Image voor of na activatie Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:07
Ik heb meerdere identieke desktops aangeschaft met Windows 10. Deze zijn allen nog niet geactiveerd.

Ik wil graag op 1 van de machines installeren met diverse software pakketten, daarna er een image van maken en deze weer installeren op de andere machines. Kan dit i.v.m. activering van de Windows licentie.

Ik stel me zo voor als je de 1e machine niet activeert, image van maakt en op een andere machine zet bij de activering niet bekend is dat de Windows installatie bij een andere machine hoort. Of zit er iets unieks in de Windows versie.

Of moet ik juist wel activeren en daarna een image maken? Of kan het uberhaupt niet? Ik heb op dit forum gezocht, en vindt van alles over heractiveren, maar dat is toch niet nodig?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@nico_van_wijk Dit is niet legaal.

Als je software op meerdere computers wilt gebruiken moet je gewoon de juiste licentie(s) aanschaffen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

WDS Servertje met Sysprep, 1 image maken, switch er tussen, alle machines aan de oplader en LAN kabel en F12. _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Agent47 op 01-09-2020 15:51 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Greatsword schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:49:

Als je software op meerdere computers wilt gebruiken moet je gewoon de juiste licentie(s) aanschaffen.
Waarom niet legaal. Ik heb meerdere desktops gekocht inclusief Windows 10. Dus meerdere Windows licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Maar dan wel of niet activeren voor het syspreppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:52
Maakt niet uit hij haalt de activatie toch weg tijdens de sysprep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met sysprep wordt de activatie inderdaad eruit gehaald. Je kan het activeren wel achteraf geautomatiseerd laten doen. Je kan met bijv. Powershell de activatiecode uitlezen van het moederbord en deze daarna invullen. Wel is dat iets wat niet met alle machines kan. Met de meeste nieuwe modellen moet het lukken.
Greatsword schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:49:

Imagen is zeker wel legaal. Denk je dat bedrijven bij een grote enterprise allemaal laptops handmatig installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Verwijderd schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:12:
Met sysprep wordt de activatie inderdaad eruit gehaald. Je kan het activeren wel achteraf geautomatiseerd laten doen. Je kan met bijv. Powershell de activatiecode uitlezen van het moederbord en deze daarna invullen. Wel is dat iets wat niet met alle machines kan. Met de meeste nieuwe modellen moet het lukken.
Op zich niet noodzakelijk om automatisch te activeren, gaat maar om een paar machines.

Maar wat ik niet snap, hoe weet Microsoft bij de activering dat ik voor de betreffende machine een licentie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nico_van_wijk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:18:
[...]
Maar wat ik niet snap, hoe weet Microsoft bij de activering dat ik voor de betreffende machine een licentie heb?
Da's afhankelijk van je activatiemechanisme:
  • Per systeem een dedicated key inkloppen
  • Inzetten van een MAK-key
  • Inzetten van KMS (ga je niet redden met deze aantallen).
Wat voor licenses hebben de machines nu? VLK of OEM? Daar zit nog wel wat verschil in qua imaging rights.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico_van_wijk
Question Mark schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:25:
[...]

Da's afhankelijk van je activatiemechanisme:
  • Per systeem een dedicated key inkloppen
  • Inzetten van een MAK-key
  • Inzetten van KMS (ga je niet redden met deze aantallen).
Wat voor licenses hebben de machines nu? VLK of OEM? Daar zit nog wel wat verschil in qua imaging rights.
Volgens mij OEM. Zijn gewoon enkele machines gekocht bij Central Point voor geinstalleerd met Windows inclusief licenties.
Pagina: 1