Vraag

• Vanbeton
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 08:00
Beste lezers,
Ik heb nu de LG G6 en die is inmiddels een aantal jaartjes oud en begint sloom te worden en de batterij wordt slecht.
Ik ben nu dus al een tijdje telefoons aan het bekijken en ben wel fan van de Velvet.
Ik ben de telefoons gaan vergelijken en zie bv. dat de ppi van de G6 een stuk hoger is.
Nu ben ik niet zo'n techneut dat ik kan zeggen of dat verschil maakt.
Zo is dus mijn vraag: merk je duidelijk verschil tussen de G6 en de Velvet qua resolutie en ppi?

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 11:18

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik vond het scherm van de Velvet best aardig. Geen hoogvlieger, G6 is echter al zo lang geleden dat ik me dat scherm niet meer zo snel voor de geest kan halen. De Velvet is een aardig mid-range toestel, de G6 was destijds toch meer high-end.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Vanbeton de Velvet is nu inderdaad een mid-range toestel (met naar mijn bescheiden mening een best hoge prijs). De LG G6 was destijds een high-end toestel.

De resolutie van de Velvet is minder en het scherm is groter, daardoor is de PPI (of DPI) minder. In praktijk verschilt het per persoon of je dit verschil ziet / merkbaar is. Als ik naar mijzelf kijk zie ik het verschil niet, maar er lopen er hier op GoT genoeg rond die het wel zien.

Je kan even kijken of ze in een winkel in de buurt het toestel hebben of een ander toestel met vergelijkbare resolutie. Dan kan je zelf het verschil ervaren.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 03-09-2020 08:05 ]

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-11 23:27
Is de G8x geen optie? Qua prijs zit je in hetzelfde bereik alleen de specs zijn wel iets beter. Resolutie/PPI zijn aardig aan gelijk aan de velvet.

• Vanbeton
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 08:00
Oke. Dus qua beeld moet het meevallen? Ik twijfel inderdaad over de G8x en dat is puur vanwege dat dit model geen 5G ondersteunt.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
En waarom kijk je dan puur naar LG? En niet naar merken die hun geld wel waard zijn?

• Wizxt
ChinaGeek schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:37:
En waarom kijk je dan puur naar LG? En niet naar merken die hun geld wel waard zijn?
Waarom zou een LG zijn geld niet waard zijn?

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 19:50
Ik heb zelf ook naar de velvet gekeken, en dan icm. het dual screen hoesje. Echter wacht ik tot ook LG naar 90+ hz gaat. Geen ois en gebogen randen hielpen ook niet mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Xfade op 03-09-2020 13:12 ]

• ChinaGeek
Wizxt schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:55:
[...]

Waarom zou een LG zijn geld niet waard zijn?
De LG Velvet is veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Dan zou ik sowieso naar alternatieven kijken.

• Wizxt
ChinaGeek schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:11:
[...]

De LG Velvet is veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Dan zou ik sowieso naar alternatieven kijken.
Met de velvet kan dat inderdaad kloppen, met de high end line up valt het over het algemeen best mee imo.

• ChinaGeek
Wizxt schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:24:
[...]

Met de velvet kan dat inderdaad kloppen, met de high end line up valt het over het algemeen best mee imo.
Nou ja, de laatste tijd heeft LG ook op dat vlak weinig concurrerends uitgebracht...

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-11 11:18

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ChinaGeek schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:32:
[...]

Nou ja, de laatste tijd heeft LG ook op dat vlak weinig concurrerends uitgebracht...
Dat vooral. Ik ben best LG-fan geweest maar de laatste 1,5-2 jaar was de V40 het interessantst. Tegenwoordig ga ik voor OnePlus, bevalt me erg goed.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:26
Vanbeton schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:11:
Oke. Dus qua beeld moet het meevallen? Ik twijfel inderdaad over de G8x en dat is puur vanwege dat dit model geen 5G ondersteunt.
Ik ga nu ook van mijn 1440p LG G6, terug naar een 1080(OP+ Nord) wel naar 90Hz.
Ik vermoed dat je op deze schermgrootte geen verschil zult merken.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Pagina: 1