Platform voor een webapp van een vzw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 12:48
Beste tweakers,

Ik heb een vraag gekregen van een VZW die vluchtelingen helpt om huisvesting te vinden. Deze vzw werkt in verschillende regio's met een heleboel vrijwilligers. De vzw zoekt een efficientere manier om te werken door een kleine webapp te laten bouwen maar hun budget (build + run) is zeer beperkt.

Ze zijn op zoek naar een platform dat een consultant/vrijwilliger zal gebruiken voor de ontwikkeling. Ik zit eerder in de custom development/embedded wereld (.net core/C++) en weet niet direct raad met deze vraag dus ik post het even hier.

Requirements:
  • Het gaat om privegegevens van vluchtelingen dus de beveiliging van het platofrm moet op orde zijn
  • Liefst geen platform met een maandelijkse prijs per user. Het zijn relatief veel vrijwilligers die meewerken omdat de vzw verschillende regio's bediend en dat drijft de run cost op.
  • De vrijwilligers zijn meestal senioren dus een eenvoudige gui is belangrijk
  • De consultant/vrijwilliger die dit zou uitwerken is vaardig met de computer maar niet echt een developer, eerder iemand die functioneel sterk is.
  • Er is niet echt veel budget voor development en run dus een no code/low code oplossing + hosting zou handig zijn.
Hoe de vzw de webapp ziet:
Ze zouden graag een webapp hebben met 2 pagina's die de vrijwilligers gaan gebruiken om data in te geven/zoeken na zichtzelf te hebben ingelogd:
  • Via de 1ste pagina kunnen nieuwe clienten die huisvesting zoeken toegevoegd worden of bestaande clienten opgezocht worden.
  • Via het 2de pagina kunnen de vrijwilligers specifiëren naar welke vastgoedadvertentie er gebeld is geweest + er zou een zoekfunctie moeten zijn om aan de hand van het telefoonnummer te checken of een andere medewerker reeds gebeld heeft.
De beheerders zouden een soort van dashboard willen hebben zodat ze enkele geconsolideerde gegevens kunnen ophalen zoals aantal geregistreerde clienten en ook clienten willen kunnen verwijderen uit de database indien er een oplossing is gevonden voor hen.

Ik heb even online gekeken wat eventueel in aanmerking zou komen maar ik zie tussen de bomen het bos niet. Dit zijn de opties tot nu toe maar ik heb er véél andere gevonden waar pricing algauw een probleem werd:
  • Powerapps (Microsoft)
  • Airtable
Iemand van jullie die een aanbeveling voor een platform waarin dit gebouwd zou kunnen worden?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
FragileM64 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:23:
hun budget (build + run) is zeer beperkt.
....
  • Het gaat om privegegevens van vluchtelingen dus de beveiliging van het platofrm moet op orde zijn
Om de AVG beveiliging op orde te hebben, heb je gewoon budget nodig. Stoppen of vrijwillig/gratis doen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:15

Yucon

*broem*

Feitelijk is dit gewoon een CRM pakket. Zou je in die hoek geen betaalbare standaardoplossingen kunnen vinden?

De vraag over het dashboard moet je sowieso eigenlijk loskoppelen van de vraag voor het vastleggen. Natuurlijk is er een wisselwerking maar het zijn losstaande punten.

[ Voor 43% gewijzigd door Yucon op 03-09-2020 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superlangzaam
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Geen antwoord op je vraag, wellicht wel iets om over na te denken.
De vzw zoekt een efficientere manier om te werken door een kleine webapp te laten bouwen maar hun budget (build + run) is zeer beperkt.
Koppel het probleem los van de oplossing. Als het doel "een efficientere manier om te werken" is, is een definitie van efficientere (en manier om te werken) zinnig om te weten. Eerst probleem en kern van het probleem doorgronden, dan pas kijken naar mogelijk opties om op te lossen. Daar zal heel misschien een "kleine webapp" bij zitten. De kans dat de uiteindelijke keuze op die optie valt, is nog kleiner.

Wellicht handig: https://www.bureauicttoetsing.nl/toetsproces/toetskader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 23:20
Als je een VZW bent kan je gratis gebruik maken van Office 365. Je kan denk ik het beste een deelbare Excel opstellen en de commnunicatie per mail laten verlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik sta op 't punt te vertrekken naar iets, dus excuseer mijn (erg) korte reactie. Maar als ik de topicstart lees schreeuwt alles in mijn lijf:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_1TuirDC4M0ageqK3Ysqwanhvc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SJuQDtBEfuWfmULSFdapshG5.png?f=user_large

Run, Forrest, Run! :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 00:10
Good+cheap is dus prima mogelijk volgens dat diagram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Uiteindelijk is het altijd veel meer werk dan dat het lijkt en/of gevraagd wordt.
Dan krijg je nog support en continuïteit garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:53
Yucon schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:03:
Feitelijk is dit gewoon een CRM pakket. Zou je in die hoek geen betaalbare standaardoplossingen kunnen vinden?

De vraag over het dashboard moet je sowieso eigenlijk loskoppelen van de vraag voor het vastleggen. Natuurlijk is er een wisselwerking maar het zijn losstaande punten.
Dit lijkt mij ook een van de mogelijke oplossingen. Meeste CRM pakketten hebben tegenwoordig wel een app of een responsive functionaliteit dus dat mag het probleem niet zijn. Wat je wel moet uitzoeken is hoe dat het CRM pakket omgaat met de data (AVG..). Kun je zaken aanmerken als 'persoonsgegeven' en zo ja hoe gaat het systeem daar dan mee om. Er zijn legio CRM systemen. Het eerste wat in mij op komt is om gewoon dan even hier te kijken: https://www.crmoverzicht.nl/.

Persoonlijk zou ik dit soort projectjes , hoe klein ook , niet zomaar gaan oppakken. Begin eerst maar eens met het proces wat er verbeterd moet worden te bepalen en zoeken waar de problemen zich voordoen.

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1