Toon posts:

Vraagje mbt bannering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af waarom T.net niet mee doet aan bannering via Run-Of-Network. Daar hebben jullie recht op, aangezien er maar een paar procent dekking is en jullie zelf ook veel House banners tonen. Zou dit niet ten goede komen van T.net? Extra bezoekers?

Verwijderd

Ik verbaas me eerder waarom er nog maar 1 banner (+vast sponsors) op tweakers en op GoT staan terwijl het zo slecht gaat.

Er zijn toch nog wel meer betrouwbare sponsors, en een banner kan toch makkelijk onder iedere pagina op t.net :?

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 17:55 schreef Marius het volgende:
Ik verbaas me eerder waarom er nog maar 1 banner (+vast sponsors) op tweakers en op GoT staan terwijl het zo slecht gaat.
Hoezo gaat het slecht met T.net en GoT?

They made me do it.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 18:00 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Hoezo gaat het slecht met T.net en GoT?
[topic=199695]

Als er al wordt gesproken over betaald tweakers.net, lijkt het toch niet de goede kant op te gaan...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Ik zal proberen het een beetje uit te leggen.

Het gaat niet goed in de advertentiemarkt, men vertrouwd het niet en heeft een verkeerd verwachtingspatroon waardoor het vertrouwen maar slechter en slechter wordt.

Run of network houdt in dat de adverteerder op meerdere sites tegelijk adverteerd, dit is goedkoper dan op 1 site specifiek adverteren. Wij doen daaraan mee omdat dat nu eenmaal geld oplevert, geld is nodig in tijden waarin de inkomsten dalen, dat lijkt me logisch ;)

House banners neem ik aan dat je banners van WebAds en exchange-bannertjes mee bedoeld, welnu, die 1e laten we zien omdat het kan zijn dat er iemand hier rondsurft die wel wil adverteren. Die 2e heb je eigenlijk standaard lopen om "loze ruimte" te vullen en omdat je dan een eigen banner op de pagina's van andere websites kunt zetten (willen we niet omdat er dan relatief veel newbies komen en we toch niet meer verdienen aan extra views. Newbies zijn op zich prima, maar we willen graag zo veel mogelijk ervaren computergebruikers en we concentreren ons dus ook niet op groei, maar op continuiteit...)

1 Banner is omdat we als we meer banners laten zien toch niet meer verdienen. Heel simpel gezegd is het zo dat er als er een lage dekking is, je deze nog slechter zal maken als je meerdere posities hebt. (Ter vergelijking: Stel je draait alleen IE-Exlporer op 1 processor, dan heb je een processorgebruik van zeg 8%, dus 92% ongebruikt, als je IE-explorer op een dual-systeem draait heb je nog steeds 8% processorgebruik op 1 processor, terwijl de 2e alleen maar uit zijn neus vreet waardoor je ineens 192% ongebruikt hebt... Niet echt nodig dus zegmaar :) )

---

Smoothy: Omdat er zo weinig inkomsten zijn, niet alleen door een "dip" in de advertentiemarkt en het afnemende vertrouwen, maar ook nog eens vanwege de vakantieperiode (die gelukkig bijna over is).

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 18:08 schreef Marius het volgende:

[..]

[topic=199695]

Als er al wordt gesproken over betaald tweakers.net, lijkt het toch niet de goede kant op te gaan...
Je gaat kijken naar andere bronnen om inkomsten uit te halen, je wilt er ten alle tijd voor zorgen dat de site blijft bestaan en op een zo hoog mogelijk niveau. Banners lijken telkens meer een secundaire vorm van inkomsten te worden, waardoor je op zoek moet naar andere manieren om geld te verdienen. Sommige sites kiezen voor sponsored content of een samenwerking met bepaalde bedrijven, anderen gaan op de fles en weer anderen introduceren abbonementen, waardoor er geld wordt gegenereerd.

