Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Amazon en levertijd en Europese wet en regelgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views

• nicenemo
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-02 19:20
Heeft iemand Amazon wel eens om de oren geslagen met Europese wet en regelgeving m.b.t. tot levertijden? Of annuleert Amazon leuke aanbiedingen als je dat zelf niet doet?

Wettelijk is levering min of meer verplicht binnen 30 dagen. Ik heb even niet de kleine lettertjes bij Amazon gelezen.

https://europa.eu/youreur...ing-delivery/index_nl.htm

Ik had onlangs 3 Samsung 950 EVO 1TB SSDs besteld bij Amazon.nl. (Amazon Prime).
De prijs was EU 125,- per stuk. De laatste paar maanden was dit tussen de EU 140,-180,-
Op de site stond levertijd 1 dag. Kun je ze daar aan houden?

Na bestellen was het 2 a 3 dagen. Afgelopen maandag ochtend was het wordt vandaag geleverd. Later in de ochtend werd het onbekende levertijd. Ik annuleerde de order. Op dat moment werd er nog steeds geadverteerd met een levertijd van 1 dag. De prijs was alleen een paar euro hoger. Ik bestel weer. De levertijd was na bestellen weer een paar dagen. Ik heb gelijk geannuleerd en ben verder gaan kijken.

Wat me vooral steekt dat b.v. Alternate en in mindere mate kleinere leveranciers mee zijn gegaan in prijs met Amazon. Dat is ook een manier om marktaandeel te verkrijgen. bah!

Mijn slechte review op Amazon.nl werd natuurlijk niet geaccepteerd door Amazon.

Inmiddels heb ik volgens specs en reviews betere Sabrent SSDs besteld helaas wel bij Amazon omdat ik geen andere leverancier zag. Deze zouden er donderdag moeten zijn. Ze zijn helaas op moment van schrijven nog in handen van Amazon.

Wat me bij verder het bestellen van de Sabrent SSD opviel was dat de Sabrent Q en Sabrent Q4 SSDs bij Amazon Spanje en Frankrijk inclusief verzendkosten goedkoper zijn. Als ik bij Amazon Duitsland probeer te bestellen dan wil Amazon niet leveren. Engeland heb ik nog net geprobeerd, omdat dat meestal duurder is. De Sabrent Q series is goedkoper dan de niet Q series. De Q series SSDs hebben wel een lager schrijfsnelheid. ik heb uiteindelijk een niet Q series besteld. Deze was bij de verschillende landensites even duur.

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:11

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Dit gooi ik even over de schutting richting SF. :)

Pricewatch => Shopping Forum

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Die dertig dagen is inderdaad een eis totdat er anders is overeengekomen. Best grote kans dat dit in de voorwaarden van Amazon is afgedekt.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de titel even aangepast, en verder het topic gesloten. Dit lijkt niet op een discussietopic, maar op een rant. Ik zie dan ook geen heil in het open laten.

[Voor 62% gewijzigd door Outerspace op 03-09-2020 10:32]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True