Compacte behuizing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-01 18:51
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Zo compact mogelijke behuizing voor huidige componenten
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Een 50tal euro, wordt case een andere mobo die dan wel past

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Merk niet, wel wat design die in modern interieur past

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 170,-€ 170,-
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 101,-€ 101,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenInter-Tech B-48€ 23,29€ 23,29
1ProcessorkoelingGelid Solutions Phantom Black€ 28,95€ 28,95
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 67,90€ 67,90
1VoedingenZalman ZM500-LXII€ 34,-€ 34,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 97,88€ 97,88
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 523,02

Ik zoek dus een cube case waar alles netjes in past.

De grootste factor is hier het moederbord die overal te groot voor is.

Worst case zou ik dus een andere mobo nodig hebben, die heeft dan als eis: pcie4(future proof) 2x m. 2(1x nvme)

Voeding wordt ook gelijk veranderd.

In de lijst heb ik ook de q300l staan. Hierin past alles natuurlijk maar vind heb te groot voor mijn gebruik, dus staat er eerder in voor het design wat ik leuk vind.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenChieftec CI-01B-OP€ 42,99€ 42,99
1BehuizingenCooler Master Elite 110€ 46,41€ 46,41
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 41,-€ 41,-
1BehuizingenSharkoon QB One€ 41,99€ 41,99
1BehuizingenSilverstone Sugo Series 13 (mesh front panel)€ 39,53€ 39,53
1BehuizingenThermaltake Core V21€ 68,63€ 68,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 280,55

De thermaltake core v21 lijkt me wel ideaal als ik dan naar alles kijk

Graag advies dus voor voor kleine case en evt dan mobo, of compacte grotere case :p
maar ook belangrijk dus goede koeling, gezien ik later nog de gpu wil upgraden en graag overclock.

Bvd!

Beste antwoord (via Dinsterzz92 op 05-09-2020 09:55)

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik denk dat je even moet nagaan wat je belangrijker vind: kleinst mogelijke formaat, of passende case voor je huidige build.
De cases die in je shortlist staan en die m-atx kunnen hebben zijn tussen de 30 en 35 liter. bij de Q300L is dat in een meer traditionele tower-vorm, bij de Core V21 in een cube-vorm. voor de hoeveelheid ruimte die ze innemen maakt dat dus (bijna) niks uit, het oogt hooguit anders door de andere LxBxH verhoudingen.
Je kan uiteraard kleiner, maar dan ga je meer richting HTPC-achtige behuizingen.
Als je vast wil houden aan Tower/SFF-achtiche cases, en toch heel klein wil, moet je een mobo switch maken naar mini-ITX (minimaal € 175 voor B550), en ga je cases tegenkomen waar je GPU niet meer in past.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
pricewatch: Cooler Master MasterBox MB400L (met ODD) een optie?

Haal ook een nieuwe voeding want die je nu hebt is ronduit beroerd. Bijna slechte kwaliteit en door het erg oude interne design niet geschikt voor recente hardware omdat de geleverde spanning onstabiel is.

• Dinsterzz92
Uszka schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:19:
pricewatch: Cooler Master MasterBox MB400L (met ODD) een optie?

Haal ook een nieuwe voeding want die je nu hebt is ronduit beroerd. Bijna slechte kwaliteit en door het erg oude interne design niet geschikt voor recente hardware omdat de geleverde spanning onstabiel is.
Ondanks het mooi design wordt deze dan iets te groot voor mij.

In mij vorig build topic had je inderdaad ook de voeding aangegeven, deze wordt samen met de case besteld.

mvg

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Dinsterzz92 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:28:
[...]

Ondanks het mooi design wordt deze dan iets te groot voor mij.
Dat zou dan alleen om de hoogte moeten gaan want fysiek is het een kleinere kast dan de Core V21.

Acties:
  • Beste antwoord

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik denk dat je even moet nagaan wat je belangrijker vind: kleinst mogelijke formaat, of passende case voor je huidige build.
De cases die in je shortlist staan en die m-atx kunnen hebben zijn tussen de 30 en 35 liter. bij de Q300L is dat in een meer traditionele tower-vorm, bij de Core V21 in een cube-vorm. voor de hoeveelheid ruimte die ze innemen maakt dat dus (bijna) niks uit, het oogt hooguit anders door de andere LxBxH verhoudingen.
Je kan uiteraard kleiner, maar dan ga je meer richting HTPC-achtige behuizingen.
Als je vast wil houden aan Tower/SFF-achtiche cases, en toch heel klein wil, moet je een mobo switch maken naar mini-ITX (minimaal € 175 voor B550), en ga je cases tegenkomen waar je GPU niet meer in past.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Mee eens, bij micro ATX met je huidige bord kijk je toch al gauw naar 30+ liter en vaak tower modellen.

Moederbord switch kan natuurlijk wel goedkoper dan 175, het hoeft geen B550 te zijn.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1600982;1216179/
Want waarom PCIE4, heb je nu ook niet en lijkt niet erg nodig te zijn.
En heb je dat 2e M2 slot nu echt nodig? Hang er gewoon een sata bij.
Dan ben je alsnog natuurlijk wel 3x zo duur uit als een iets grotere kast met je huidige moederbord (al levert die ook nog wel een paar euro op).

Je videokaart is erg klein, dat gaat meestal wel passen (maar let alsnog wel even op).
Geen rekening mee houden dat er later een keer een grotere in moet passen?

Je zou dat geld van de overstap naar mini ITX ook kunnen steken een een betere/mooiere/gavere micro ATX behuizing...

[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 03-09-2020 00:12 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Misschien de pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0 . Die vind ik vrij klein en smal voor een m-atx.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:25
Die V21 is met 45 liter echt enorm!
Als je echt een compact systeem wilt heb je een kleiner moederbord en andere cpu koeler nodig, deze is 16cm hoog en dat beperkt de keuze nogal, in het grootste deel van je shortlist past hij niet eens.....
Met je huidige componenten is dit het lijstje kleinste behuizingen https://tweakers.net/behu...ciFOZhtg8hkqegzrg4W5nn-AA

de kleinste is de pricewatch: Raijintek Styx Classic Zwart die lijkt ideaal voor je wensen: in alle dimensies kleiner dan de V21 en 45% minder volume. Kost wel €85 maar je hoeft geen nieuw mobo en koeler te kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rrob op 04-09-2020 10:14 ]

• Dinsterzz92
Bedankt iedereen voor het meedenken
de micro behuizing ben ik dus nu van afgestapt en neem jullie voorstellen mee in mijn aankoop.
(samen met de nieuwe voeding :D )
heb het budget nu opgekrikt voor logische redenen, waarvoor dank aan allen!
Pagina: 1