Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:13
Beste mede-tweakers,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een DC-FZ82 camera waar ik inmiddels goed mee uit de voeten kan. Echter blijft een vraag voor mij onbeantwoord, namelijk:

Nikon, canon en wellicht andere merken maken automatisch een nieuwe folder per dag aan. Dit is handig als je dagelijks fotografeert. Bij de Panasonic Lumix DC-FZ82 krijg ik deze instelling niet gevonden (ook niet via google en handleiding). Sterker nog, de camera maakt willekeurig folders aan.

Weet iemand de oplossing of juiste instelling?

Bedankt voor de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 01:07
Volgens mij is dat niet mogelijk. Dus dat wordt gewoon de foto's "zoeken" in je verkenner en dan sorteren op datum (of zoeken op een datum).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:13
Universal Creations schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:36:
Volgens mij is dat niet mogelijk. Dus dat wordt gewoon de foto's "zoeken" in je verkenner en dan sorteren op datum (of zoeken op een datum).
Dank voor je reactie.

Na wat verder zoeken en instellingen te veranderen is de mogelijkheid wel aanwezig, maar niet zoals ik het graag zou zien dat jezelf een mapnaam aan kan maken.

In het menu instellingen kiezen voor fotografie en dan "nummers resetten". Dan begint de teller weer op 001 en in een nieuwe map.

Als je de nummers niet reset dan blijft de camera doortellen in de betreffende map tot 999 alvorens een nieuwe map wordt gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 11:17

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gewoonlijk is ook de workflow om dr mappenstructuur op de kaart te negeren en een programma als Lightroom (of honderden alternatieven) te gebruiken om de foto's te kopiëren naar je PC. Het programma geeft je dan de flexibiliteit om automatisch de foto's dus in een bepaalde structuur te plaatsen zoals op datum. Dit kan achteraf omdat in de foto metadata alle gegevens en dus ook de datum staan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8