Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niko motion sensor -Wat betekenen deze symbolen?

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 13:36
Ik heb een Niko motion sensor aangeschaft met een potentiaal vrij contact zodat, wanneer er beweging wordt gedetecteerd het licht aan gaat, maar ook een impuls kan gegeven worden aan een z-wave module. Op die manier weet ik of er beweging is in de gang in home assistant. De motion sensor is vele male gevoeliger en sneller dan al die z-wave/zigbee motion sensors.

Kan iemand me soms vertellen waarvoor de symbolen T1/S en X dienen? De sensor heb ik al aan de praat gekregen, alleen weet ik niet hoe ik het potentieel contact moet gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eThP047z544tKvKyGIb6lVzfcYM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3WZRK56qtuDY1SzCPgUMv9jP.jpg?f=user_large

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 13:49
Die 2 aansluitingen links zijn je potentiaal vrije contactvrije, deze wordt geschakeld door de bewegingssensor maar geven verder geen spanning/stroom vanuit de bewegingssensor.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 13:36
Denk dat onderstaand schema uit de handleiding ook nuttig zal zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AiMSvZdBze54Bljm0HGqhHDNTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZ5jTMhu5YkL8pup5upL7Avm.png?f=fotoalbum_large

Voor zover ik het correct interpreteer moet de sensor als volgt worden bekabeld (van links naar rechts op schema):

Twee deze aansluitingen zorgen dat, wanneer motion gedetecteerd is, de LIVE wordt doorgegeven aan de lamp.
L: aansluiten op LIVE
L': aansluiten op + kant van de lamp

Deze twee zorgen ervoor dat de sensor elektriciteit heeft om te kunnen werken:
*de blok van 4 L's:
- eerste L: aansluiten LIVE
*de blok van 3 N's:
- eerste N aansluiten op Neutraal

Eerste T1: volgens mij aansluiten op drukknop samen met een Live verbinding. Wanneer drukknop ingedrukt gaat de lamp branden.

Dan snap ik nog steeds niet hoe ik een potentiaalvrij contact kan sluiten met een fibaro switch module zodat een aan/uit wordt doorgegeven.
Volgens mij heb je een punt, maar ik denk ook iets met drukknop schakelaars.

[ Voor 11% gewijzigd door Genius2000 op 01-09-2020 19:11 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Titel verduidelijkt en een move naar het juiste subforum.

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als ik zo de handleiding lees staan beide T1/S aansluitingen parallel en kan je hier pulsdrukkers of slaves op aansluiten (Taster1 / Slave lijkt me). Waarbij een slave juist een 230V puls geeft op zijn T1/S pin. X lijkt me bedoelt als not connected.

De linker L en L' (beetje jammer dat ze die linker L geen andere naam hebben gegeven dan de L voor voedingsspanning) lijkt mij volledig gescheiden en daar zou je dus en Zwave/Zigbee/Wifi/whatever-sensor mee kunnen schakelen.
Pagina: 1