Fysiek toetsenbord met @ op de plek van " en andersom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nada-1576
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 17:23
Mijn buurvrouw op leeftijd heeft een HP laptop aangeschaft, echter er is iets geks mee aan de hand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6B4vwOWucWF8VRo6blle-MzaOLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlV9Mh0wxzj1kKZ5VzsCA1XE.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de indeling Taal Nederlands (Nederlands) / toetsenbord Verenigde Staten klopt het fysieke toetsenbord niet:

De @ staat NIET boven de 2 maar boven de '; (Rode cirkel)
De " staat NIET boven de ' maar boven de 2; (Rode cirkel)
De ~ staat NIET boven de ` maar boven de \; (Groene cirkel)
De | staat NIET boven de \ maar naast de ` (Groene cirkel)

Kennelijk staan deze tekens op de verkeerde plek en van plek geruild. De instelling Taal Nederlands (Nederlands) / toetsenbord Verenigde Staten gaat hier niet op, Zodra je shift 2 doet komt er @ te staan en shift ' dan komt er " te staan. Ik heb van alles geprobeerd... Kan ik tekens toewijzen aan specifieke toetsen op het fysieke toetsenbord? Weet iemand welke toetsenbord indeling dit is?

[ Voor 5% gewijzigd door nada-1576 op 01-09-2020 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 20:09
Het lijkt op een £ symbool boven de 3, en dat geeft het eigenlijk al weg. Dit is een UK toetsenbord. Zie ook het ontbreken van de € op de 5. Met een beetje geluk kun je losse toetsen online kopen, en dan zou je misschien die twee toetsen kunnen vervangen. Success niet gegarandeerd daarmee, laatste laptop waarmee ik dat probeerde is ondertussen al bijna 8 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
UK indeling.

Zo te zien een HP Probook daarbij is het relatief simpel om een nieuw toetsenbord in te bouwen met NL indeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nada-1576
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 17:23
Thanks voor de snelle reacties. Ik kan dus niet kiezen voor de toetsenbord indeling taal Nederlands / Toetsenbord UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Als je hem op Engels UK zet kloppen de karakters met wat je nu ziet. Aangezien de buurvrouw op leeftijd is zal die wel niet blind typen of gewend zijn aan nederlands/vs internationaal? Misschien helemaal niet zo'n probleem als de toesten maar typen wat ze ziet?

Als dat wel zo is, kwestie van toetsen wisselen of simpelweg stickertjes plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-05 20:09
Jawel, die optie moet er gewoon zijn. En dan werkt het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nada-1576 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:58:
Thanks voor de snelle reacties. Ik kan dus niet kiezen voor de toetsenbord indeling taal Nederlands / Toetsenbord UK?
Hangt ervan af wat je wilt bereiken.

Als je blind wilt typen conform US indeling, moet je gewoon US kiezen ongeacht wat op de toetsen gedrukt staat.
Als je wilt dat wat op de toetsen staat ook verschijnt op het scherm dan moet je inderdaad UK kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1