Toon posts:

Op zoek naar SSD to USB adapter.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe SSD voor mijn laptop gekocht,
Samsung 970 EVO 1TB M.2 - Solid state drive
En ik ben nu al een tijdje op zoek naar een adapter voor het clonen maar ik kon niet iets vinden wat zal gaan passen. Uiteindelijk vond ik deze :

https://www.amazon.nl/Sem...id=pla-939695145266&psc=1

Maar ik zou graag een bevestiging krijgen dat hij zal passen. Dat zou erg fijn zijn namelijk.

Met vriendelijke groet Lucas. VD

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-09-2020 22:54)

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:21
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Download het hulpprogramma en volg de stappen. Je zult een USB stick nodig hebben om het installatie programma op te zetten.
Kijk in de handleiding van je laptop, daar staan waarschijnlijk tips over hoe je Windows het makkelijkste opnieuw installeert.
De licentie sleutel voor Windows staat al op je laptop (ergens verborgen, hoef je je niet druk om te maken). Daar zul je dus geen gedoe mee hebben.

Afsluitend raad ik ook (met klem) aan om Windows opnieuw te installeren. Je hebt een SSD gekocht zodat de boel wat sneller loopt. Een gedateerde Windows installatie wordt altijd trager vanwege allerlei nerd redenen waar ik je niet mee zal lastig vallen.

Maak een back up van alle bestanden die over moeten. Wat ik zelf erg fijn vind werken is wanneer ik de installer files al download en ergens bewaar (USB stick, externe harde schijf, cloud account). Zodra Windows opnieuw geïnstalleerd is kan je dan in één keer doorpakken. Zorg ervoor dat je van software waar je een licentie van hebt (Office o.i.d.) dat je ook de credentials ervan bij de hand hebt. Tijdens de installatieprocessen wil je hier niet tegen aan lopen ;)

Team anti-scalp - wauw..

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
die gaat helaas niet werken. Je hebt een M.2 PCIe 3.0 x4 (nvme) SSD gekocht en die adapter ondersteunt enkel M.2 SATA SSD

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hij zegt klonen. Dus dan kun je natuurlijk ook je oude ssd/hd hierin zetten ?

Maar tbh klonen is overrated. installeer windows gewoon een keer opnieuw.
En kopieer wat je nodig hebt, kost je een paar uur maar dan heb je ook meteen een mooie schone install.

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 01-09-2020 21:42 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:41:
Hij zegt klonen. Dus dan kun je natuurlijk ook je oude ssd/hd hierin zetten ?

Maar tbh klonen is overrated. installeer windows gewoon een keer opnieuw.
En kopieer wat je nodig hebt, kost je een paar uur maar dan heb je ook meteen een mooie schone install.
Ik heb er zelf jammer genoeg weinig verstand van en mensen zeiden dat clonen het makkelijkst was. Hoe zou je dan windows moeten herinstaleren?

Acties:
  • Beste antwoord

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:21

Download het hulpprogramma en volg de stappen. Je zult een USB stick nodig hebben om het installatie programma op te zetten.
Kijk in de handleiding van je laptop, daar staan waarschijnlijk tips over hoe je Windows het makkelijkste opnieuw installeert.
De licentie sleutel voor Windows staat al op je laptop (ergens verborgen, hoef je je niet druk om te maken). Daar zul je dus geen gedoe mee hebben.

Afsluitend raad ik ook (met klem) aan om Windows opnieuw te installeren. Je hebt een SSD gekocht zodat de boel wat sneller loopt. Een gedateerde Windows installatie wordt altijd trager vanwege allerlei nerd redenen waar ik je niet mee zal lastig vallen.

Maak een back up van alle bestanden die over moeten. Wat ik zelf erg fijn vind werken is wanneer ik de installer files al download en ergens bewaar (USB stick, externe harde schijf, cloud account). Zodra Windows opnieuw geïnstalleerd is kan je dan in één keer doorpakken. Zorg ervoor dat je van software waar je een licentie van hebt (Office o.i.d.) dat je ook de credentials ervan bij de hand hebt. Tijdens de installatieprocessen wil je hier niet tegen aan lopen ;)

Team anti-scalp - wauw..

Verwijderd

Topicstarter
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:58:

Bedankt voor alle hulp, als het goed is heb ik nog wel ergens een usb van 64 GB en een extern geheugen van 500 GB dus dat moet wel goed komen lijkt me. :)
Pagina: 1