32"+ WQHD monitor voor programmeur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 21:58
Ik zoek een?
Nu er meer en meer van thuis uit gewerkt wordt o.w.v. Covid, ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn Apple Thunderbolt Display. Ik wil geen dual screen setup, dus ik ben op zoek naar een WQHD monitor van minstens 32". Op dit scherm gaat er niet gegamed worden, enkel geprogrammeerd.

Wat is je budget?
Prijs/kwaliteit is voor mij prioriteit. Laten we zeggen dat we het rond de 500 euro willen houden, maar er is marge.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
  • WQHD monitor van minstens 32"
  • 3440x1440
  • Goeie kleuraccuraatheid
  • Liefst USB-C aansluiting (met power delivery) omdat deze monitor i.c.m. een MacBook Pro (2018) gebruikt gaat worden
Wie o wie kan mij uit dit monitor doolhof loodsen? >:)

[ Voor 10% gewijzigd door dotcom87 op 03-09-2020 06:20 ]

Beste antwoord (via dotcom87 op 14-09-2020 16:12)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
dotcom87 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:07:
[...]

Is een hele mooie monitor, maar niet helemaal wat ik zoek. Prijs is ook stevig! ;)

Via het werk kan ik een Samsung LC34H890WGUXEN (wie verzint die namen) kopen voor 499 euro. Die markeert wel een aantal vakjes, alleen de kleuraccuraatheid ben ik niet zeker van ;)
Ik had hier een lange reactie staan, maar die is foetsie doordat ik klikte op "UBB-codes" voor mijn post-scriptum |:(

Anyway, ik wilde zeggen dat het belangrijkste voor jouw monitor zal zijn dat je er een dag lang fijn naar kan staren en goed onderscheid kan maken in jouw code. Staar je dus niet blind op allerhande reviews met metingen van kleurechtheid etc.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ik ben erg blij met mijn dell U3219q, incl. USB-C, maar dat is wel 4K resolutie.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• dotcom87
thunder7 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:00:
Ik ben erg blij met mijn dell U3219q, incl. USB-C, maar dat is wel 4K resolutie.
Is een hele mooie monitor, maar niet helemaal wat ik zoek. Prijs is ook stevig! ;)

Via het werk kan ik een Samsung LC34H890WGUXEN (wie verzint die namen) kopen voor 499 euro. Die markeert wel een aantal vakjes, alleen de kleuraccuraatheid ben ik niet zeker van ;)

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• zork
dotcom87 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:07:
[...]

Ik had hier een lange reactie staan, maar die is foetsie doordat ik klikte op "UBB-codes" voor mijn post-scriptum |:(

Anyway, ik wilde zeggen dat het belangrijkste voor jouw monitor zal zijn dat je er een dag lang fijn naar kan staren en goed onderscheid kan maken in jouw code. Staar je dus niet blind op allerhande reviews met metingen van kleurechtheid etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-08 18:48
Interessant genoeg heb ik precies dezelfde wensen (ok, ok, ik zal er ook wel eens een game op spelen).

Zelf sta ik nu op het punt: pricewatch: LG 35WN75C Zwart te bestellen

Er is weinig informatie over te vinden. Soort gelijke modellen krijgen goede reviews. Het is een VA paneel, dus misschien zijn de kleuren niet zo spattend als je zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Gezien het formaat zou ik toch eerder voor 4K gaan eerlijk gezegd, maar dat hangt natuurlijk ook van je ogen af. En kwa kleurechtheid wil je waarschijnlijk een IPS paneel hebben.

Als je voor widescreen wil gaan zou je dit kunnen doen, klein beetje boven je budget maar wel in de buurt: pricewatch: LG 34WN80C-B Zwart

Of voor 4k zou je hiernaar kunnen kijken: pricewatch: Lenovo ThinkVision P32p-20 Zwart

https://tweakers.net/moni...Lljpf-xFQUri6KkKI3JSa3rDw

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBicknese
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-08 18:48
Ik kan natuurlijk niet voor de TS spreken. Voor mij zouden deze schermen afvallen omdat ze geen 90W power delivery hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotcom87
Wel, ondertussen heb ik de Mi Curved Gaming Monitor gekocht en afgelopen vrijdag geleverd gekregen. Tot op heden enorm tevreden (er zit een Samsung VA paneel in). Om het USB-C probleem op te lossen heb ik een Anker PowerExpand 8-in-1 USB-C PD 10Gbps Data Hub gekocht. Deze kan ook power leveren en zo kan ik toch met 1 kabel blijven werken om alles aan te sluiten. Ik heb dus wel de kleuraccuraatheid opgegeven, maar zoals @zork hierboven al zei is het voor mij minder belangrijk.

