Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond767
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
Hoi, ik verdien momenteel een paar honderd euro per maand als student aan bepaalde producten structureel te verkopen op marktplaats, dit alles blijft voor nu onder de belastinggrens van 6000 (maakt het trouwens uit of ik het überhaupt opgeef als het sws onder 6000 is?) edit: blijkbaar 2700 als non-werker.

Ik wou dit eventueel opschalen door te verkopen op bol of amazon, en dus moet je een kvk inschrijving hebben.
Ik vraag me alleen af of ik hierdoor op de kaart van de belastingdienst terecht kom, en of de belastingdienst dus sneller mijn marktplaats activiteit ruikt, daar heb ik namelijk niet zo'n behoefte aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond767 op 02-09-2020 04:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De inkomsten uit Marktplaats moet je opgeven. Dat maakt zeker uit als je onder de 6000 euro blijft vanwege de Inkomensafhankelijke bijdrage voor de Zorgverzekeringswet van 6,95%. Bij een inkomen van 5000 euro betaal je bijvoorbeeld 347,50. Vergeet ook de omzetbelasting niet.

De Belastingdienst houdt Marktplaats sowieso in de gaten, dus daar gaat die kvk-inschrijving niets aan veranderen. Mooi toch, dat je ook wat bij kunt dragen aan de uitstekende zorg in dit land? Mag je trots op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond767
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
GlowMouse schreef op woensdag 2 september 2020 @ 03:29:
De inkomsten uit Marktplaats moet je opgeven. Dat maakt zeker uit als je onder de 6000 euro blijft vanwege de Inkomensafhankelijke bijdrage voor de Zorgverzekeringswet van 6,95%. Bij een inkomen van 5000 euro betaal je bijvoorbeeld 347,50. Vergeet ook de omzetbelasting niet.

De Belastingdienst houdt Marktplaats sowieso in de gaten, dus daar gaat die kvk-inschrijving niets aan veranderen. Mooi toch, dat je ook wat bij kunt dragen aan de uitstekende zorg in dit land? Mag je trots op zijn.
Tja als dit land bestuurd wordt in een circus, waarom zou ik dan als clown belasting willen afdragen?(ik ben ook meer een ancap lol).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Raymond767 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 03:52:
[...]

Tja als dit land bestuurd wordt in een circus, waarom zou ik dan als clown belasting willen afdragen?(ik ben ook meer een ancap lol).
Omdat je blijkbaar wel in het circus wil optreden. Nu profiteer je lekker van anderen die wél gewoon belasting betalen? Is dat onderdeel van ancap :X

De belastingdienst houdt MP al in de gaten en met je inschrijving kom je niet per se sneller op hun radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik neem aan dat je geen stufi va het circus geniet?

Je bent geen clown maar gewoon profiteur. Fuck off met je ancap.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je een winstoogmerk hebt (wat je duidelijk hebt), moet je het opgeven bij de belastingdienst.
Hiervoor heb je geen KVK nodig, dit kan op de normale belastingaangifte onder neveninkomsten.

KVK heeft pas zin als je een bepaalde rechtsvorm wil, als je aan de urennorm gaat komen (aftrekposten) of je gebruik wil maken van BTW aftrek.

Zover ik het lees ga je tot 8000 euro eigenlijk niet betalen ivm alle teruggaves en drempels.

https://geldpedia.nl/hoev...ngvrij-bijverdienen-2018/

Wat betreft je identificatie als anarchistische capitalist, in Nederland zijn we een sociale democratie met een calvinistische achtergrond en zul je veel weerstand ondervinden. Je wordt geacht bij te dragen aan het sociale stelsel wat voorkomt uit de gemiddede normen en waarden van Nederlanders. Als je deze overtuiging daadwerkelijk wil voortzetten ben je waarschijnlijk beter af in een ander land.

[ Voor 30% gewijzigd door _eLMo_ op 02-09-2020 06:40 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10

WhySoSerious

Be the change.

evilution schreef op woensdag 2 september 2020 @ 06:20:
Ik neem aan dat je geen stufi va het circus geniet?

Je bent geen clown maar gewoon profiteur. Fuck off met je ancap.
Accountancy en/of Technische Bedrijfskunde. Maar opmakende uit de TS mogen we er van uitgaan dat hij vrijwillig afziet van de overheidsbijdrage en gewoon de volle mep per studiejaar betaalt. Tevens ook geen OV etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Raymond767 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 03:52:
[...]

Tip: stop met het lezen van de Telegraaf, GeenStijl of Facebook als nieuwsbron. Als je je laat informeren op basis van kwaliteit journalistiek krijg je een genuanceerder beeld die mee overeenkomt met de realiteit.

Als ik het zo hoor heb je gewoon een KVK inschrijving nodig. Het is heel makkelijk en kost niets.
https://www.kvk.nl/inschr...eria-van-een-onderneming/

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien het doel van dit topic belastingontduiking is, en dit niet is toegestaan, gaat deze op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.