Pc en laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruay001
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:51
Mijn vraag
Ik zoek een oplossing om makkelijk mijn hardware te switchen van pc naar laptop (zie hieronder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Npz4hjQ45ewJLDThLzgBQc_EO0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/APsyHRLiPnJ6InGDrqZnOoTY.png?f=user_large

De bedoeling is dat ik twee monitoren heb (een ultrawide en een normale), muis en toetsenbord (mogelijk draadloos), en een headset aangesloten op een pc. Voor werk heb ik echter een werklaptop die ik ook wil aansluiten op deze hardware en makkelijk kunnen switchen tussen de pc en laptop (deze gaan uiterraard niet uiteraard aan) zonder te veel te moeten verplaatsen met kabels.

Relevante software en hardware die ik gebruik
---

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zit te denken aan een docking station zoals https://tweakers.net/pric...versal-dock-d6000-eu.html. Ergens las ik dat een monitor mogelijk kan functioneren als hub. Echter weet ik in beide gevallen niet of dit gaat werken. Daarnaast is er ook nog het probleem dat een dergelijk dock alleen 4k 60hz kan doorsturen dus als ik daar overheen wil gaan moet dat sowieso via aparte kabels van de monitor na de pc direct.

Lang verhaal kort, is dit te realiseren met een kabel? Zo nee, hoe is dit zo handig mogelijk in te delen?

Wijziging: Typo

[ Voor 0% gewijzigd door ruay001 op 01-09-2020 22:51 . Reden: Typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je nodig hebt is een KVMswitch. Daar sluit je je monitor(en), muis, keyboard en headset op aan. En dan kun je van het ene naar het andere systeem switchen.
D'r zijn er genoeg, kijk even wat handig is voor je voor wat betreft de videoaansluitingen die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruay001
Ik ga eens kijken. Het wordt een ultrawide (gaming) monitor die een hoge resolutie en fps aan moet kunnen. Daarnaast een 1440p monitor op 144hz als tweede monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 144Hz kan nog wel eens een dingetje worden. KVMswitches met displayports op hoge resoluties/refreshrates zijn best prijzig.
https://www.allekabels.nl...zDNgitSsaUVxoCBBAQAvD_BwE
Deze kan 4K op 60Hz aan (geen idee of 144Hz haalbaar is met zo'n ding), maar kost al 229 euro.

Wat wil je voor deze oplossing kwijt zijn?

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ik doe thuis iets semi vergelijkbaars als jij. ik heb weliswaar maar 1 scherm (34" UWQHD), maar daarop heb ik zowel werklaptop als prive-PC aangesloten.
Mijn oplossing is de Philips 346P1CRH (of als je zonder webcam kan, de 346B1C), die heeft een ingebouwde KVM, waardoor ik muis, toetsenbord en headset in de monitor geprikt heb, en ze toch op beide apparaten functioneren.
Dit gaat zelfs zo goed dat de switch automatisch mee gaat met de inputsource. dus als ik de laptop aanzet (verbonden via USB-c met DP-alt) werken alle peripherals daarop, en als ik die uitzet en de PC aan, dan schakelt het scherm automatisch over enb neemt alle peripherals automatisch mee.
Deze schermen zijn zijn weliswaar maar 100Hz, maar als je daarmee kan leven is het de cleanste oplossing mogelijk.

• ruay001
TERW_DAN schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:53:

Wat wil je voor deze oplossing kwijt zijn?
Een paar honderd euro heb ik er wel voor over om het clean te maken als het ware.
Kamato schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:24:
ik doe thuis iets semi vergelijkbaars als jij. ik heb weliswaar maar 1 scherm (34" UWQHD), maar daarop heb ik zowel werklaptop als prive-PC aangesloten.
Mijn oplossing is de Philips 346P1CRH (of als je zonder webcam kan, de 346B1C), die heeft een ingebouwde KVM, waardoor ik muis, toetsenbord en headset in de monitor geprikt heb, en ze toch op beide apparaten functioneren.
Dit gaat zelfs zo goed dat de switch automatisch mee gaat met de inputsource. dus als ik de laptop aanzet (verbonden via USB-c met DP-alt) werken alle peripherals daarop, en als ik die uitzet en de PC aan, dan schakelt het scherm automatisch over enb neemt alle peripherals automatisch mee.
Deze schermen zijn zijn weliswaar maar 100Hz, maar als je daarmee kan leven is het de cleanste oplossing mogelijk.
Dus toch dat je de monitor gebruikt als switch/kvm/dock achtig iets. Best wel een gave oplossing. Thanks. Ga ik naar kijken
Pagina: 1