Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demarkie88
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Goedemiddag,

Ik heb sinds kort deTp-Link deco M5 aangeschaft om in mijn hele woning een goed draadloos signaal te kunnen ontvangen.
De installatie ging naar mijn idee prima. Echter loop ik nu tegen het probleem aan dat mijn laptop wel verbinding kan maken maar geen internet toegang heeft, dit terwijl mijn mobiele telefoon gewoon verbinding (met internet) kan maken via dit netwerk 8)7 .
Ik ben al even aan het rondspeuren geweest op het forum en ook enkele vergelijkbare Topics tegen gekomen. Echter wordt de informatie die hierin wordt gegeven al gauw te lastig voor mij (Mijn kennis inzake netwerken is als best middelmatig).

Hopelijk kan iemand mij met bovenstaande verder helpen.

Groetjes Mark

P.S. Vaak wordt er in de andere topics gevraagd naar de ipconfig, dus bij deze alvast toegevoegd

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Ethernet 2:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv6 Address. . . . . . . . . . . : fd00::1
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::6929:d620:ab8a:46fe%20
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.8.8.38
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Ethernet adapter Ethernet:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . : home

Unknown adapter NordLynx:

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 2:

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::1464:c8f4:f014:3b82%13
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.137.1
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 169.254.59.130
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 1:

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::4872:9c39:af6:8b79%15
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.68.101
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.68.1

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Beste antwoord (via Demarkie88 op 01-09-2020 16:22)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:28
Geen van je drie netwerk connectors is actief.

Zo te zien heb je NordVpn geinstalleerd.
Als je die geconfigureerd hebt om automatisch op te starten dan gebeurd dat waarschijnlijk voor je een wifi connectie hebt en zo gauw die wifi verbinding er is werkt het niet meer.

Probeer NordVpn eens uit te zetten, je laptop te booten, wachten tot alles werkt en je een verbinding hebt via wifi naar het internet en dan pas NordVpn te starten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)

Als je die geconfigureerd hebt om automatisch op te starten dan gebeurd dat waarschijnlijk voor je een wifi connectie hebt en zo gauw die wifi verbinding er is werkt het niet meer.

Probeer NordVpn eens uit te zetten, je laptop te booten, wachten tot alles werkt en je een verbinding hebt via wifi naar het internet en dan pas NordVpn te starten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 20:20
ik zie 2 wireless lan adapters, een met een gateway, de ander zonder, dat lijkt me een beetje vreemd!

Daarnaast, hoe test je of je Internet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demarkie88

Dat was hem al :)

Bij andere internetverbindingen (zowel mijn oude als bij vrienden thuis) heb ik hier nooit last van, is er een reden dat hij bij deze internetverbinding last heeft van Nord VPN en andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demarkie88
ik zie 2 wireless lan adapters, een met een gateway, de ander zonder, dat lijkt me een beetje vreemd!

Er zou er normaliter maar 1 moeten zijn dus?

op de laptop door een website te openen in de browser.
op mijn telefoon door Hearthstone te openen. Bij enkel mobiele data wil het spel niet starten, enkel bij een WiFi verbinding start het spel verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Waarschijnlijk heeft het modem/router van je ISP ook wifi dus die ziet hij waarschijnlijk ook

Als je een mesh systeem gebruikt dan heeft de mesh controller ook een router aan boord en als je dus met je mesh wifi connect dan kom je in een ander subnet terecht.
Je hebt dan dubbel NAT.

Kijk maar in je ipconfig.
Die Deco maakt een subnet 192.168.68.xxx terwijl je Modem/router een subnet 192.168.137.xxx maakt.

Als die NordVpn start en je bent (nog) niet verbonden met een netwerk dan krijg je een VPN nergens heen.
Als die NordVpn start als je verbonden bent met dat 10.8.8.xxx (waarschijnlijk een kabel op je werk) dan heb je een VPN via die connectie en als je thuis bent is die er niet meer.
Als die NordVpn start als je verbonden bent met dat 192.168.137.xxx (waarschijnlijk de wifi van je isp modem/router) dan heb je een VPN via die connectie en als je daar niet meer mee verbonden bent heb je een VPN via die connectie en die is er niet meer.

Kortom je moet NordVpn pas starten als je een connectie hebt waar je over wilt werken.

En vergeet niet dat de meeste mensen een laptop in "sleep mode" zetten en geen power down doen..
Dus alles blijft zoals tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demarkie88
Bij deze wil ik u graag bedanken voor uw antwoord _/-\o_

Met vriendelijke groet,

Mark
Pagina: 1