Alle netwerkprotocollen zijn weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Topicstarter
In Windows ME (ik weet het, brak, pauper, enz...) zijn bij netwerkinstellingen alle protocollen behalve de ATM Call Manager en ATM Lan-emulatieclient weg.

IPX kan ik dus niet installen, TCP/IP staat er ook niet tussen, maar die gaat automatisch erop.

Zonder IPX is het niet zo relaxt spellen spelen (geen spellen spelen in de meeste (oude) gevallen :()

Weet iemand hoe ik dit weer terugkrijg?
Je kunt wel 'diskette' kiezen, maar dan zoekt 'ie .inf files, en kweenie waar die staan (niet in mijn Windows installatie iig).
De andere PC hier die heeft WSIPX.VXD in de system dir staan, en ik niet :(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
er schijnt een tooltje te zijn waarmee je oude IPX spellen via TCP/IP kan spelen.

Misschien goed idee?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
Tjah, misschien als laatste redmiddel... maar ik wil eigenlijk gewoon m'n IPX fixen :)

Ik had nog ff rondgezocht... iemand had hetzelfde, en die had windows er maar opnieuw opgezet...

Dat was ik eigenlijk ook niet van plan ;(

Verwijderd

Die .inf file die die zoekt is denk ik voor je netwerkadapter, dus stop je de driver disk van je nic in de drive, en windhoos zoekt em dan zelf. Dan moet als het goed is je tcp/ip er ook weer staan, en kan je ook weer ipx installeren.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook gehad :?

Echt heeeeeeeeeel vaag ik heb gewoon windows ME opnieuw geinstalleerd en GELIJK alle benodigde protocollen toegevoegd en daar een image van gemaakt.

Maar als je Client for Netware...installeerd of hoe dat heet heb je in iedergeval je IPX/SPX weer terug. :)

Su6

• SiliconError

SiliconError

Topicstarter
YEAH ik heb het gefixed voor zo te zien :)

De protocollen staan weer geinstalleerd.
Ik heb van de andere (gezonde) WinME installatie nettrans.inf, layout.inf, layout1.inf en layout2.inf naar een aparte directory gekopieerd op mijn PC. Daarna heb ik bij 'diskette' die directory gegeven en voila, daar stonden de missende protocollen :)

Aanklikken en installeren :)
Pagina: 1