Bericht hierboven

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 18:10 schreef Floris Diemel het volgende:

Smoothy: Omdat er zo weinig inkomsten zijn, niet alleen door een "dip" in de advertentiemarkt en het afnemende vertrouwen, maar ook nog eens vanwege de vakantieperiode (die gelukkig bijna over is).
Hebben jullie dit elke vakantie gehad, of is het nu het ergst?

They made me do it.

Verwijderd

Die 2e heb je eigenlijk standaard lopen om "loze ruimte" te vullen en omdat je dan een eigen banner op de pagina's van andere websites kunt zetten (willen we niet omdat er dan relatief veel newbies komen en we toch niet meer verdienen aan extra views. Newbies zijn op zich prima, maar we willen graag zo veel mogelijk ervaren computergebruikers en we concentreren ons dus ook niet op groei, maar op continuiteit...)
als ik het goed begrijp tonen jullie dus erg veel van deze exchange banners, terwijl jullie er niks voor terug krijgen/willen (ivm newbies waar jullie niks aan hebben) ?

is dat niet een beetje zonde :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen het een beetje uit te leggen.

Toppie verhaal :P
---
Dank voor je heldere uitleg Floris. I like your way van uitgebreid en geduldig uitleggen:)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 18:17 schreef Smoothy_ het volgende:

[..]

Hebben jullie dit elke vakantie gehad, of is het nu het ergst?
Elke zomervakantie is er wel een terugval, maar omdat het nu samenvalt met een algehele dip is het nu wel heel erg. Het is niet anders, maar wel vervelend, daarom zoeken we dus naar andere manieren om geld te verdienen...
Op donderdag 09 augustus 2001 18:22 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp tonen jullie dus erg veel van deze exchange banners, terwijl jullie er niks voor terug krijgen/willen (ivm newbies waar jullie niks aan hebben) ?

is dat niet een beetje zonde :?
Jah het is wel zonde van de ruimte, maar als er ruimte is, is er niks aan de hand. Het kost ook geen geld ofzo. Als het zo zou zijn dat we konden kiezen om het te vullen met betaalde of met exchange, dan zou het ook wel een eenvoudige keuze zijn niet? :P
Op donderdag 09 augustus 2001 18:24 schreef MichaelJackson het volgende:

[..]

Dank voor je heldere uitleg Floris. I like your way van uitgebreid en geduldig uitleggen:)
No problem, ik vind het wel leuk om over bannering te praten en discussieren, natuurlijk is het nu in een redelijk negatieve context, maar jah dat heb je soms nou eenmaal...

Bericht hierboven

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg Floris. :)

Hopelijk dat de advertentiemarkt straks weer beter gaat lopen zodat de discussie over betaald t.net niet meer hoeft te komen.
Maar als het niet anders kan, moet het maar. :)

Goed voorteken of juist slecht voorteken, is dat je de laatste tijd errug veel banners van Webads zelf voorbij ziet komen...

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 18:40 schreef Floris Diemel het volgende:
[..]

Jah het is wel zonde van de ruimte, maar als er ruimte is, is er niks aan de hand. Het kost ook geen geld ofzo. Als het zo zou zijn dat we konden kiezen om het te vullen met betaalde of met exchange, dan zou het ook wel een eenvoudige keuze zijn niet? :P
hmm, ruimte om es wat te experimenteren zou ik denken...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 18:41 schreef Marius het volgende:
Bedankt voor je uitleg Floris. :)

Hopelijk dat de advertentiemarkt straks weer beter gaat lopen zodat de discussie over betaald t.net niet meer hoeft te komen.
Maar als het niet anders kan, moet het maar. :)

Goed voorteken of juist slecht voorteken, is dat je de laatste tijd errug veel banners van Webads zelf voorbij ziet komen...
Betalen zou alleen gebeuren voor extra's dus bijvoorbeeld een andere kleur username, een pop-box, een bannerloze site etc. Dus niet voor het nieuws/forum/bestaande dingen! (Dat het ff duidelijk is :P )

Ik heb zelf voorgesteld om die WebAds-bannertjes ertussen te zetten, er zal maar net een of andere maffe gast hier rondsurfen die er op klikt en 50k te besteden heeft, zou zonde zijn als je dat missen moet niet? :)
Op donderdag 09 augustus 2001 18:47 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

hmm, ruimte om es wat te experimenteren zou ik denken...
Is er ook, maar we weten nog niet zo goed waarmee, ik probeer nu zelf banners te verkopen, lukt op zich best wel goed. We hebben 1 adverteerder die al vanaf begin augustus bezig is en ik ben nog bezig met een andere die half-eind september wil gaan beginnen (en een wat groter budget heeft).

