Domeinnaam resolved niet bij veel grote partijen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:27
Mijn vraag:
Beste medetweakers,
Ik zit met een steeds groter wordend probleem.

In het kort: mijn domeinnaam resolved niet bij veel grote publieke DNS partijen (Google, Cloudflare, Comodo en vele anderen), anderen doen het prima

“Vroeger” had ik zelf een VPS met CentOS in de lucht voor hosting van websites en mail. Dit was bij een kleinere hostingpartij, daar ben ik weggegaan omdat het overgenomen werd (aka prijsverhogingen) en er ging best wel veel tijd in het onderhoud zitten.
Toen heb ik besloten om mijn eigen domeinnaam en mail bij GoDaddy met Office365 onder te brengen een eigen website was op dat moment niet nodig.

Eigenlijk vanaf het 1e moment krijgen bepaalde mensen/partijen NDR’s terug, met de melding dat het MX-record niet gevonden kan worden. Maar ik was er toen nog niet zo mee bezig, DNS propagation heeft tijd nodig en misschien kijken wat clients/servers nog naar ge-cachede adressen.

Maar er lijkt meer aan de hand, na 3 maanden is er niets veranderd. Omdat een website nodig was, heb ik intussen ook hosting voor hetzelfde domein erbij genomen. Maar, ook met A-records heb ik precies hetzelfde probleem.

Waar kan dit aan liggen? En wat zou ik zelf nog kunnen doen om het op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Domein, hosting en O365 via GoDaddy.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Volgens Microsoft (ivm o365) staat alles goed, volgens zowel de Microsoft Remote Connectivity Analyzer en telefonisch.

GoDaddy meerdere malen aan de telefoon gehad, volgens hun staat ook alles goed. Soms veranderen ze de TTL van wat records en zeggen dan dat ik maar weer 48 uur moet wachten. Op aandringen van mij, zijn ook de nameservers al gewijzigd. Ook dit heeft geen resultaat.

Ik kan ook via Google niet iemand vinden met een soort gelijk probleem.

Beste antwoord (via lightemup op 01-09-2020 23:18)

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:19
je hebt dnssec aan staan, maar niet goed:
https://dnsviz.net/d/<domein>/dnssec/

probeer eerst even dnssec uit te zetten, en als het goed werkt aan te zetten met de juiste settings (indien dnssec nodig is, anders gewoon uit laten)

[ Voor 3% gewijzigd door canonball op 01-09-2020 23:05 . Reden: domeinnaam verwijdert ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Als eens met MXtoolbox gekeken of alles klopt ? Anders eens de domeinnaam hier posten zodat wij ook kunnen kijken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:08
Waarom zit je nog bij GoDaddy? Verhuis daar sowieso weg tenzij het zwaarwegend is om daar te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
DukeBox schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:47:
Als eens met MXtoolbox gekeken of alles klopt ? Anders eens de domeinnaam hier posten zodat wij ook kunnen kijken.
Was ik vergeten te melden idd ! ;)

Via MXtoolbox is alles in orde, die zien de records wel en die kloppen ook gewoon.

Domein is: <domeinnaam>

[ Voor 2% gewijzigd door lightemup op 01-09-2020 23:19 . Reden: Domein weggehaald ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:19

probeer eerst even dnssec uit te zetten, en als het goed werkt aan te zetten met de juiste settings (indien dnssec nodig is, anders gewoon uit laten)

[ Voor 3% gewijzigd door canonball op 01-09-2020 23:05 . Reden: domeinnaam verwijdert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
canonball schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:56:

Da's vreemd, dnssec stond wel aan. Maar alle velden waren leeg!
Nu uitgezet. Afwachten of dit effect heeft.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
Soms kan het zo simpel zijn!

Het heeft nu al effect bij Google, Cloudflare en vele anderen!

Dank! @canonball
Pagina: 1