Meerdere schermen onafhankelijk van elkaar bedienen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Op mijn werk - een onderwijsinstelling - wordt gebruik gemaakt van infoschermen voor onze leerlingen. In onze aula hangt een pc met twee tv-schermen eraan gekoppeld. Eén scherm toont een PowerPoint met de roosterwijzigingen, de ander een presentatie met overige zaken.

Nu lopen de collega's die verantwoordelijk zijn voor het up-to-date houden van de content tegen een probleem aan: ze zitten elkaar als het ware in de weg, omdat een van hen niet zo technisch onderlegd is en telkens een stap vergeet die ervoor zorgt dat je twee presentaties naast elkaar kunt tonen.

Nu vroeg ik mij af of het 'technisch' mogelijk is om twee monitoren op één pc onafhankelijk van elkaar te bedienen. Ik gebruik momenteel VNCviewer voor de remote connection, maar voor zover ik op Google heb gezocht kon ik niet echt iets bruikbaars vinden om met deze software hetgeen ik wens te doen voor elkaar te krijgen.

Heeft iemand hier op Tweakers een idee van hoe je dit kunt 'tackelen'? :)

Dank alvast!

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, dat gaat hem niet worden.
Als die collega niet fatsoenlijk in staat is tot het uitvoeren van zijn / haar werk, zou ik in dit geval toch echt de user vervangen. Als je structureel een stap vergeet in een proces dat je al jaren doet ben je imho gewoon niet helemaal geschikt voor je werk.

Een simpelere oplossing is het combineren van beide powerpoints in eentje. Of een student iets laten mken wat constant scrollt ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
The Eagle schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:16:
Nee, dat gaat hem niet worden.
Als die collega niet fatsoenlijk in staat is tot het uitvoeren van zijn / haar werk, zou ik in dit geval toch echt de user vervangen. Als je structureel een stap vergeet in een proces dat je al jaren doet ben je imho gewoon niet helemaal geschikt voor je werk.

Een simpelere oplossing is het combineren van beide powerpoints in eentje. Of een student iets laten mken wat constant scrollt ofzo.
In haar verdediging, ze doet dit pas sinds een week of twee, hoor. Voorheen was het wat makkelijker, omdat je toen maar één PowerPoint had draaien op een scherm, en op het andere de webbrowser. Kon toen weinig fout gaan. Maar omdat de leverancier heeft bepaald dat we niet meer de roosterwijzigingen via de webbrowser kunnen tonen, moeten we (tijdelijk) alles handmatig in een presentatie zetten. En om twee presentaties naast elkaar te tonen had ik de nodige instellingen daarvoor toegepast, maar ze vergeet steevast dezelfde presentatie te pakken i.p.v. een nieuwe. En dan zit die instelling er niet meer op. :+

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsja.. Wat @The Eagle zegt.. als je een simpele stap telkens vergeet dan ben je gewoon niet geschikt.

Je gaat nu zoeken naar moeilijke oplossingen terwijl de oplossing gewoon simpel is: user opvoeden. Iedere keer dat het fout is persoonlijk langsgaan ofzo en wijzen op de fout en er bij blijven tot het hersteld is. Dan leert ze het echt wel af.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:28
2 PC's ipv 1 gebruiken?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je het technisch op wilt lossen, gewoon die nieuwe presentatie die ze gebruikt weggooien en rechten beperken voor het aanmaken van nieuwe bestanden.

Maar dit is denk ik opgelost met een post-it waarop de stappen staan. Dit klinkt heel erg als een gebruiker die niet weet wat ze aan het doen is, en de stapjes volgt die ooit aangeleerd zijn. Als die veranderen dan gaat het stuk. Dus je moet die nieuwe stappen gewoon vastleggen (dus opschrijven). Ik denk dat je daar veel sneller mee klaar bent dan een oplossing bedenken die het technisch onmogelijk maakt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad.

Als het echt tech moet een quick&dirty andere oplossing: zowel Powerpoint als de LibreOffice tegenhanger op de machine hebben staan en wijs elk toe aan een monitor/TV (evt. met iets als FancyZones). Pietje mag alleen aan de ene komen, Jantje alleen aan de andere.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1