Bericht hierboven

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 12:57

pim

Ik vind het nogal slechts van webads dat er opvulling gebruikt word voor de banners. Ik zit zelf bij webpeppers en die hebben nooit kale plekken.
Mag ik weten hoeveel tweakers.net krijgt p/click op een banner? Of gaat het per view?

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:03 schreef pim het volgende:
Ik vind het nogal slechts van webads dat er opvulling gebruikt word voor de banners. Ik zit zelf bij webpeppers en die hebben nooit kale plekken.
Mag ik weten hoeveel tweakers.net krijgt p/click op een banner? Of gaat het per view?
per pageview, staat wel ergens op www.webads.nl

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 19:06 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

per pageview, staat wel ergens op www.webads.nl
Inderdaad, het gaat per view, per verkocht aantal views dus.

Stel dat in een maand er 18.000.000 views zijn en er zijn er maar 300.000 verkocht, heb je dus een hoop ruimte "over"... Daarom moet Webads dus veel verkopen.

Ik wil overigens wel ff zeggen dat ook DoubleClick, 24/7 en NetPlus het moeilijk hebben. DC draait zwaaar verlies, 24/7 raakt telkens meer klanten kwijt (die het zelf gaan doen of naar andere partijen vertrekken) en ik heb gehoord dat NetPlus failliet zou zijn... Dat zijn de 4 grootste NL partijen, klinkt goed niet?

Bericht hierboven

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Op donderdag 09 augustus 2001 19:09 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Inderdaad, het gaat per view, per verkocht aantal views dus.

Stel dat in een maand er 18.000.000 views zijn en er zijn er maar 300.000 verkocht, heb je dus een hoop ruimte "over"... Daarom moet Webads dus veel verkopen.

Ik wil overigens wel ff zeggen dat ook DoubleClick, 24/7 en NetPlus het moeilijk hebben. DC draait zwaaar verlies, 24/7 raakt telkens meer klanten kwijt (die het zelf gaan doen of naar andere partijen vertrekken) en ik heb gehoord dat NetPlus failliet zou zijn... Dat zijn de 4 grootste NL partijen, klinkt goed niet?
damn, ik zit de laatste 2 maanden al me gek te klikken op de banners hier denkende dat het jullie een beetje zou helpen in deze moeilijke tijd |:(

doh! :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 19:26 schreef woutf het volgende:

[..]

damn, ik zit de laatste 2 maanden al me gek te klikken op de banners hier denkende dat het jullie een beetje zou helpen in deze moeilijke tijd |:(

doh! :)
Da's liev :* O+

Bericht hierboven

Verwijderd

tja er is gewoon te weinig vraag en teveel aanbod, dus eigenlijk hebben jullie teveel bezoekers

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik ging ook aan het bannerklikken, deze is leuk :D

Dear Christian Friend:

Thank you for your interest in Omega Bible Institute & Seminary. Omega Bible Institute & Seminary is excited to have you consider us as a school of choice. The following pages contain important information concerning our degree programs.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 19:55 schreef BBQ-Man het volgende:
tja er is gewoon te weinig vraag en teveel aanbod, dus eigenlijk hebben jullie teveel bezoekers
Zo kan je het ook zien, we hebben "te veel" views. :P

Die's wel lachen, het zou op het moment inderdaad geen fuck uitmaken of we 100.000 of 750.000 views per dag doen, we verdienen er geen cent minder om :P

Bericht hierboven

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Betalen voor extra features wordt gewoon zeker de toekomst van het Internet. Zelfs een site zoals behr.nl (beursnieuews) gaat binnenkort ook geld vragen voor extra features ed.

