Hi allemaal,
Ik ben aan het kijken naar een andere computer. Hier heb ik niet veel verstand van om het beste te kunnen krijgen. Wel veel opgezocht en ingelezen maar alsnog vraag ik jullie om even mee te kijken. Hieronder de vragenlijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 2000 mag iets meer, mag minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles op muis,toetsenbord en headset na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet specifiek. Ik heb altijd een intel processor gehad en nvidia videokaart. hebben altijd goed gewerkt. AMD processoren of ryzen videokaarten geen ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja ik heb nu 9 jaar dezelfde pc gehad en 1x een upgrade van videokaart en voeding gedaan.(oude setup i7-2600, gtx560 naar gtx1050ti , 8gb geheugen, 2tb hdd) Heb altijd op very low settings, lage fps en niet normale haperingen in cqb gespeeld. Nu wil ik graag op high of ultra games spelen. Games die ik vooral speel en wil spelen zijn online shooters. Denk aan planetside 2, cod warfare, apex legends, gta 5 en nieuwe games die uit komen.
Ga je overklokken?
Ikzelf weet niet hoe dit werkt. ik zag wel dat sommige sites als je hem daar komt kan laten overklokken en tune waarbij je de garantie behoud, Dit hangt af of het meerwaarde heeft voor mijn wensen.
Wat verwacht je van ons?
- Ik zoek de beste desktop in mijn prijs klasse, zie lijst hieronder.Past dit op elkaar of kan ik beter voor een ander component gaan?
- Nooit een SSD gehad nog. is er een groot verschil tussen de Samsung 970 EVO en de
Samsung 860 EVO ?
- Is het waard om de 2080 te nemen ipv de 2070 super? verschil in prijs is best groot. heeft het een meerwaarde voor mijn wensen? of kan ik de komende 5 jaar weer goed meekomen met de 2070 super.
- Mijn kamer is in de zomer niet normaal warm 44 graden een aantal weken geleden. Mijn pc nu slaat af als die te warm word. (2 fans) Ik heb nu een aantal fans in de lijst. is dit voldoende?
- De processor die ik nu in de lijst heb, is dit overkill of kan ik net zo goed een nieuwe i5 nemen? Ik game alleen met de computer.
- Is mijn voeding afdoende?
- Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Luuk
Ik ben aan het kijken naar een andere computer. Hier heb ik niet veel verstand van om het beste te kunnen krijgen. Wel veel opgezocht en ingelezen maar alsnog vraag ik jullie om even mee te kijken. Hieronder de vragenlijst.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral game.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 2000 mag iets meer, mag minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles op muis,toetsenbord en headset na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet specifiek. Ik heb altijd een intel processor gehad en nvidia videokaart. hebben altijd goed gewerkt. AMD processoren of ryzen videokaarten geen ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja ik heb nu 9 jaar dezelfde pc gehad en 1x een upgrade van videokaart en voeding gedaan.(oude setup i7-2600, gtx560 naar gtx1050ti , 8gb geheugen, 2tb hdd) Heb altijd op very low settings, lage fps en niet normale haperingen in cqb gespeeld. Nu wil ik graag op high of ultra games spelen. Games die ik vooral speel en wil spelen zijn online shooters. Denk aan planetside 2, cod warfare, apex legends, gta 5 en nieuwe games die uit komen.
Ga je overklokken?
Ikzelf weet niet hoe dit werkt. ik zag wel dat sommige sites als je hem daar komt kan laten overklokken en tune waarbij je de garantie behoud, Dit hangt af of het meerwaarde heeft voor mijn wensen.
Wat verwacht je van ons?
- Ik zoek de beste desktop in mijn prijs klasse, zie lijst hieronder.Past dit op elkaar of kan ik beter voor een ander component gaan?
- Nooit een SSD gehad nog. is er een groot verschil tussen de Samsung 970 EVO en de
Samsung 860 EVO ?
- Is het waard om de 2080 te nemen ipv de 2070 super? verschil in prijs is best groot. heeft het een meerwaarde voor mijn wensen? of kan ik de komende 5 jaar weer goed meekomen met de 2070 super.
- Mijn kamer is in de zomer niet normaal warm 44 graden een aantal weken geleden. Mijn pc nu slaat af als die te warm word. (2 fans) Ik heb nu een aantal fans in de lijst. is dit voldoende?
- De processor die ik nu in de lijst heb, is dit overkill of kan ik net zo goed een nieuwe i5 nemen? Ik game alleen met de computer.
- Is mijn voeding afdoende?
- Alle tips zijn welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 388,- | € 388,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 511,71 | € 511,71 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red (256MB cache), 4TB | € 98,- | € 98,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR600 (without ODD) | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Monitoren | Samsung C27JG56QQU Zwart | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 104,85 | € 104,85 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm | € 40,99 | € 40,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 101,90 | € 101,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 94,05 | € 94,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 135,05 | € 135,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.002,45 | ||
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Luuk