Toon posts:

moederbord voor werkgroep-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een moederbord voor een server. geen thuisservertje maar een echte server waar meerdere mensen tegelijk op werken. Ik wil er eigenlijk een pIII 866 opgooien met 256 Mb ecc geheugen, verder stop ik er een adaptec 2100s scsi raid controller in, dus onboard scsi of raid is niet nodig. verder zou onboard audio en video wel leuk zijn.

iemand ideeën?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Op donderdag 09 augustus 2001 17:21 schreef naibr het volgende:
Ik ben op zoek naar een moederbord voor een server. geen thuisservertje maar een echte server waar meerdere mensen tegelijk op werken. Ik wil er eigenlijk een pIII 866 opgooien met 256 Mb ecc geheugen, verder stop ik er een adaptec 2100s scsi raid controller in, dus onboard scsi of raid is niet nodig. verder zou onboard audio en video wel leuk zijn.

iemand ideeën?
Iets met een Intel chipset. De i815 is wel leuk en niet al te duur, enige nadeel is dat er niet meer dan 512MB op past. Als je toch niet verder dan 512MB denkt te gaan komen is dat volgens mij de beste oplossing.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
512 is denk ik wel voldoende, maar welk moederbord is dan de beste keuze, stabiliteit is het belangrijkst, en evt. die onboard dingen?

• Abbadon
Op donderdag 09 augustus 2001 17:31 schreef naibr het volgende:
512 is denk ik wel voldoende, maar welk moederbord is dan de beste keuze, stabiliteit is het belangrijkst, en evt. die onboard dingen?
Ik bedenk me net dat de i815 chipset helemaal geen ECC functionaliteit ondersteund. Dus als ECC ram een vereiste is houdt 't op en moet je toch wat anders nemen. Zelf zou ik liever voor een i815 zónder ECC gaan dan een VIA of zo mét ECC voor zo'n server.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stabiel serverbordje nodig? Kijk eens bij Tyan of Supermicro (oid) ofzo... of zo'n Intel-bordje, ook behoorlijk stabiel.

Virussen? Scan ze hier!

• Abbadon
Op donderdag 09 augustus 2001 18:52 schreef wildhagen het volgende:
... of zo'n Intel-bordje, ook behoorlijk stabiel.
Deze zou ik kiezen, een Intel D815EEA2:

Afbeeldingslocatie: http://developer.intel.com/design/motherbd/ea2/d815eea2_photo.jpg

Met integrated graphics, sound en 10/100Mbit NIC. Ideaal voor zo'n server.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op donderdag 09 augustus 2001 19:09 schreef abbadon het volgende:

[..]

Deze zou ik kiezen, een Intel D815EEA2:

[afbeelding]

Met integrated graphics, sound en 10/100Mbit NIC. Ideaal voor zo'n server.
Wat zit er nog meer op dat bordje? Firewire? Of heeft hij gewoon 4 USB poorten :?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Check mijn sig : VP6 roeleeert zwaar :)
Pagina: 1