[Ziggo] Connectbox mist "boot files"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatsbats
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-01-2023
Sinds vorige week ben ik overgestapt van een Mediabox XL modem naar een Connectbox modem. Werkte een paar dagen prima met mijn externe router op 250/50 mb/s. Tot gisteravond dan tenminste toen alles plat ging.

Connectbox opnieuw opstarten en volledig resetten deed niets. Opstartproces wordt gewoon doorlopen, er wordt ook een netwerk opgezet. Volgens de indicatoren op het modem heeft het modem signaal en is het online. Verbinden via wifi/kabel levert echter niks op.

Toen ik vanochtend met de klantenservice belde, gaven zij aan dat er "boot files" missen in het modem die het opstartproces in goede banen leiden en zorgen dat het modem ook daadwerkelijk weet wat het moet doen met het binnenkomende signaal. Het modem is dus daadwerkelijk online en kan door Ziggo op afstand worden uitgelezen, het geeft mij alleen geen toegang. Het installeren van deze boot files zou 72u duren.

Nu is mijn vraag: heeft iemand al eerder van missende boot files gehoord icm de Connectbox? En zo ja, wat is je ervaring met dit probleem aangaande de tijd dat het opgelost was? Ik zit namelijk met een aantal deadlines voor studie/werk in de komende dagen en ik heb er eigenlijk een hard hoofd in dat het hiermee opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door flatsbats op 02-09-2020 12:44 ]

Beste antwoord (via flatsbats op 04-09-2020 16:52)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
flatsbats schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:39:
En zo ja, wat is je ervaring met dit probleem aangaande de tijd dat het opgelost was? Ik zit namelijk met een aantal deadlines voor studie/werk in de komende dagen en ik heb er eigenlijk een hard hoofd in dat het hiermee opgelost is.
offtopic:
Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden om internet te ontvangen dus daar zou ik me niet druk over maken, als je zelf (unlimited) 3/4/5g data hebt, wifi hotspotje creëren en doorgaan met waar je mee gebleven was?

72uur is zoals eerder gezegd waarschijnlijk het maximum, stel je belt om 18:00, de afdeling die dat doet is er dan niet meer, die begint pas de volgende ochtend om 07:00uur weer (dan heb je al minimaal 13uur tijd 'verloren', vervolgens worden de tickets afgehandeld en als je geluk hebt wordt je dezelfde dag nog in de queue gezet anders de volgende dag. Dan is het nog zo dat die queue waarschijnlijk snachts wordt gepushed op die modems waardoor je weer een heleboel tijd verloren hebt, vervolgens kijk je de volgende dag (na je werk ofzo) of alles weer werkt en zo kom je dan wel aan die 72uur, dus lijkt het me een logisch antwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:48
Nee nooit last van gehad.
Maar die bootfile zal corrupt geraakt zijn en moeten ze er een nieuwe opzetten.
Als je pech hebt komt het doordat de connectbox defect is en dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe.
Maar die 72 uur zal wel hun max zijn.

Die call-centrum medewerker kan zoiets niet zelf en het wordt dan in de support queue van een techneut gezet.
Dus afhankelijk hoe druk het is gaat dat sneller of langzamer.
Ik zou maar eens regelmatig kijken of hij weer functioneer, want ze zullen wel niet bellen dat het gefixed is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
Vaag verhaal van die 72 uur. In principe haalt het modem dit soort bestanden gewoon zelf op, dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

valkenier schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:00:
Vaag verhaal van die 72 uur. In principe haalt het modem dit soort bestanden gewoon zelf op, dacht ik.
Gokje: modem is prima in orde, maar de juiste bootfile staat door een of ander backoffice-gedoe nog niet klaar. Dit is geen technisch maar administratief probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lebans
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-10 17:12

Rob

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
flatsbats schreef op woensdag 2 september 2020 @ 12:39:
En zo ja, wat is je ervaring met dit probleem aangaande de tijd dat het opgelost was? Ik zit namelijk met een aantal deadlines voor studie/werk in de komende dagen en ik heb er eigenlijk een hard hoofd in dat het hiermee opgelost is.
offtopic:
Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden om internet te ontvangen dus daar zou ik me niet druk over maken, als je zelf (unlimited) 3/4/5g data hebt, wifi hotspotje creëren en doorgaan met waar je mee gebleven was?

72uur is zoals eerder gezegd waarschijnlijk het maximum, stel je belt om 18:00, de afdeling die dat doet is er dan niet meer, die begint pas de volgende ochtend om 07:00uur weer (dan heb je al minimaal 13uur tijd 'verloren', vervolgens worden de tickets afgehandeld en als je geluk hebt wordt je dezelfde dag nog in de queue gezet anders de volgende dag. Dan is het nog zo dat die queue waarschijnlijk snachts wordt gepushed op die modems waardoor je weer een heleboel tijd verloren hebt, vervolgens kijk je de volgende dag (na je werk ofzo) of alles weer werkt en zo kom je dan wel aan die 72uur, dus lijkt het me een logisch antwoord.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit om provider hardware gaat, schopje van NT naar IH.

