Dockingstation

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaibouter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04-2025
Mijn vraag

Ik wil graag een dockingstation. Maar ik kan niet vinden wat aan mijn voorwaarden voldoet. Dat wil zeggen ik heb niet genoeg verstand van zaken om zelf de oplossing te vinden en hoop dat hier iemand dat wel weet!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb de volgende 2 relevante apparaten:
pricewatch: MSI GS75 9SG-259NL Stealth
pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

Het scherm dat aangesloten gaat worden is een 144Hz (of hoger) scherm, ik wil graag dat dit blijft werken.
Dus een dockingstation die die dit ook kan verwerken.

Voor het overzicht heb ik getracht om hieronder even de aangesloten apparaten te weergeven.

Bedraad internet

USB:
Coolpad
controller (Xbox 360)
muis
toetsenbord
VR headset (Valve index)

3.5mm of USB:
headset (via USB of jack)
boxen (via USB of jack)

Displayport:
Scherm Nvidia G-Sync 144Hz
VR (Valve index)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit leek een beetje te voldoen maar ik denk dat het qua scherm Hz niet goed gaat....?
pricewatch: Startech.com Dual-4K docking station met 6 x USB C / USB 3.0 poorten

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Met vriendelijke groet

Alle reacties

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat gaat je input zijn?

niet goed genoeg gelezen

[ Voor 43% gewijzigd door SirLenncelot op 03-09-2020 08:43 ]

• kaibouter
SirLenncelot schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:42:
Wat gaat je input zijn?

niet goed genoeg gelezen
hoe bedoelt u?
Ik heb een overzichtje gemaakt van de apparaten die ik ga aansluiten. Het aantal watt/volt kunt u vinden bij het scherm en de laptop. Als het een andere input betreft hoop ik dat u mij uitleg wil geven waar ik dat kan vinden dan zoek ik het voor u op

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:10

_Apache_

For life.

Ik gebruik deze om mijn 2 extra schermen aan te sluiten aan een laptop. Plus nog wat audio / usb apparatuur.
Deze bevalt mij uitstekend, word automatisch herkent door Windows 10, en heb geen exotische drivers nodig.
Zelfs de dichtgetimmerde Thinkpad van een opdrachtgever gaat er probleemloos mee om. :-)

https://bto.eu/product/usb-3-0-dual-display-4k60hz-dock/

6x usb3 + 1x usb in
2x displayport
3,5 mic en audio jack
bedraad netwerk

lijkt te voldoen aan je wensen. :)

Bij mijn vorige werkgever werkte ze met die startech docks. Die drivers ervan luisterde erg nauw, en resulteerde regelmatig in complete systeem herinstallaties. :X

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 03-09-2020 08:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

1 van de grootste problemen die je vandaag hebt met universele docks is dat je goed moet nakijken hoe ze met de computer communiceren. Er zijn docks die gewoon USB gebruiken, er zijn docks die gebruik maken van DisplayPort en dan heb je nog docks die gebruik maken van Thunderbolt.

De laptop heeft 1 USB-C poort die zowel DP als TB ondersteunt. Het is aan te raden om een bijpassende dock te zoeken die ook via TB communiceert (heb je nodig voor hoge resoluties en refresh rates), maar let op dat de kabel van het dock dan heel kort zal zijn. Om storing te voorkomen mogen de kabels tussen het dock en de laptop niet langer zijn dan, ik dacht, 30cm.

Het dock dat jij hebt gelinkt lijkt op het eerste zicht geen TB dock, maar een dock dat gebruik maakt van DisplayLink wat betekend dat het beeld in software gerenderd zal worden om dan over de USB bus te gaan. Dit heeft een impact op de CPU, en in gaming kan die wel eens significant zijn. Goed voor kantoorgebruik, maar niet voor gaming. Ook de dock van @_Apache_ lijkt mij een DisplayLink dock te zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:10

_Apache_

For life.

Wellicht een idee om je scherm via HDMI (direct op de laptop) aan te sluiten, de rest via de dock?

Mijn ervaring met BTO is trouwens wel erg goed, wellicht kun je ze om een data sheet vragen wara wellicht meer details instaan van je Hz wensen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 19:52
_Apache_ schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:14:
Wellicht een idee om je scherm via HDMI (direct op de laptop) aan te sluiten, de rest via de dock?

Mijn ervaring met BTO is trouwens wel erg goed, wellicht kun je ze om een data sheet vragen wara wellicht meer details instaan van je Hz wensen.
Vrijwel alle docks hebben een maximale frequentie van 60Hz dus ik denk inderdaad ook dat je er niet onderuitkomt om het beeldscherm apart aan te sluiten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• kaibouter
Ik heb op dit moment een adapter achtig dingetje dat volgens mij, vanaf een thunderbolt aansluiting? Uitmond in een ingang voor een displayport. Misschien niet adapter maar verstekker? Sorry ik heb geen idee van de correcte terminologie. Ik zal morgen het ding opzoeken dat ik bedoel plus ik welke port deze zit. Als ik die blijf gebruiken, wat overigens prima is, dan kan ik de rest gewoon aansluiten op een minder ingewikkelde dockingstation toch? Want de vr headset behoeft slechts een normale displayport, een berg usb ingangen hebben de meeste wel, plus audio. En internet ook. Dan blijven de dingen die mijn laptop ingaan beperkt tot; beeldscherm + dockingstation + stroom.

Ik hoop dat een van jullie kan bevestigen dat mijn redenering klopt, ik zal deze post morgen aanvullen met hetgeen wat ik nu niet weet.

Iedereen heel hartelijk dank voor de input, ik waardeer het enorm dat er meegedacht wordt
Pagina: 1