Ervaringen van TP-link Deco m9 over grote afstand + glasveze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 20:10
Hallo allemaal,

binnenkort wordt hier thuis glasvezel geïnstalleerd en krijgen we de Fritzbox 5490 als bruikleen als modem/router.
Nu hebben we een extra gebouw/hok (om te chillen) naast ons huis op +/- 20 tot 25 meter afstand waar we ook de mogelijkheid tot gebruik van WiFi willen (er lopen helaas geen ethernet kabels o.i.d. naartoe).
Ik zag op internet de TP-link Deco m9 voorbij komen en deze lijkt aan mijn verwachtingen te voldoen. Ik zou dan het WiFi netwerk van mijn Fritzbox router zelf uitzetten, en deze aanzetten op de TP-link Deco (met nog 2 andere deco's in huis.)

Maar is dit een juiste oplossing of hebben jullie een ander idee?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

xl3ruise schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:29:
...er lopen helaas geen ethernet kabels o.i.d. naartoe...
Wat weerhoud je er van om die kabel(s) zelf aan te leggen?

Als je HR glas hebt zul je de M9 buiten moeten plaatsen en daar is-ie niet voor geschikt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 20:10
Brahiewahiewa schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:53:
[...]

Wat weerhoud je er van om die kabel(s) zelf aan te leggen?

Als je HR glas hebt zul je de M9 buiten moeten plaatsen en daar is-ie niet voor geschikt
Nou, ik was gewoon benieuwd of dit een optie was zonder dat ik gelijk alle tegels eruit moet halen.
Hij kan dus niet door HR+ glas heen? Dat is ook belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55
Ik heb dit weekend een Deco M9 systeem bij mij thuis geïnstalleerd. Ik ben heel tevreden, maar ik denk dat jouw situatie niet gaat werken. Mijn accesspoint staat vooraan in de woonkamer, het is ongeveer 10 meter naar mijn schuifpui met HR+ glas, als ik binnen bij de schuifpui sta heb ik vol bereik met mijn mobiele telefoon. Ga ik naar buiten en sta achter de schuifpui is het signaal gelijk maar 1 streepje en schakelt mijn telefoon soms ook over naar 4G.
Optie 1 en veruit de beste: ga een kabel graven.
Optie 2: Heb je toevallig COAX in dat chillhok? Afgetapt vanuit het woonhuis? Je zou dan MOCA adapters kunnen gebruiken en zo een redelijk stabiele verbinding creëren.
Optie 3: Ik ben zelf helemaal geen fan van Powerline adapters, maar als je stroom hebt in je chillhok zou je eens Powerline kunnen proberen.