Bijkomend voordeel is dat ik die hub ook mee naar het werk kan nemen (als ik on-site ben) en dat er een ethernet poort op zit :)

Toch allemaal enorm bedankt voor de reacties!

[ Voor 23% gewijzigd door dotcom87 op 14-09-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zork
dotcom87 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:11:
Om het USB-C probleem op te lossen heb ik een Anker PowerExpand 8-in-1 USB-C PD 10Gbps Data Hub gekocht. Deze kan ook power leveren en zo kan ik toch met 1 kabel blijven werken om alles aan te sluiten.
Verstandig om het USB-C probleem op die manier op te lossen! Als je een beetje handig bent, kun je die hub vast ook goed wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als dev zit ik ook vaak achter een goed scherm. Een van de belangrijkste dingen vind ik IPS. Niet alleen voor kleurechtheid (want doe wel eens grafisch werk tussendoor als het moet), maar vooral voor de kijkrichting. Ook als je pair programming doet, maar goed, thuis doe je dit niet.

dell ultrasharps heb ik goede ervaringen mee, maar ook een HP monitor die IPS is is ook goed.
Wat fijn is dat je een goede connector kan hebben en dat je wanneer je hoge resolutie hebt niet gaat knipperen of strepen ziet. Verder... anything will do.

Niet onaardig, je wilt misschien je hoeveelheid backlight in kunnen stellen. Beetje inkoppertje misschien, heeft ieder fatsoenlijk scherm wel.

Verder... tja, ligt beetje aan je bureau/ramen. Of je makkelijk je scherm moet kunnen draaien, omhoog/naar beneden zetten en iets met reflectie. Een gebogen scherm bij mij is een mooi ding, maar ik heb geen verduistering achter me, en voila, ik kan er overdag niet aan werken. Simpel op te lossen, maar moet dit nog doen...

Ik zou zelf neigen naar een Dell, gewoon omdat deze met een prima prijs alles bied wat je professioneel nodig hebt. Èn, je kan er prima een potje WoW op doen, (zelfs al wil je 'm niet hebben om te gamen)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
dotcom87 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:11:
Wel, ondertussen heb ik de Mi Curved Gaming Monitor gekocht en afgelopen vrijdag geleverd gekregen. Tot op heden enorm tevreden (er zit een Samsung VA paneel in). Om het USB-C probleem op te lossen heb ik een Anker PowerExpand 8-in-1 USB-C PD 10Gbps Data Hub gekocht. Deze kan ook power leveren en zo kan ik toch met 1 kabel blijven werken om alles aan te sluiten. Ik heb dus wel de kleuraccuraatheid opgegeven, maar zoals @zork hierboven al zei is het voor mij minder belangrijk.

Bijkomend voordeel is dat ik die hub ook mee naar het werk kan nemen (als ik on-site ben) en dat er een ethernet poort op zit :)

Toch allemaal enorm bedankt voor de reacties!
Ik denk er ook over om deze aan te schaffen. Heb jij hem ook bij banggood gekocht? Zo ja, bij welke warehouse, met welke kortingscode, wat heb je er uiteindelijk voor betaald en hoe lang duurde de levering?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotcom87
Montu schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:25:
[...]

Ik denk er ook over om deze aan te schaffen. Heb jij hem ook bij banggood gekocht? Zo ja, bij welke warehouse, met welke kortingscode, wat heb je er uiteindelijk voor betaald en hoe lang duurde de levering?
Veel vragen ;)

1) Bij Bangood via het Spaanse warehouse
2) coupon: BGNL959
3) 378,76€
4) Besteld op 6 september, geleverd op 11 september :)

Paar kleine puntjes

- Er zat in de doos wel een stukje om de stroomkabel doen te passen in de EU stopcontacten, maar dit was driehoekig van vorm en te groot, waardoor hij nog altijd niet paste 8)7 Dus best een stroomkabel zoeken van wat oude hardware of eentje online kopen. De mijne komt uit een oude printer.
- Als je hem met een MacBook wil gebruiken van de laatste generaties (USB-C), dan ook ineens een displayport naar usb-c kabeltje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
dotcom87 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:53:
[...]

