Probleem met Pioneer 106S

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik een pioneer DVD speler in een AMD Athlon 700. Hij is ingesteld als zijnde secondary master en wordt ook gezien als zijnde een secondary master.

Windows2000 ziet hem goed en de regio is ingesteld op Regio2.
Alleen als ik nu met de trial versie van powerdvd een dvd wil afspelen doet ie het niet.

Ik krijg een foutmelding dat de dvd stuk zou zijn en niet geschikt is voor playback.
Wat is er mis, Cdroms gebruiken doet ie wel gewoon goed.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

--> [forum=21] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BlauweFles
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 18:36 schreef Traag het volgende:
--> [forum=21] <--
Oh, hmmm thx :)

Verwijderd

Heb daar ook veel problemen mee gehad. Heb hem uiteindelijk in de bios uitgezet en toen deed ie het wel goed, heel raar.

• BlauweFles
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 20:42 schreef H00LIGAN het volgende:
Heb daar ook veel problemen mee gehad. Heb hem uiteindelijk in de bios uitgezet en toen deed ie het wel goed, heel raar.
Hoe bedoel je "in de bios uitgezet?". Zoekt ie er nu niet meer naar ofzo?

Verwijderd

Windows controleert zelf de hardware bij het opstarten (het is een pnp os).
En met uitzetten bedoel ik gewoon dat je bij standaard cmos setup de controller waar de dvd op zit op "none" zet(sec master oid).
Ik weet dat het raar klinkt en weet ook niet of het jouw probleem oplost, bij mij was dit de manier om dat ding fatsoenlijk te laten werken.
En niet geschoten is altijd mis.

• BlauweFles
  • Niet online
Nou net gedaan, hij detect hem nu niet meer bij booten.

Alleen bij Powerdvd nog steeds dezelfde error.
Is het mogelijk dat die stuk is?

Zijn er misschien andere programma's die ik even moet proberen?

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Deze is gemakkelijk: Powerdvd heeft ASPI-drivers nodig om goed te kunnen draaien en omdat windows2000 geen aspi-drivers onboard heeft moet je ze zelf installeren.
Zoek ff op dit forum naam FORCE-ASPI of ASPI4ALL

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Hier staat hoe je je ASPI kan installeren :)

• BlauweFles
  • Niet online
Ok dat heb ik gedaan (nou ja laten doen, het is mijn broertje zijn pc dus hij mocht het doen).

Alleen nu zegt ie dus nog steeds dat de dvd niet goed is.
ASPI stond btw ook uit in de Bios, dat staat nu wel weer aan, maar ik weet niet of Windows dat zeg maar 'pikt'.

Hij doet het nu dus iig nog steeds niet, iemand nog een idee?

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:24 schreef Peewee het volgende:
Ok dat heb ik gedaan (nou ja laten doen, het is mijn broertje zijn pc dus hij mocht het doen).

Alleen nu zegt ie dus nog steeds dat de dvd niet goed is.
ASPI stond btw ook uit in de Bios, dat staat nu wel weer aan, maar ik weet niet of Windows dat zeg maar 'pikt'.

Hij doet het nu dus iig nog steeds niet, iemand nog een idee?
Ik denk dat je ACPI en ASPI door elkaar houdt: ACPI is voor je moederbord enzo en heeft (zover ik weet) niets met ASPI te maken, ACPI kan je dus gewoon aanlaten in je bios als je geen problemen hebt

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 07:26

pvr

Ik begrijp niet dat je Pioneer koopt want dat is K.M.P.Ruil hem in en neem een Toshiba.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• BlauweFles
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:49 schreef ubermaestro het volgende:

[..]

Ik denk dat je ACPI en ASPI door elkaar houdt: ACPI is voor je moederbord enzo en heeft (zover ik weet) niets met ASPI te maken, ACPI kan je dus gewoon aanlaten in je bios als je geen problemen hebt
Zou kunnnen, maar hij doet het nu opeens vraag me niet hoe wat wanneer en waarom maar hij doet het :)
Pagina: 1