mm EVO fans die ik mogelijk ook in kan zetten, ben alleen bang dat deze te luidruchtig zijn en ze zien er niet super tof uit. Qua prestaties wel beter, maar mijn voorkeur is stilte.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt voornamelijk voor gaming en af en toe wat foto- en videobewerking. Nu weet ik dat Intel betere gamingprestaties levert maar dat voor +/- het dubbele bedrag wat ik de 5-10% extra performance niet waard vind. Ik heb momenteel twee Dell S2417DG schermen in gebruik: 1440p165hz met G-sync. Ik wil voor smoothheid en FPS games een hoge FPS zonder teveel uit te hoeven geven.

Waar kom ik vanaf?
Momenteel heb ik een PC met custom loop & casemods in bezit maar ik wil afstappen van een custom loop in mijn main PC. Teveel werk en onderhoud.

Specificaties
  • Intel Core i7 7700k @5100Mhz 1.36v
  • MSI Z270 Gaming Pro Carbon
  • EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING
  • Corsair Obsidian 750D
  • Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15
  • Corsair HX1000 V2
  • Corsair Force MP510 960GB 2x
  • Samsung 850 EVO 1TB
gallery: Nervoize

Mijn wenslijst
wenslijst: Nieuwe PC

Wat vinden jullie van mijn wenslijst? Wat kan beter, wat is prima?
Ik heb overigens het werkgeheugenkitje in de seal klaarliggen die genoteerd staat in de wenslijst. Deze kosten hoeven niet te worden meegerekend!

[ Voor 3% gewijzigd door Juice. op 03-09-2020 11:14 ]

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Even voor de tweakers collega's

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ULTRA€ 276,-€ 276,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500DX Zwart€ 95,95€ 95,95
1WaterkoelingNZXT Kraken X63€ 140,-€ 140,-
3VentilatorenNoctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm€ 24,90€ 74,70
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW64GX4M4C3200C16W€ 275,-€ 275,-
1VoedingenCorsair HX1000 V2€ 214,90€ 214,90
2Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 215,-€ 430,-
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 1TB€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.044,55

De voeding en 3 ssd's gaan mee over begrijp ik

Voor niet opvallend zou ik dan ook geen rgb-werkgeheugen pakken, voor 15 euro goedkoper. Maar op dit bedrag maakt dat nou ook niet meer uit.

corsair-vengeance-lpx-cmk64gx4m4c3200c16

maar met een klein optel sommetje en wetende dat de RTX 3080 ook niet goedkoop wordt ga je wel over je budget van 1500 heen.....

Over het algemeen ben ik voorstander om de aftermarket kaarten af te wachten ipv founder edition kaarten. Binnen een half jaar van release komen die meestal. Dus hoeveel haast heb je. (je hebt nog een prima systeem dus....)

cpu is prima, je gaat overclocken? Er zijn luchtgekoelde heatsinks die net zo goed koelen (zal even zoeken maar LTT zweert bij noctua geloof ik). Aangezien je het over teveel onderhoud had.

[ Voor 5% gewijzigd door PaRaDoX4 op 03-09-2020 10:52 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-11 13:37
PaRaDoX4 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:44:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.044,55

Voor niet opvallend zou ik dan ook geen rgb-werkgeheugen pakken, voor 15 euro goedkoper. Maar op dit bedrag maakt dat nou ook niet meer uit.

maar met een klein optel sommetje en wetende dat de RTX 3080 ook niet goedkoop wordt ga je wel over je budget van 1500 heen.....

