USB Poorten Monitor gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03 16:56
Hallo lezer!

Ik ben van plan binnenkort de onderstaande monitor aan te schaffen. Omdat mijn pc en beeldscherm ver uit elkaar staan is het voor mij praktischer om de USB poorten op de monitor te gebruiken. Om de USB-poorten te activeren moet je de de monitor middels USB A naar B verbinden met het moederbord. Een aantal vragen hierover:

1) Gaat er (veel) snelheid verloren met lange kabels? Het betreft een 3.0 aansluiting.
2) Werkt dit ook met een bluetooth muis / toetsenbord? (Met USB reciever uiteraard).
3) Zijn er specifieke voor- of nadelen te benoemen van deze manier van werken?

pricewatch: AOC CQ27G2U/BK Zwart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
1) als je op de bleeding-edge competitief FPS-games speelt: vast wel. anders: niet merkbaar
2) muizen en toetsenborden met een usb-reveiver zijn niet bluetooth, maar 2.4 Ghz verbinding. de verbinding tussen muis en dongle lijdt er niet onder, en voor de snelheid achter de dongle: zie 1)
3) nee

ik doe thuis precies hetzelfde als wat jij van plan bent, dus muis (draadloos met receiver), toetsenbord (kabel) en headset (draadloos met receiver) allemaal in de USB-hub van mijn scherm, en dat werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluXz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03 16:56
Kamato schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:10:
1) als je op de bleeding-edge competitief FPS-games speelt: vast wel. anders: niet merkbaar
2) muizen en toetsenborden met een usb-reveiver zijn niet bluetooth, maar 2.4 Ghz verbinding. de verbinding tussen muis en dongle lijdt er niet onder, en voor de snelheid achter de dongle: zie 1)
3) nee

ik doe thuis precies hetzelfde als wat jij van plan bent, dus muis (draadloos met receiver), toetsenbord (kabel) en headset (draadloos met receiver) allemaal in de USB-hub van mijn scherm, en dat werkt uitstekend.
Heel fijn! Bedankt voor je antwoorden.
Nog een laatste vraag. Denk je dat mijn headset + mic(!) werkt als ik hem, middels de 3.5mm jack, aansluit op de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
dat hangt af van de 3.5mm poort in je scherm. er is iets met 3-polig en 4-polig, waar ik me nooit in verdiept heb, dus ik kan het niet precies uitleggen.
zoek ff in de specs van de monitor zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe lang zijn die kabels die je er tussen wilt hangen? Als je het echt wilt doen over een flinke lengte, dan kun je problemen hebben met verliezen. Maar als je er een 3 meter kabel tussen hangt, hoef je je daar echt niet druk om te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:46
Ik heb toevallig gisteravond mijn monitor verplaatst en zo’n kabel geplaatst (2 meter). Ik merk 0,0 verschil, maar dat had ik ook niet verwacht. Aangesloten:
- Muis
- Toetsenbord
- Oplader headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
Bij de specs van je monitor staat:
Audio-uitgang
Headphone out (3,5mm)
Dus ik verwacht dat je microfoon niet werkt.
Ik kan zo snel de manual niet vinden, misschien dat er daar nog iets over staat, maar ik denk het niet.

Het geluid voor je koptelefoon komt namelijk mee via het beeld en er gaat geen signaal terug naar de pc. Ik ben nog geen monitoren tegengekomen die geluidssignaal terug naar de pc sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42
Wat je eventueel zou kunnen overwegen is een simpele usb-geluidskaart kopen, die in de hub prikken, en daar je microfoon op aansluiten. Ik gebruik zelf een super simpele van <5 euro (ook voor alleen de microfoon dus) en dat werkt prima. Je kan ook nog een iets luxere kopen en je koptelefoon er ook in prikken, maar dat verhaal word al snel off-topic dus daar zal ik verder maar even niet op in gaan :+
Pagina: 1