Eens met @
SniperGuy Kwikfit en profile prima voor banden, rest niet.
Al ga ik voor banden naar Mensink in Nieuw-Vennep.
Bij kwikshit ooit een uitlaat laten doen, en daar moest ik 5x voor terug omdat hij rammelde.
En na 1,5 jaar was hij weer doorgerot.
Ook APK+beurtje laten doen waarbij je gewoon ruitenwissers + vloeistof en lampjes standaard op de bon had. Ik vervang (en vul aan) die spullen altijd standaard zelf voor de apk.
Bij Profile bij apk voor een roetmeting moeten betalen bij een lpg auto, achteraf teruggedraaid.
Ook kreeg ik een belletje dat ze een motorafdekking en nog wat zooi moesten bestellen waarbij ik vroeg is dat voor de apk verplicht? Nee. Nou laat dan maar zitten. En daarna dus die roetmeting.
Sindsdien bij James geweest, maar daar moet standaard een nieuwe accu erin.
En dan even bij bedenken dat mijn N=6, eerste keer denk je ja prima, maar jaar erop weer is toch raar.
En dat bij 2 auto's van ons, broer, schoonvader, zwagers 6 totaal. Wat het een beetje dubieus maakt.
Ook bij een eenmanszaakje geweest, maar die was gewoon te duur.
Ga tegenwoordig alleen nog maar naar de dealer. (Met uitzondering van van Kalmthout in hoofddorp)
Qua onderhoud valt dat alles mee met de gewone garage (tientjeswerk).
En vaak hebben ze extratjes als pechhulp en/of korting als je een oudere auto hebt.
Ook na een ongeval hebben ze kostenloos mijn auto nagekeken en de bumper gefixeert zodat ik naar huis kon rijden.
Onderdelen zijn dan duurder, maar kwalitatief ook beter is mijn ervaring.
Gratis leenfiets
Haal/brengservice
Vind de klantvriendelijkheid ook beter.
En kan nou niet echt zeggen dat het veel duurder is, en vaak vooraf al bekend wat alles gaat kosten.
Niet achteraf als je geen keuze meer hebt.
Ook bij mijn Volvo S60 eens een steen erop gehad op de snelweg.
Voorruit laten vervangen bij autotaalglas, ook nooit meer.
Ruit was dunner dan origineel, je hoorde meer wind en ruitenwissers,
Zonneband was niet gebogen zodat hij overal even laag was in je zicht, maar recht waardoor hij in het midden veel hoger was. Daarnaast was de kleur veel lichter dan origineel.
Strips langs de ramen liepen zaten niet meer netjes. Waardoor meer windgeluid.
Volgende keer bij dealer origineel raam erin, dan maar 500 euro bij lappen.
Mijn keuze is dus dealer voor onderhoud en reparaties.