Over het algemeen ben ik voorstander om de aftermarket kaarten af te wachten ipv founder edition kaarten. Binnen een half jaar van release komen die meestal. Dus hoeveel haast heb je. (je hebt nog een prima systeem dus....)

cpu is prima, je gaat overclocken? Er zijn luchtgekoelde heatsinks die net zo goed koelen (zal even zoeken maar LTT zweert bij noctua geloof ik). Aangezien je het over teveel onderhoud had.
Als je inderdaad voor een sobere build gaat (geen kermis) zou ik ook ander geheuben pakken. De aftermarket kaarten gaan op dezelfde dag gereleased worden als de FE kaarten. De fabrikanten hebben ze al klaarliggen (MSI volgens hun live event gisteren in ieder geval wel). Je kan inderdaad gaan voor luchtkoeling wat volgens mij net zo goed werkt maar stukken goedkoper is bijv pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

• Juice.
Brubs schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:07:
[...]

Als je inderdaad voor een sobere build gaat (geen kermis) zou ik ook ander geheuben pakken. De aftermarket kaarten gaan op dezelfde dag gereleased worden als de FE kaarten. De fabrikanten hebben ze al klaarliggen (MSI volgens hun live event gisteren in ieder geval wel). Je kan inderdaad gaan voor luchtkoeling wat volgens mij net zo goed werkt maar stukken goedkoper is bijv pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Het werkgeheugen heb ik liggen. Ik wil hier geen extra geld voor uitgeven. Momenteel ligt dit in de seal, vandaar dat het niet genoteerd staat in mijn huidige build.
PaRaDoX4 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:44:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.044,55

Thanks voor het overzicht, stukken fijner zo :)

Het werkgeheugen heb ik liggen. Ik wil hier geen extra geld voor uitgeven. Momenteel ligt dit in de seal, vandaar dat het niet genoteerd staat in mijn huidige build.

Ik vind de founders edition er gaaf uitzien en heb nog nooit eerder een founders edition gehad. Ik wil dit keer voor zo'n exemplaar gaan.

Qua looks vind ik waterkoeling er strakker uitzien gezien de radiator aan de voorzijde kan worden geplaatst. Ik ga mijn processor wellicht iets overclocken en undervolten, evenals mijn videokaart. In hoeverre ik hierin slaag weet ik niet. Mijn voorkeur gaat uit naar stilte en lage temperaturen waar stilte de voorhand heeft.

• Brubs
Juice. schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:13:
[...]

[...]

Thanks voor het overzicht, stukken fijner zo :)

Ik vind de founders edition er gaaf uitzien en heb nog nooit eerder een founders edition gehad. Ik wil dit keer voor zo'n exemplaar gaan.

Qua looks vind ik waterkoeling er strakker uitzien gezien de radiator aan de voorzijde kan worden geplaatst. Ik ga mijn processor wellicht iets overclocken en undervolten, evenals mijn videokaart. In hoeverre ik hierin slaag weet ik niet. Mijn voorkeur gaat uit naar stilte en lage temperaturen waar stilte de voorhand heeft.
Fair enough, dan begrijp ik je keus voor het geheugen. De FE kaarten zien er inderdaad gelikt uit deze keer! Maar misschien toch slim om de benchmarks e.d. te checken van de koelprestaties tussen aftermakret en FE kaarten? Tenzij je echt vast staat dat je de FE wilt, dan hou ik je niet tegen :) En ik vind je gekozen kast ook erg mooi, heb zelf de meshify C van fractal design, maar deze mag er ook zijn!

Je hebt wel een heel duur moederbord, is een B550 niet al voldoende? Zie reviews: AMD B550-moederborden - Negen borden tot 200 euro op de testbank voor wellicht wat inspiratie?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele set, schopje naar DAA.

• Juice.
My bad 8)7
Brubs schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:21:
[...]

Fair enough, dan begrijp ik je keus voor het geheugen. De FE kaarten zien er inderdaad gelikt uit deze keer! Maar misschien toch slim om de benchmarks e.d. te checken van de koelprestaties tussen aftermakret en FE kaarten? Tenzij je echt vast staat dat je de FE wilt, dan hou ik je niet tegen :) En ik vind je gekozen kast ook erg mooi, heb zelf de meshify C van fractal design, maar deze mag er ook zijn!

