Ik heb tijdens een reis naar het buitenland een huurder gehad in mijn appartement. Het appartement is mijn eigendom. Deze huurder is 1 augustus vertrokken uit mijn appartement. Tijdens zijn verblijf hier heeft hij zich, met mijn toestemming, ingeschreven op mijn adres. De afspraak was dat hij aan het eind van de periode zich zou uitschrijven.
Aangezien hij nu in zijn thuisland is en moeite had om een nieuw appartement te vinden in Amsterdam vroeg hij mij of hij een maand langer ingeschreven mocht blijven staan op mijn adres (tot 1 sep). Ik heb dat toegestaan aangezien hij een goede huurder is geweest en altijd aardig was.
Nu is het 1 september en nu vraagt hij mij of hij nog een maand ingeschreven mag staan. Hij wil er zelfs voor betalen.
Ik heb geen idee of dit ernstige nadelige gevolgen heeft voor mij. Ik ben alleenstaand.
Weet iemand wat voor gevolgen het kan hebben als ik het nog een maand toesta?
Zijn er belangrijke gevolgen voor de belastingdienst?
Wat ik zelf heb bedacht/gevonden:
- mogelijk strafbaar?
- mogelijk meer gemeentelijke belastingen
Aangezien hij nu in zijn thuisland is en moeite had om een nieuw appartement te vinden in Amsterdam vroeg hij mij of hij een maand langer ingeschreven mocht blijven staan op mijn adres (tot 1 sep). Ik heb dat toegestaan aangezien hij een goede huurder is geweest en altijd aardig was.
Nu is het 1 september en nu vraagt hij mij of hij nog een maand ingeschreven mag staan. Hij wil er zelfs voor betalen.
Ik heb geen idee of dit ernstige nadelige gevolgen heeft voor mij. Ik ben alleenstaand.
Weet iemand wat voor gevolgen het kan hebben als ik het nog een maand toesta?
Zijn er belangrijke gevolgen voor de belastingdienst?
Wat ik zelf heb bedacht/gevonden:
- mogelijk strafbaar?
- mogelijk meer gemeentelijke belastingen