Zolang er een bepaalde ondergrens aan de kwaliteit is die voor de 'normale' bezoeker acceptabel is, is er toch ook absoluut geen probleem om geld te vragen voor iets extra's?

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Op donderdag 09 augustus 2001 19:56 schreef Floris Diemel het volgende:

[..]

Zo kan je het ook zien, we hebben "te veel" views. :P

Die's wel lachen, het zou op het moment inderdaad geen fuck uitmaken of we 100.000 of 750.000 views per dag doen, we verdienen er geen cent minder om :P
Kunnen jullie bedrijven niet meer laten betalen? De shopservey is bijvoorbeeld echt goede reclame, kunnen jullie niet een kleine prijs rekenen per maand voor de bedrijven die erin staan?

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:59 schreef woutf het volgende:

[..]

Kunnen jullie bedrijven niet meer laten betalen? De shopservey is bijvoorbeeld echt goede reclame, kunnen jullie niet een kleine prijs rekenen per maand voor de bedrijven die erin staan?
Mja .. je kunt het ook andersom zien. Users komen naar T.Net om de Pricewatch en Shop Survey te raadplegen. Dat zijn views.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op donderdag 09 augustus 2001 20:00 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Mja .. je kunt het ook andersom zien. Users komen naar T.Net om de Pricewatch en Shop Survey te raadplegen. Dat zijn views.
En die views leveren nul op, terwijl er genoeg internetshops zijn die goud geld verdienen aan T.net!

Maar het MT zal dit zelf ook allemaal wel kunnen bedenken.

• Floor-is

Floor-is

5.2

[..]

Zo iets hebben we al wel, pricewatch admin heet dat, daar gaat zeer binnenkort het een en ander veranderen, wat het voor de winkelier en voor ons interessanter moet maken.

Bericht hierboven

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 19:56 schreef Floris Diemel het volgende:
je zou er juist meer door verdienen, omdat de hosting kosten (als jullie die hebben) lager worden...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Bedrijf dat betaalt verwacht ook iets positiefs. Dat zal niet noodzakelijk gebeuren. En je kunt ook nog es zeggen dat de onafhankelijkheid van de shopservey in het geding komt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

En tweakgear zal denk ik ook wel extra winst opleveren. :)

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Op donderdag 09 augustus 2001 20:06 schreef Hillie het volgende:

[..]

Bedrijf dat betaalt verwacht ook iets positiefs. Dat zal niet noodzakelijk gebeuren. En je kunt ook nog es zeggen dat de onafhankelijkheid van de shopservey in het geding komt.
Tja, dan moet het bedrijf maar goede service hebben en gewoon goede kwaliteit spullen leveren. Als een bedrijf gewoon ronduit bagger is zullen ze ookal kost het niks niet in de pricewatch willen als ze toch al weten dat al het commentaar negatief is

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 09 augustus 2001 20:05 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

je zou er juist meer door verdienen, omdat de hosting kosten (als jullie die hebben) lager worden...
hosting is gelukkig helemaal gratis
Op donderdag 09 augustus 2001 20:07 schreef Marius het volgende:
En tweakgear zal denk ik ook wel extra winst opleveren. :)
TweakGear levert wel wat geld op, maar ook niet spectaculair veel hoor.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Floor-is

Floor-is

5.2

Een soort abbonement op de ShopSurvey lijkt mij alles behalve verstandig, een winkelier wil dan ook invloed kunnen uitoefenen, waardoor de onafhankelijkheid in het gedrang komt.

