Whatsapp maakt geen backup op telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenS12
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09-2020
Ik loop tegen het probleem aan dat op het moment dat ik een reservekopie probeer te maken van mijn whatsapp berichten er staat dat ik interne ruimte moet vrij maken op mijn iPhone. Hoezo is dit nodig, het gaat toch direct naar mijn drive? Whatsapp is ingeschakeld in mijn iCloud instellingen en ik heb nog ruim voldoende ruimte op mijn iCloud Drive voor backup. Kan iemand mij helpen? Het toestel is een iPhone 8 en de nieuwste versie van IOS is er op gedownload.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nee het gaat niet direct naar iCloud. WhatsApp maakt eerst het back-up bestand aan, versleutelt deze en upload het dan pas naar iCloud. Je zult dus inderdaad voldoende ruimte vrij moeten hebben om een backup aan te kunnen maken. WhatsApp zit ook, tenzij je dit zelf uit heb gezet, inbegrepen in de volledige back-up van je telefoon naar iCloud (als je die maakt/daar voldoende ruimte voor hebt); al moet je dan je complete telefoon herstellen. Idem met iTunes, in die back-up zit het ook inbegrepen.

Enfin, om WhatsApp zelf te laten back-uppen naar iCloud zul je dus in ieder geval die ruimte vrij moeten hebben. Je telefoon is het punt om te "stagen" en dan gaat het naar iCloud. Dat is ook een stuk beter, want dan heb je veel minder kans op corruptie plus het maakt de versleuteling van het bestand veilig mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 02-09-2020 01:03 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Je zou ook eens kunnen kijken naar de foto’s die je backupt. Mogelijk zitten deze zowel in je iCloud backup als in de backup van whatsapp. Ik probeer zelf foto’s die ik wil bewaren aan mijn foto album toe te voegen en te verwijderen uit de whatsapp backup. Dat kan in Whatsapp bij instellingen > data en opslaggebruik > opslag in gebruik

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.