Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
Mijn vraag
Werkt de ingebouwde usb-hub van deze monitor ook als je deze aansluit op een usb-a aansluiting van je PC?

Toelichting:
Ik overweeg de Ultrasharp U2520D om mijn thuiswerkplek te verbeteren. Ik gebruik een wat oudere laptop (Latitude E7440) die wel usb-3 heeft, maar geen usb-c aansluitingen. Ik wil dus de usb-c ingang van de monitor aansluiten op een usb-a aansluiting van de laptop.

Ik begrijp dat ik op die manier nog geen beeld heb, daarvoor moet er ook nog een HDMI-kabel tussen. Ook kan ik zo niet m'n laptop opladen. Maar ik wil graag weten of ik op deze manier wel de usb-hub functionaliteit van de monitor kan gebruiken. Zou iemand die deze monitor al bezit dit eens voor me willen uitproberen?

Dus: Laptop(usb-a/3) --> (usb-c) Dell Ultrasharp (usb-a) --> Externe harddisk o.i.d.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Ultrasharp U2520D
Dell Latitude E7440

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de gebruiksaanwijzing geraadpleegd. Deze beschrijft deze methode niet, daar staat alleen beschreven dat je aan beide kanten een usb-c aansluiting moet gebruiken, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.

Beste antwoord (via PhilipsFan op 08-09-2020 12:08)

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:26
Heb niet dezelfde apparatuur (U2419HC en een Surface-dock 1), maar deze combinatie werkt met een USB-C female naar USB-A male adapter ( https://www.allekabels.nl...aar-usb-c-adapter-31.html ) en een aparte video-aansluiting.

Toetsenbord, muis en printer gebruiken monitor als usb-hub.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:26
Heb niet dezelfde apparatuur (U2419HC en een Surface-dock 1), maar deze combinatie werkt met een USB-C female naar USB-A male adapter ( https://www.allekabels.nl...aar-usb-c-adapter-31.html ) en een aparte video-aansluiting.

Toetsenbord, muis en printer gebruiken monitor als usb-hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb de monitor inmiddels binnen en het werkt uitstekend. Ik heb het beeld aangesloten via HDMI en de USB-C aansluiting van de monitor verbonden met een USB-3 aansluiting van de laptop. Ik kan nu externe harddisks, telefoons etc aansluiten via de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Goed om te weten, dat ga ik ook eens proberen bij de Dell P2419HC die ik sinds kort heb. Ik plug nu steeds mijn trackball en Unifying adapter om als ik switch tussen laptop (met USB C uitgang ook voor video) en desktop, maar het zou makkelijker zijn als ik alleen USB C naar A om zou hoeven te pluggen. Dan kan ik ook de webcam in de monitor pluggen ipv in de PC.

Ik heb trouwens deze adapters, die zijn wat kleiner en goedkoper dan degene waar teot naar verwijst. Ik heb ook nog het verloopje van mijn Samsung Duo Plus USB stick. Die zal ik ook testen

[ Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 08-09-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40
Je vraagt je af of een usb-hub het doet op usb?

Via een usb-C kabel krijgt de hub toch ook gewoon usb door? (En video en stroom terug natuurlijk).

Het blijft gewoon usb, dus ja, dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Mja, het was ook wel waarschijnlijk dat het werkt. Maar veel fabrikanten geven hun eigen interpretatie aan hoe usb-c zou moeten werken, daarom weet je het nooit vantevoren. Het zou prima kunnen dat Dell had bedacht dat als er geen videosignaal via usb-c meekomt, het hele usb-signaal ook wordt genegeerd. Dus om mijzelf de moeite te besparen om die monitor weer terug te sturen had ik het even nagevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
Als ik hier op in mag haken:
Mijn vriendin heeft een HP werklaptop met USB-C (wordt daar ook door opgeladen). De P2419HC zou de laptop kunnen opladen en het beeld van de laptop naar de monitoren sturen. Als ik een toetsenbord en muis aansluit op de monitor zou je dus in theorie met 1 USB-C kabel alles kunnen aansturen?

Ze heeft ook nog een oude Lenovo laptop. Werkt deze constructie dan ook als ik een adapter van USB-C naar USB-A koop (de Lenovo heeft geen USB-C, alleen A). Dan kan ze 2 laptops gebruiken en hoeft ze alleen maar de adapter er tussen zetten als ze op de oude laptop gaat werken.
Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Binnetie schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:11:
Als ik hier op in mag haken:
Mijn vriendin heeft een HP werklaptop met USB-C (wordt daar ook door opgeladen). De P2419HC zou de laptop kunnen opladen en het beeld van de laptop naar de monitoren sturen. Als ik een toetsenbord en muis aansluit op de monitor zou je dus in theorie met 1 USB-C kabel alles kunnen aansturen?
Dat hangt er vanaf. Als de fabrikant van de laptop het beeld kan doorsturen via usb-c, dan werkt het. Dat heet geloof ik Displayport Alt Mode. Dit zou je moeten opvragen bij de specs van je laptop.
Ze heeft ook nog een oude Lenovo laptop. Werkt deze constructie dan ook als ik een adapter van USB-C naar USB-A koop (de Lenovo heeft geen USB-C, alleen A). Dan kan ze 2 laptops gebruiken en hoeft ze alleen maar de adapter er tussen zetten als ze op de oude laptop gaat werken.
Klopt dit?
Dat gaat niet werken. Displayport Alt Mode bestaat niet over een usb-a kabel. Het kan wel op een andere manier. Er bestaan kastjes met een usb-aansluiting naar HDMI die een monitor emuleren. Dat werkt zelfs op usb 2. Voor kantoorgebruik is dat acceptabel (ik had het op m'n werk) maar ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
@PhilipsFan Dankjewel. Ik ga er eens in duiken, haar werklaptop is een Pro ook G4 zo uit m'n hoofd.
Wat betreft haar oude laptop dan wordt het dus een HDMI kabel verbinden en een usb-kabel naar het scherm om de muis en toetsenbord te verbinden die op het scherm aangesloten zijn.

Die USB videokaart dingen ken ik. Ook op mijn werk gehad maar gaven veel problemen. Waren destijds van HP. DVI naar USB was dat
Pagina: 1