Ik heb vroeger redelijk wat Flight Simulator gespeeld, en wil nu dus graag de versie 2020 eens gaan spelen. Het budget is beperkt (1000 euro). Ook andere games zou ik natuurlijk wel eens willen spelen, alhoewel ik vermoed dat ik er meestal de tijd niet voor zal hebben. Vandaar ook het beperkte budget
Een monitor heb ik nog (slechts 1920x1080, maar voorlopig doe ik het daar wel mee). De pc zou ik de woonkamer komen, en de behuizing mag gerust sober zijn.
Op basis van wat ik (o.a. op tweakers) gelezen heb, kom ik tot onderstaande lijstje.
Ik koos voor de Ryzen 5 3600 ipv een Intel cpu, omdat die qua prijs toch net iets beter uitkomt. Ook 32 GB leek me een goeie keuze met FS2020 in het achterhoofd. Hetzelfde geldt voor de SSD: liefst één grote SSD ipv een kleine voor het OS en een gewone disk voor de games en data.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een mening over de geselecteerde componenten :-) Zijn er zaken die niet goed samen gaan? Andere componenten die sneller/stiller zijn zonder over het budget te gaan? Dat soort zaken...
EDIT: misschien is wachten op de RTX 3070 nog wel de moeite (eventueel ineens die kopen, of hopen dat de andere kaarten goedkoper worden). Heeft die RTX3070 invloed op de rest van de componenten?
Alvast bedankt!
Een monitor heb ik nog (slechts 1920x1080, maar voorlopig doe ik het daar wel mee). De pc zou ik de woonkamer komen, en de behuizing mag gerust sober zijn.
Op basis van wat ik (o.a. op tweakers) gelezen heb, kom ik tot onderstaande lijstje.
Ik koos voor de Ryzen 5 3600 ipv een Intel cpu, omdat die qua prijs toch net iets beter uitkomt. Ook 32 GB leek me een goeie keuze met FS2020 in het achterhoofd. Hetzelfde geldt voor de SSD: liefst één grote SSD ipv een kleine voor het OS en een gewone disk voor de games en data.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Een mening over de geselecteerde componenten :-) Zijn er zaken die niet goed samen gaan? Andere componenten die sneller/stiller zijn zonder over het budget te gaan? Dat soort zaken...
EDIT: misschien is wachten op de RTX 3070 nog wel de moeite (eventueel ineens die kopen, of hopen dat de andere kaarten goedkoper worden). Heeft die RTX3070 invloed op de rest van de componenten?
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 170,- | € 170,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M PRO-M2 MAX | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 395,05 | € 395,05 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 61,05 | € 61,05 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer A13 X | € 20,- | € 20,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 104,65 | € 104,65 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 73,90 | € 73,90 |
| 1 | Solid state drives | Transcend 220S 1TB | € 118,81 | € 118,81 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.010,46 | ||