Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Na een tijd samen met een laptop te doen (mijn vriendin en ik). Willen we nu toch een tweede laptop erbij, zodat we samen WoW kunnen spelen en eventueel andere games (en we niet meer hoeven te vechten wie nu aan de beurt is :P )

Wat ga je met je laptop doen?
Grotendeels gaan wij er WoW op spelen en daarnaast nog wat andere games, geen high-end games zoals Cyberpunk of dergelijk.

Wat is je budget?
Zaten te denken aan +/- 1100 / 1200 euro als max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, blijft altijd thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk is niet belangrijk. Hebben nu een HP Omen waar we erg blij mee zijn.

Wat ik zelf gevonden had was: pricewatch: Lenovo Legion 5 17IMH05 (82B30046MH)

WoW Shadowlands specs:

Intel® Core™ i7-6700K / AMD Ryzen™ 7 2700X
NVIDIA® GeForce® GTX 1080 / AMD Radeon™ RX Vega 64
8GB RAM

Helaas ben ik echt een enorme noob op dit gebied, dus loop vaak te kloten wat nu echt een goede laptop is. Dus hoop dat jullie me kunnen helpen. :)

Beste antwoord (via Vitwiz op 14-09-2020 10:25)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
er is een tijdelijke aanbieding voor deze:
pricewatch: Lenovo Legion 5 15IMH05H (81Y60090MH)

Dat is een 15 inch met een RTX2060, vergeleken met die uit jouw link is de videokaart ongeveer 3 stappen sneller ( van 1650 naar rtx 2060, daar zit nog een 1650TI en 1660Ti tussen )

Je scherm is ook sneller, 120 vs 60Hz. Echter is de helderheid en kleurechtheid van het 17 inch scherm beter. Echter is het scherm in de legion 15 inch 120Hz niet slecht. Je hebt alleen net een wat mooier scherm in de 17 inch. Vraag is of je dat merkt bij gaming.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop

Dat is een 15 inch met een RTX2060, vergeleken met die uit jouw link is de videokaart ongeveer 3 stappen sneller ( van 1650 naar rtx 2060, daar zit nog een 1650TI en 1660Ti tussen )

Je scherm is ook sneller, 120 vs 60Hz. Echter is de helderheid en kleurechtheid van het 17 inch scherm beter. Echter is het scherm in de legion 15 inch 120Hz niet slecht. Je hebt alleen net een wat mooier scherm in de 17 inch. Vraag is of je dat merkt bij gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
Cinemaskoop schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:35:

Thanks voor je reactie! Dat is inderdaad wel een flink verschil qua videokaart.
Alleen dat over het scherm doet me wel klein beetje twijfelen, heb jij er zelf ervaring mee met dat “WVA” scherm ipv “IPS”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Vorige maand stond er gewoon IPS. Maar IPS is een merk van LG. Op Tweakers staan heel veel ips laptops maar mag officieel alleen als er een LG scherm in zit. WVA is gewoon de generieke naam voor wide viewing angle. Is dus gewoon ips - level. Alleen niet van LG. Zoals 80% van de laptops die zgn IPS hebben. Op Tweakers staat nog wel gewoon IPS volgens mij.

Beetje vergelijkbaar dat je maggi in je soep gooit. Ook als t van Conimex is ipv het merk Maggi 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelhetlam
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-01-2021
Vitwiz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:50:
[...]

Thanks voor je reactie! Dat is inderdaad wel een flink verschil qua videokaart.
Alleen dat over het scherm doet me wel klein beetje twijfelen, heb jij er zelf ervaring mee met dat “WVA” scherm ipv “IPS”?
Voor games zoals WoW ga je dat verschil niet merken. en op een 15 inch, wat toch een slag kleiner is als 17 inch, is de wide viewing angle ook amper zichtbaar.

die laptop die cinemaskoop voorstelt, valt prima in je budget en is een goede laptop.

Toch denk ik dat je een behoorlijke overkill hebt voor WoW en zou je ook voor 900-1000 euro wel iets kunnen vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Ik heb stiekem meegelurked in dit topic, en vond de aanbieding die @Cinemaskoop aangaf een erg goede inverstering.

Ik zelf speel geen WoW of echte shooters, maar wilde graag the witcher 3 en andere games kunen spelen en als werk laptop kunnen gebruiken en daarbij toekomstbestendig is. Morgen komt hij in huis, bij paradigit besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
JMaster schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:17:
Ik heb stiekem meegelurked in dit topic, en vond de aanbieding die @Cinemaskoop aangaf een erg goede inverstering.

Ik zelf speel geen WoW of echte shooters, maar wilde graag the witcher 3 en andere games kunen spelen en als werk laptop kunnen gebruiken en daarbij toekomstbestendig is. Morgen komt hij in huis, bij paradigit besteld.
En hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
@Cinemaskoop Hij bevalt erg goed, ikzelf werk er niet veel mee, maar mijn vriendin vind hem fantastisch. Zeker in vergelijking met de vorige laptop.
Echter is de vergelijking niet helemaal eerlijk, de vorige had geen ssd, 8gb ram, i5 en oude videokaart. Maar ik helemaal geen spijt van mijn aankoop.
Enige nadeel is misschien 'maar' 512 GB. Al moet nog blijken of dit te weinig is. Anders moet er maar eens een NAS komen voor de foto's en filmpjes.

Ik zie dat de TS jouw antwoord ook als geaccepteerd heeft beantwoord, dus ik vermoed dat hij deze ook heeft gekocht.

Nogmaals dank voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
JMaster schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:46:
@Cinemaskoop Hij bevalt erg goed, ikzelf werk er niet veel mee, maar mijn vriendin vind hem fantastisch. Zeker in vergelijking met de vorige laptop.
Echter is de vergelijking niet helemaal eerlijk, de vorige had geen ssd, 8gb ram, i5 en oude videokaart. Maar ik helemaal geen spijt van mijn aankoop.
Enige nadeel is misschien 'maar' 512 GB. Al moet nog blijken of dit te weinig is. Anders moet er maar eens een NAS komen voor de foto's en filmpjes.

Ik zie dat de TS jouw antwoord ook als geaccepteerd heeft beantwoord, dus ik vermoed dat hij deze ook heeft gekocht.

Nogmaals dank voor de suggestie.
Volgens mij is er nog ruimte voor een extra 2,5" disk.. dus je kan er altijd nog een tweede HDD of SATA SSD bij zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
Ja wij hebben hem inderdaad gekocht, helemaal vergeten hier nog te reageren eerder. Mijn excuses!
En mijn vriendin is er zeker ook helemaal tevreden mee, echt super bedankt voor de tip! :)
Pagina: 1