Versterker stuk? Verschil Booster & Loop Amplifier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucia222
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09-2020
Hoi,

Op dit moment hebben wij een grote (500 m2) ruimte met boxjes in het plafond, welke aangesloten zijn dmv 4 audiokabels aan
- Bosch Plena Loop Amplifier (PLN1 LA 10)
- Bosch Plena PGM paging system (PLN2 AIO120)
Nu komt er een zwaar vervormd geluid uit zowel microfoon als aux input, waardoor ik het vermoeden dat een van de twee stuk is.

Nu zie ik op internet heel veel apparaten maar ook bv tweedehands Booster amplifiers. Dit is niet wat we hadden, maar is het vergelijkbaar?

Wat we graag willen met de set: achtergrondmuziek via aux, draadloze microfoon gebruiken, output via meerdere zones. (we hoeven dus bv geen tuner of cd functie per se te gebruiken.)

Mijn tekst hierboven verraad vast al dat ik geen expert ben.

Kan iemand mij verduidelijking geven over het verschil/de overeenkomsten, en waar ik op moet letten als ik een vervanger zou kopen?
Of kan iemand mij uitleggen hoe ik erachter kom welke van de twee, of allebei, stuk is?

Hartelijk dank

Alle reacties

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Het lijkt me goed om even uit te tekenen hoe eea zit aangesloten. Zo is het moeilijk te volgen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je moet het zoeken in de paging amplifier. De ander is voor een ringleiding voor slechthorenden. Wellicht kan je dat laten testen door iemand met een gehoorapparaat.

Is er iets gewijzigd? Is er iets losgehaald en weer aangesloten?
Is het bij elke input?

https://resources-boschse...anual_nlNL_1890645387.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 03-09-2020 09:32 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucia222
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09-2020
Hoi M14 en Teacher,

Dank voor je antwoord.
Ik heb inderdaad in eerste instantie gezocht bij de paging amplifier.
Meerdere input geeft hetzelfde vervormde geluid (microfoon met priority input via jack, microfoon via xsl, aux met tulp) geluid klinkt alsof een bepaalde frequentierange niet door komt.

Een soort van visualisatie hoe het zit:

INPUT-> Paging amplifier <->loop amplifier (via priority input)
->Boxjes in plafond

Dit betekent dat er op de paging amplifier vanuit twee zones uitput naar de boxen komt en via diezelfde poort dus een audiokabel naar de loop amplifier loopt.

Zo heeft het altijd gewerkt. Totdat het ineens niet meer werkte haha (er wordt nooit verteld wanneer iemand iets stuk heeft gemaakt)