Wij hebben dit jaar een nieuwe woning gekocht en ons appartement verkocht. De overdracht van mijn verkochte appartement vindt plaats in 2020, maar de overdracht van onze nieuwe woning vindt (zeer waarschijnlijk) plaats in 2021. Ik heb een best leuke overwaarde op de verkoop van mijn huidige appartement en vroeg mij ineens af hoe dit werk met de belastingaangifte straks. Ik heb straks een bedrag van de overwaarde op mijn rekening staan (Waarschijnlijk ook saldo per 1-1-2021), echter is dit bedrag 'gereserveerd' om straks bij de overdracht weer aan de notaris over te dragen aan mijn nieuwe woning. De overwaarde wordt dus gewoon gebruikt om de nieuwe hypotheek te verlagen, maar staat enkele maanden daartussen op mijn rekening..
Hoe werkt dit? Komt dit in box 3 terecht bij een belastingaangifte? Kan je hier nog iets mee doen om te voorkomen dat er straks een hoop belasting overheen gaat? Er zijn vast meer mensen die ooit een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Ik ben heel benieuwd..
Hoe werkt dit? Komt dit in box 3 terecht bij een belastingaangifte? Kan je hier nog iets mee doen om te voorkomen dat er straks een hoop belasting overheen gaat? Er zijn vast meer mensen die ooit een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Ik ben heel benieuwd..