Een account voor de shopsurvey, waar de winkelier in feite meer aan heeft, zal dan ook veel interessanter zijn. Door de mogelijkheden te beperken voor winkeliers zonder een (basis-) account, worden het aantal prijzen beperkt. Dan kan je uit verschillende accounts kiezen, elk met haar beperkingen, op de duurste na uiteraard :)

Bericht hierboven

Verwijderd

als je dan zoveel views over hebt, die nu verloren gaan aan zinloze exchange bannertjes, zouden jullie altijd nog wat referral banners kunnen proberen,

bv. probeer via banners vBulletin boards of mp3spelers te verkopen...

zal misschien niet zo hard gaan, maar alles is beter dan niks lijkt me

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 09 augustus 2001 20:25 schreef BBQ-Man het volgende:
als je dan zoveel views over hebt, die nu verloren gaan aan zinloze exchange bannertjes, zouden jullie altijd nog wat referral banners kunnen proberen,

bv. probeer via banners vBulletin boards of mp3spelers te verkopen...

zal misschien niet zo hard gaan, maar alles is beter dan niks lijkt me
Goed idee, dat is ook ongeveer waar ik aan azt te denken namelijk. Maar het liefst een gezamelijk inkoopproject dan ofzo.

Bericht hierboven

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-12 17:26
Er is toch al een tweakgear.net bannertje in de maak?!

• pim

pim

En andere afmetingen voor de banners moet ook wel helpen.
Ik kon pas op een pagina de navigatie niet vinden omdat de afmeting van het navigatie menu 468x60 was.. En ik denk dat er wel meer mensen zo bannerblind zijn..

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 04:59 schreef pim het volgende:
En andere afmetingen voor de banners moet ook wel helpen.
Ik kon pas op een pagina de navigatie niet vinden omdat de afmeting van het navigatie menu 468x60 was.. En ik denk dat er wel meer mensen zo bannerblind zijn..
Hmm, ik ruik toch niet een bannerkiller he :?

• pim

pim

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:55 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Hmm, ik ruik toch niet een bannerkiller he :?
* pim ruikt weer iemand die moeite heeft met lezen |:(

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:26 schreef pim het volgende:

[..]

* pim ruikt weer iemand die moeite heeft met lezen |:(
Nee hoor, hoeft niet, de meeste van die :r bannerkillers :r filteren op 468x60 en laten eenvoudigweg die plaatjes niet zien, waardoor het kon zijn dat jij dus het menu niet zag vanwege de grootte van dat menu en het gebruik van zo'n bannerkiller. Het hoeft niet, maar het kan wel.

Bericht hierboven

• pim

pim

Wat ik dus bedoelde was dat iemand op een redelijk kale pagina een navigatie menu had met de afmetingen van een banner, zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.greenlizard.nl/download/navbanner.gif

Ik kon de navigatie in het begin niet vinden, terwijl dit ding bovenaan de pagina stond.
Dat geeft dus aan hoe bannerblind ik ben, en andere mensen waarschijnlijk ook..

Verwijderd

Ik neem aan dat de nieuwe poll op de frontpage wordt gesponsord door abit.

Is het niet een idee om dit wat grootschaliger aan te pakken? Neem contact op met asus, abit, msi, matrox, etc en stel als vraag: Als wij zeggen videokaart, welk merk komt dan als eerste bij jou op?

Weten al die bedrijven meteen hoe het met hun naamsbekendheid zit. Lijkt mij voor hen wel interessant.

In ruil hiervoor betalen ze natuurlijk een bedragje.

Heb je de videokaarten gehad ga je voor de moederborden, hd's, cd-writers etc :)

Tis maar een ideetje :)

Verwijderd

Lijkt me best wel een goed idee om, als het financieel toch wat slechter gaat, om de uitgave van een maandelijks tweakersnieuws in overweging te nemen.Jullie hebben een ijzersterke naam met een aardig trouwe schare, die mits het goed gemaakt is, een blad een welkome aanvulling zullen vinden op het internet gebeuren(moet wel 1st uitgezocht worden).Ondanks dat de advertentiemarkt voor print aan het inkakken is denk ik dat deze prijzen nog steeds aardig hoog liggen. Het lijkt mij ook, richting de adverteerders, een hele interessante doelgroep
Pagina: 1