Veel vragen ;)

3) 378,76€

Paar kleine puntjes

- Er zat in de doos wel een stukje om de stroomkabel doen te passen in de EU stopcontacten, maar dit was driehoekig van vorm en te groot, waardoor hij nog altijd niet paste 8)7 Dus best een stroomkabel zoeken van wat oude hardware of eentje online kopen. De mijne komt uit een oude printer.
- Als je hem met een MacBook wil gebruiken van de laatste generaties (USB-C), dan ook ineens een displayport naar usb-c kabeltje kopen.
Dank! Was het pakket ook onbeschadigd afgeleverd? Ik ontvang namelijk vaak pakketjes van hen waarbij je je afvraagt wat er wel allemaal niet mee gebeurd is... Dat is het enige wat mij nog een beetje weerhoud om de gok te wagen. Monitoren zijn namelijk best gevoelig voor defecten. Heb je ook geen dode pixels?

[ Voor 8% gewijzigd door Montu op 15-09-2020 10:51 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Er is op Dell een aanbieding nu, met kortingscode nog minder; PGBIGSALE (52,5 pond eraf)

https://www.dell.com/en-u...c=uk&cs=ukdhs1&l=en&s=dhs

Check it out @dotcom87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:45
@gitaarwerk Wat hebben wij aan een aanbieding in de UK? De code PGBIGSALE werkt niet in de NL store.
De ingevoerde boncode is ongeldig. Controleer of u de code juist hebt ingevoerd.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Misschien kun je vanuit de uk verzenden,..

• Montu
dotcom87 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:53:
[...]

Veel vragen ;)

3) 378,76€

Paar kleine puntjes

Ik sta op het punt om hem aan te schaffen. Voordat ik dat doe wil ik echter zeker weten of dit de juiste keuze is :P Ben jij nog steeds heel tevreden over de monitor? Werkt FreeSync en gesyn goed? Ik twijfel alleen nog een beetje over het formaat... ultra wide op zich heel fijn, maar is de monitor verticaal gezien nu niet erg smal? 38 inch ultra wide zou denk ik ideaal zijn, alleen zijn die weer veel duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Montu op 23-09-2020 23:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcom87
Montu schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:16:
[...]

Ik sta op het punt om hem aan te schaffen. Voordat ik dat doe wil ik echter zeker weten of dit de juiste keuze is :P Ben jij nog steeds heel tevreden over de monitor? Werkt FreeSync en gesyn goed? Ik twijfel alleen nog een beetje over het formaat... ultra wide op zich heel fijn, maar is de monitor verticaal gezien nu niet erg smal? 38 inch ultra wide zou denk ik ideaal zijn, alleen zijn die weer veel duurder.
hehe :)

Ik ben er nog steeds enorm tevreden van! Het freesync en gsync gebeuren kan ik weinig over zeggen vermits ik hem enkel met mijn MacBook gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Ik ben ook nog op zoek, ik had mijn oog laten vallen op,

pricewatch: Iiyama G-Master GB3266QSU-B1 Zwart

Maar twijfel nu ik de Mi Curved Gaming Monitor zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Mega mierenneukerij want HD naamgevingen zijn nergens officieel vastgelegd, zeker ultrawide verhoudingen niet, maareu WQHD wordt over het algemeen gebruikt voor 2560x1440 en is dus gewoon widescreen (16:9), niet ultrawide (21:9). Het wordt dan in elk geval heel verwarrend om 3440x1440 ook als WQHD te definiëren. Volgens mij refereer je beter gewoon naar de resolutie zelf en niet naar een betekenisloze afkorting. Maar goed de fabrikanten doen hier zelf ook aan mee dus het is hun fout, als ze iets verwarrend kunnen maken, laten ze die kans niet liggen.

Verder veel plezier met de nieuwe monitor :).

[ Voor 12% gewijzigd door MacPoedel op 28-09-2020 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op basis van de goede ervaringen die ik over dit scherm lees (en de prijs!) ook aangeschaft, via Amazon.fr voor 399 (+12 euro verzendkosten).

https://www.amazon.fr/gp/product/B08DM7C7BD
Pagina: 1