Wat is het verschil tussen patched en unpatched Switch?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres Ruiz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-09-2020
Hoi,
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen een Nintendo Switch patched en unpatched? Ik heb al gelezen dat in de unpatched een hardware probleem zit die niet met een software patch op te lossen is.
Wat is het voordeel van een unpatched Switch?

Andrés

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10
Een unpatched Switch kan je een custom firmware opzetten en daarmee Android of gedownloade spellen spelen.

Bij een patched Switch is dit (nog) niet mogelijk.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres Ruiz
En hoe veilig is dan zo'n hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 09:22
Voor jou prima, voor Nintendo minder. Zoals @Harmsen al aangaf. Persoonlijk zou ik voor de unpatched gaan, helemaal als die goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Andres Ruiz beide zijn veilig om te gebruiken, het gaat om de beveiliging van het besturingssysteem, dat je alleen kan "misbruiken" als je fysieke toegang hebt tot de console.

Overigens is er inmiddels een nieuwe versie van de Switch (te herkennen aan de rode doos) die een andere processor heeft en daardoor zuiniger met de batterij om gaat. Deze is ook 'patched' en door de batterijduur m.i. aan te raden, hoewel je voor de oude versie iets minder betaalt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10
Migrator schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:22:
@Andres Ruiz beide zijn veilig om te gebruiken, het gaat om de beveiliging van het besturingssysteem, dat je alleen kan "misbruiken" als je fysieke toegang hebt tot de console.

Overigens is er inmiddels een nieuwe versie van de Switch (te herkennen aan de rode doos) die een andere processor heeft en daardoor zuiniger met de batterij om gaat. Deze is ook 'patched' en door de batterijduur m.i. aan te raden, hoewel je voor de oude versie iets minder betaalt.
Persoonlijk zou ik ook voor de nieuwste editie gaan vanwege de batterijduur.

Wordt er voor een unpatched juist niet meer betaald vanwege de 'extra mogelijkheden'?

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres Ruiz
Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik wat mee.
Pagina: 1