• flatsbats
Enforcer schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:53:
[...]

offtopic:

Als ik unlimited 4G had, was het inderdaad niet zo'n probleem geweest. Helaas heb ik maar 10GB aangezien ik me eigenlijk altijd in wifi bevind. Van die 10GB is er nu in 3 dagen al 3GB doorheen. Zo gaan we het einde van de maand niet halen natuurlijk. En bovendien: de ervaringen van andere gebruikers op de hierboven geposte threads van Ziggo zijn niet mals. Mensen die al bijna 3 weken zonder internet zitten vanwege ondercapaciteit bij Ziggo om het probleem op te lossen...

Helaas bieden ze ook geen 4G dongle aan of iets in die richting. Alleen een 50GB bundel voor vodafone klanten, hetgeen ik natuurlijk niet ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatsbats
Enforcer schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:53:
[...]

offtopic:

Nog even een update hier: Gisteren via de klantenservice gehoord dat het gaat om 11.000 aansluitingen met dit probleem. De 72u wordt genoemd om te zorgen dat klanten niet de hele dag blijven bellen, maar echt zicht op een oplossing is er niet. Na het verstrijken van 72u wordt gewoon weer gezegd dat je nóg 72u moet wachten. Onder de klantenservice medewerkers is er ook frustratie aangezien hun supervisors geen informatie over het probleem naar buiten willen brengen, terwijl de medewerkers hier meermaals op zouden hebben aangedrongen. Ziggo hanteert dus een sterk staaltje struisvogeltactiek...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

flatsbats schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:54:
[...]

Helaas bieden ze ook geen 4G dongle aan of iets in die richting. Alleen een 50GB bundel voor vodafone klanten, hetgeen ik natuurlijk niet ben...
Schandalig! Ik zou me beroepen op de zwaarwegende voorwaarden in de SLA die je hebt afgesloten; allicht kunnen ze dan eerder een monteur (vanmiddag?) al sturen om je Connectbox te vervangen en alles werkend op te leveren.

Echter, misschien is het net zo handig dat je even aan je buren vraagt of je daar mogelijk een dagje of 2 kan meeliften op de (langzamere) WiFi?
Van die 10GB is er nu in 3 dagen al 3GB doorheen
Heb je nog 7 dagen over en de verwachte oplostijd is 3 dagen; klinkt dus als een valide tijdige oplossing?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatsbats
MAX3400 schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:14:
[...]

Schandalig! Ik zou me beroepen op de zwaarwegende voorwaarden in de SLA die je hebt afgesloten; allicht kunnen ze dan eerder een monteur (vanmiddag?) al sturen om je Connectbox te vervangen en alles werkend op te leveren.

Echter, misschien is het net zo handig dat je even aan je buren vraagt of je daar mogelijk een dagje of 2 kan meeliften op de (langzamere) WiFi?

[...]

Heb je nog 7 dagen over en de verwachte oplostijd is 3 dagen; klinkt dus als een valide tijdige oplossing?
Wifi van de buren geeft me op 1 specifiek hoekje van de vensterbank verbinding, en dan een snelheid van 0,5 mb/s. Zelfs Zoom meetings zijn hiermee niet te doen. Ik ga voor werk/studie gewoon op mijn hotspot en de kosten voor extra databundels bij Ziggo neerleggen bij de aanvraag van compensatie, aangezien het belachelijk is dat je op geen enkele manier een tussenoplossing aan je klanten kunt bieden.

Daarnaast, het is geen technisch probleem maar een administratief probleem. Het ligt dus ook niet aan het modem of de aansluiting, maar aan wat Ziggo bij ons kopje in het systeem heeft staan. Een monteur kan dus niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

flatsbats schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:56:
[...]
Ik ga voor werk/studie gewoon op mijn hotspot en de kosten voor extra databundels bij Ziggo neerleggen bij de aanvraag van compensatie...
Lees de kleine lettertjes in je overeenkomst met Ziggo alvast maar door

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatsbats
Brahiewahiewa schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:06:
[...]

Lees de kleine lettertjes in je overeenkomst met Ziggo alvast maar door
Ik had inderdaad daarna al wat gevonden waarom dat niet zou kunnen. Wel vreemd dat dit wel het advies is wat je van de klantenservice meekrijgt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:43

Zorian

What the fox?

flatsbats schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:
[...]

Ik had inderdaad daarna al wat gevonden waarom dat niet zou kunnen. Wel vreemd dat dit wel het advies is wat je van de klantenservice meekrijgt :'(
Wat je nog even kan proberen is de resetbutton achterop 30 sec inhouden. Dan forceer je hem om nieuwe bootfiles op te gaan halen.
Zie nog wel eens dat de files al lang klaar staan maar dat ze gewoon niet pushen om de 1 of andere reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flatsbats
Inmiddels opgelost door Ziggo. Anderhalve week offline geweest, erg prettig om weer online te zijn. :)
Pagina: 1