Beste medeleden.
Momenteel heb ik in de badkamer een s&p silent 200 desighn in me badkamer hangen.
Deze is geschakeld op het lichtnet en maakt veel lawaai.(kapote lagers)
Nu erger ik me er niet echt aan maar me echtgenote wel.
zij zou graag hebben dat je de ventilator alleen inschakelt als je gaat douchen, raam staat immers altijd op kiep stand ter ventilatie (en is voldoende behalve bij douchen uiteraard)
Probleem is dat ik de ventilator niet kan scheiden van het lichtnet.
omdat ik dan in de muur leidingen moet gaan trekken en een schakelaar in de muur moet verwerken.
Nu zou ik een ventilatie box willen hangen op de zolder omdat die met een draadloze schakelaar werken die je netjes op de muur kan bevestigen, maar wil er geen lawaai van. omdat hij in een open ruimte hangt.
Wat is nu mijn vraag.
ik zou de Orcon MVS 15RHB willen plaatsen zie foto
:strip_exif()/f/image/K5ujY0F98NV4R4tGR00eAgB9.jpg?f=fotoalbum_large)
en dan een rf schakelaar in het toilet voor de “nare” geurtjes en een rf schakelaar in de douche.
kan ik er een geluidswerende wand tegen plaatsen met service luik?(warmte afvoer brandgevaar)
kan je de unit zo gebruiken dat hij altijd afsta tenzij je de schakelaar in de douche of toilet inschakeld?
of is de unit niet hoorbaar in idle mode.
Al vast bedankt voor de moeite.
Momenteel heb ik in de badkamer een s&p silent 200 desighn in me badkamer hangen.
Deze is geschakeld op het lichtnet en maakt veel lawaai.(kapote lagers)
Nu erger ik me er niet echt aan maar me echtgenote wel.
zij zou graag hebben dat je de ventilator alleen inschakelt als je gaat douchen, raam staat immers altijd op kiep stand ter ventilatie (en is voldoende behalve bij douchen uiteraard)
Probleem is dat ik de ventilator niet kan scheiden van het lichtnet.
omdat ik dan in de muur leidingen moet gaan trekken en een schakelaar in de muur moet verwerken.
Nu zou ik een ventilatie box willen hangen op de zolder omdat die met een draadloze schakelaar werken die je netjes op de muur kan bevestigen, maar wil er geen lawaai van. omdat hij in een open ruimte hangt.
Wat is nu mijn vraag.
ik zou de Orcon MVS 15RHB willen plaatsen zie foto
:strip_exif()/f/image/K5ujY0F98NV4R4tGR00eAgB9.jpg?f=fotoalbum_large)
en dan een rf schakelaar in het toilet voor de “nare” geurtjes en een rf schakelaar in de douche.
kan ik er een geluidswerende wand tegen plaatsen met service luik?(warmte afvoer brandgevaar)
kan je de unit zo gebruiken dat hij altijd afsta tenzij je de schakelaar in de douche of toilet inschakeld?
of is de unit niet hoorbaar in idle mode.
Al vast bedankt voor de moeite.
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
:strip_exif()/f/image/f26DjHwFaBgDqp1a8Se1UWzh.jpg?f=fotoalbum_large)