Sandboxie alternatief

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 01:48
Mijn vraag
Ik maak al jaren (betaald) gebruik van sandboxie. De ontwikkeling staat stil. Daarom ben ik op zoek naar een goed alternatief.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop: Windows 10 Home / BitDefender / MS Office / Chrome / FireFox / VM Ware
Laptop: Windows 10 Pro / BitDefender / MS Office / Chrome / FireFox / VMWare

Gebruik moet eenvoudig zijn, want mijn gezin maakt gebruik van de desktop. Met name browsen moet automatisch via een sandbox lopen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb via google verschillende site gevonden. O.a. https://windowsreport.com/sandbox-software-windows-10/
Ik neig naar Shade Sandbox. Ik weet alleen niet wat de kosten zijn. Ik heb 2 licenties nodig.
Alle suggesties zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
De prijzen van Shade Sandbox staan gewoon op hun website in de FAQ: https://www.shadesandbox.com/faq-support Circa €80 voor een lifetime license of €20 per jaar voor een annual license.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
g0tanks schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:06:
De prijzen van Shade Sandbox staan gewoon op hun website in de FAQ: https://www.shadesandbox.com/faq-support Circa €80 voor een lifetime license of €20 per jaar voor een annual license.
Ik moest gewoon op de link klikken. Dank je. Heb je ervaring met Shade of andere sandboxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier geen ervaringen, anders dan met uitgebreidere virtualisatie. Wel de vraag: wat wil je er mee doen? Misschien voldoet de Windows 10 sandbox-functionaliteit al, of user-accounts "simpelweg" zo weinig mogelijk rechten geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
F_J_K schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:54:
Hier geen ervaringen, anders dan met uitgebreidere virtualisatie. Wel de vraag: wat wil je er mee doen? Misschien voldoet de Windows 10 sandbox-functionaliteit al, of user-accounts "simpelweg" zo weinig mogelijk rechten geven.
Ik heb 2 kinderen en een echtgenote die gebruik maken van de desktop pc. Ze gaan internet op, bv voor spelen van spelletjes etc. Ze zijn zich bewust van gevaren in het grote internet gelukkig. Wij willen ons digitale huis (lees PC) veilig hebben. Daarom hebben we destijds gekozen voor Sandboxie (icm virus scanner). Na afsluiten van de browser wordt de sanbox gewist en klaar :)

Ik zoek hier een vervanging voor.