Je hebt wel een heel duur moederbord, is een B550 niet al voldoende? Zie reviews: AMD B550-moederborden - Negen borden tot 200 euro op de testbank voor wellicht wat inspiratie?
Thanks! Ik heb inderdaad een afweging moeten maken tussen B550 en X570. Gezien ik twee M2 SSDs heb, weliswaar geen 4.0, kies ik liever iets meer futureproof en wil ik voor de X570 gaan. Mede omdat deze er gelikt uitziet. Bovendien vind ik deze een stuk gelikter er uit zien :P

• Brubs
Juice. schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:58:
[...]

My bad 8)7

[...]

Thanks! Ik heb inderdaad een afweging moeten maken tussen B550 en X570. Gezien ik twee M2 SSDs heb, weliswaar geen 4.0, kies ik liever iets meer futureproof en wil ik voor de X570 gaan. Mede omdat deze er gelikt uitziet. Bovendien vind ik deze een stuk gelikter er uit zien :P
Uit het artikel wat ik linkte:
Er is één scenario waarin de B550 Extreme4 wellicht niet de beste optie is, en dat is als je twee snelle nvme-ssd's wil gebruiken. Het tweede m.2-slot van het ASRock-bord is namelijk beperkt tot twee pci-e 3.0-lanes, oftewel 2GB/s. In dat geval heb je de keuze uit de Asus ROG Strix B550-F Gaming, Gigabyte B550 Aorus Pro en MSI MAG B550 Tomahawk: allemaal borden met twee x4-m.2-slots en twee ssd-heatsinks. Omdat ze alle drie hun eigen voors en tegens hebben, er niet één model uitspringt en de meerwaarde ten opzichte van de Mortar eigenlijk best tegenvalt, houden we verdere awards in de zak.
Maar als je hier al een afweging in hebt gemaakt snap ik dat ook :)

• Juice.
Brubs schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:03:
[...]

Uit het artikel wat ik linkte:

[...]

Maar als je hier al een afweging in hebt gemaakt snap ik dat ook :)
Ja precies, de 2GB/s kan een bottleneck gaan worden. De MP510 variant die ik heb doet 3500/3000 en voor nu is dat geen probleem, mijn Z270 trekt de volle snelheden hiervan.

Mijn laatste vraag rust eigenlijk op of het verstandig is de Noctua ventilatoren erbij aan te schaffen voor stilte en goede koeling. Ik weet niet of deze goed zullen functioneren op een radiator.

• Juice.
Zojuist alles besteld :D

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Je hebt dadelijk een pc met 3 verschillende RGB software:
  1. Gigabyte RGB Fusion software
  2. Corsair iCue software
  3. NZXT Cam software
Ze blinken alle 3 niet echt uit in compatibiliteit. Ik hoop echt dat het allemaal gaat samenwerken.

• Juice.
Djarune schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:51:
Je hebt dadelijk een pc met 3 verschillende RGB software:
  1. Gigabyte RGB Fusion software
  2. Corsair iCue software
  3. NZXT Cam software
Ze blinken alle 3 niet echt uit in compatibiliteit. Ik hoop echt dat het allemaal gaat samenwerken.
Momenteel gebruik ik al CAM en iCUE. Beide werken prima waarbij ik ze 1x heb ingesteld en niet automatisch mee op laat starten. Hierdoor heb ik wel de verlichting maar niet dat het op de achtergrond draait. Je kunt namelijk met Corsair producten iets in het geheugen opslaan zodat je geen software nodig hebt. CAM durf ik zo 123 niet te zeggen, kan zijn dat ie toch ergens in de background draait.

Hoe slecht of goed RGB Fusion werkt weet ik niet, ik neem aan net als bij MSI en Corsair dat je het in het geheugen op kan slaan zodat je geen software draaiend hoeft te hebben om je favo instellingen te behouden.

Ik ga er vanuit dat het allemaal soepeltjes werkt, het zal sowieso een mindere impact hebben als momenteel op mijn i7. Gebruikt bij programma's open hooguit 5%.
Pagina: 1